וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר שסבל מחשיכה מוחלטת בנה לעצמו "שמש" שתספק אור

2.9.2021 / 0:09

ויג'אנלה הוא כפר קטן בצפון איטליה שמוקף בהרים שחוסמים את קרני השמש בחודשי החורף. כדי לספק אור לתושבים, הרשות המקומית בנתה מראה ענקית על אחד ההרים - וזה עבד

כפר באיטליה בנה לעצמו "שמש"/TIKTOK/ dr.karanr

על דבר כזה לא שומעים כל יום: כפר קטן בצפון איטליה שסובל מעלטה בחלק מימות השנה, בנה לעצמו "שמש" שתאיר את הכפר. ויג'אנלה הוא כפר קטן שמוקף בהרים שחוסמים את אור השמש במשך שלושה חודשים בשנה, מנובמבר עד פברואר. כדי למצוא פיתרון לבעיה הזו, ד"ר קארן ראג' - מומחה הטיקטוק שלנו - הסביר כיצד הם הצליחו לאלתר לעצמם אור עם סרטון מאוד מרתק.

"הכפר הזה באיטליה בנה לעצמו שמש משלו", הוא מסביר בסרטון, "המחסור באור מקרני השמש גורם לתושבי העיר לחוות ירידה ברמות הסרוטונין - הורמון הערנות. היעדר אור טבעי יכול להשפיע לרעה על מצב הרוח, השינה, רמות האנרגיה ושיעור הפשיעה". אז איך הם התגברו על הבעיה הזו אתם שואלים? ובכן, אנשי הכפר בנו ב-2006 על הר גבוה מראה ענקית בגודל 40 מ"ר שעשויה מפלדה קשיחה ועלתה בסביבות 100 אלף יורו.

מראה ענקית משקיפה שמש לתושבי כפר חשוך באיטליה. GettyImages
מראה ענקית משקיפה שמש לתושבי כפר חשוך באיטליה/GettyImages

ההשקעה הזו בהחלט השתלמה: המראה, שמוקמה על אחד ההרים הגבוהים, קלטה את קרני השמש והחזירה הבזקים שמאירים את הכפר בימים החשוכים. ד"ר קארן ראג' מוסיף: "המראה הזאת מספקת 6 שעות של אור ביום בחודשי החורף ומאפשרת לאנשים להתרועע".

מראה ענקית. צילום מסך, צילום מסך
המראה בבנייה שלה/צילום מסך, צילום מסך

פייר פרנקו מידאלי, ראש העיר, דיבר על הפרויקט ב-2008 ואמר: "הרעיון מאחורי הפרויקט לא מבוסס על מדע, אלא על אנשים. זה נובע מהרצון לתת לאנשים להתרועע בחורף כשהעיירה כבויה בגלל הקור והחשיכה".

צפו בהסבר המלא:

הסרטון הזה של ראג' צבר מעל ל-1.9 מיליון צפיות והצופים היו המומים. חלק תהו מדוע בכלל לבנות כפר במקום כזה, אבל הרוב פרגנו על הרעיון. "הייתי מציב מראה כזו גם בבריטניה", כתב אחד ואחר (יש מצב שתושב ישראל) הוסיף: "אצלנו יש יותר מדי שמש. אתם מוזמנים לקחת".

הכפר האיטלקי הוא לא היחיד בעולם עם שמש תוצרת ביתית - גם העיירה ריוקן שבמרכז נורווגיה השוכנת בעמק חשוך התקינה ב-2013 שלוש מראות ענק המופעלות באנרגיית הרוח והשמש ונעות בתיאום עם תנועת השמש כדי לשגר את אור השמש לכיכר העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully