וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון, במרכז ובדרום: 3 טיולי משפחות מושלמים לפסח

עודכן לאחרונה: 5.4.2023 / 7:45

מוצפים בהמון מסלולים בגוגל ולא יודעים במה לבחור? אז מצאנו לכם 3 מסלולי משפחות בצפון, במרכז ובדרום שממש מושלמים לפסח ועונת האביב. רק תבחרו וצאו

שביל הצפרים ועין צוף/צילום: החברה להגנת הטבע

להתחיל לחפש בגוגל מסלולים למשפחה, שגם יהיו מעגליים, גם לא ארוכים מאוד וגם לא עמוסים מדי? אז דגמנו לכם שלוש המלצות נהדרות ממוחי הטיולים של החברה להגנת הטבע, שהמליצו על מסלולים שפשוט מושלמים לתקופת האביב ולא הכי עמוסים בצפון, במרכז ובדרום. הנה שלוש המלצות טיול לפסח, היכן שלא תהיו.

עוד טיולים בפסח:
11 מסלולי המשפחות הכי טובים בישראל
הילדים יעופו עליכם: 6 טיולים במיוחד לקטנים
כולם יטיילו בפסח הזה: הנה כמה מסלולים שלא תמצאו בהם אנשים

שביל הצפרים ועין צוף. אוראל שטיינבאום, החברה להגנת הטבע
מעיין עין צוף בשביל הצפרים/החברה להגנת הטבע, אוראל שטיינבאום

שביל סובב הר תבור, 2 ק"מ

הר תבור מתנשא גבוה מעל סביבותיו ומפסגתו תצפית יפה ביותר אל מרחבי הגליל התחתון. בשל צורתו המיוחדת נחשב הר תבור להר קדוש עוד מתקופות קדומות ביותר. הנוצרים מאמינים כי כאן חלה ה"השתנות" של ישו. לכן כבר מראשית הנצרות הפך ההר אתר עלייה לרגל ונבנו עליו כנסיות. מסלול ההליכה סביב ההר עובר בין עצי חורש וצופה על מרחבי הגליל התחתון והעמקים. לפני ההליכה, או בסופוה, מומלץ לבקר בכנסיית ההשתנות הגדולה בקצהו של הכביש בהמשך לחנייה. זוהי אחת הכנסיות היפות והמפוארות בארץ. שעות פתיחה של הכנסייה: כל יום (פרט ליום ראשון) בין השעות 9:00-12:00, 14:00-17:00.

שמורת הטבע הר תבור
המפנה הצפוני והמזרחי של ההר טובל בעצי חורש טבעי האופייניים למרחב הגליל התחתון, לבנה רפואי, חרוב מצוי, אלון מצוי, אלה ארץ ישראלית ואלת המסטיק. במדרון הדרומי, נוכל לראות ייעור, יער אלונים נטוע. הסיבה להבדלים - זווית פגיעת קרני השמש בהר. הקרינה הרבה שמקבל המפנה הדרומי, גרמה לכך שהתפתח צומח טבעי דל. כיום - האזור מיוער ומוצל.

תיאור מסלול ההליכה
מחניית הכנסייה נתחיל ללכת בשביל המסומן בסימון שבילים שחור, הנמצא סמוך לשער הגדול. ונתחיל להקיף את ההר. נלך לאורך השביל השחור מדרום להר ונקיף אותו ממזרח. בדרך נעבור את פיצול השבילים עם השביל הכחול - נמשיך ללכת על השביל המסומן בשחור. בדרך נעבור במספר תצפיות מרשימות שמשלימות לנו נוף של 360 מעלות על הסביבה. בשלב מסוים נגיע לפיצול שבילים עם השביל המסומן בירוק, נמשיך ישר (שמאלה) עם המסלול המסומן בירוק עד לסיום המסלול בנקודה בה התחלנו - חניית הכנסייה.

איך מגיעים?
מכביש 65, סמוך לצומת גזית, פונים לכפר שבלי, ממשיכים ישר בכל הכיכרות על הדרך הראשית עד שמגיעים למסוף המיניבוסים שעולים להר. עוברים אותו ולאחר מכן פונים שמאלה עם השילוט אל התבור בכביש המתפתל, עד חניית הכנסייה החיצונית לפני שער האבן הגדול בצד ימין, בה מתחיל ומסתיים טיולנו.

לטיול יצאנו
אורך המסלול: כ-2 ק"מ.
תחילת המסלול: חניון המכוניות הר תבור (מעגלי).
דרגת קושי: קל, מתאים לכל המשפחה.
זמן הליכה משוער: שעתיים.
עונות מומלצות: כל השנה, לא בימי גשם.
ציוד מומלץ: נעליים סגורות, 2 ליטרים מים לאדם, כובע, מפה.
Waze: מנזר הר תבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שביל סובב הר תבור. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
ההר טובל בעצי חורש טבעי האופייניים למרחב הגליל התחתון. שביל סובב הר תבור/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שביל סובב הר תבור. יואב שרעבי, החברה להגנת הטבע
נוף של 360 מעלות מהשביל בהר תבור/החברה להגנת הטבע, יואב שרעבי

שביל הציפרים ועין צוף, 2.5 ק"מ

שביל הצפרים נחנך בפסח 2021 ליד הישוב נוה צוף שבחבל בנימין. מדריכי בית ספר שדה עפרה של החברה להגנת הטבע ממליצים על שביל הצפרים בנווה צוף.

תיאור המסלול
מחנים את הרכב בחנייה בתחילת המסלול ליד מגדל תצפית, משם יורדים עם הכביש שיורד למטה ומתחבר לשביל עפר משולט. לאחר מאה מטרים תהיה פנייה ימינה לשביל עפר וישר אחר כך פונים שוב ימינה וממשיכים בדרך על קו גובה, והולכים על שביל מעל הוואדי המדהים. ממול נראה מצוקים וחורש ים תיכוני יפהפה. מגיעים לחיבור שבו השביל הופך לשביל עיזים ומתחילים לרדת לתוך הוואדי, יש שילוט לאורך הירידה עד המעיין. בשביל נלך בתוך הטבע הפורח והירוק, עצי קטלב, אלון, אורן ואינספור פרחי העונה.

לאחר הירידה, מגיעים לוואדי ומולכם יהיה המעיין עין צוף, שנקרא בעבר עין טוליב ושימש את חיילי הבריטים בתקופה שבה שלטו בארץ. במקום הוצבו שולחנות לרווחת המטיילים, לאחר מכן הולכים בוואדי לכיוון צפון-מזרח עד פיצול עם שביל מפותל העולה חזרה למעלה.

נקודות עניין לאורך המסלול
פריחה אביבית, חורש ים תיכוני מדהים, ואדי יפהפה, מעיין שנוקה ושופץ בשנים האחרונות, נדנדות וספסלים, כמה מטרים דרומה למעיין יש מבנה שמירה בריטי, חיוויאים דואים בשמיים, בחזור אפשר לעבור בבוסתן ארז - תצפית מדהימה ולידה אפשר לחפש כתובת חצובה בסלע מהתקופה הבריטית.

לטיול יצאנו
אורך מסלול ההליכה: כ-2 ק"מ וחצי מעגליים, כשעה וחצי הליכה.
מיקום: היישוב נווה צוף-חלמיש בחבל בנימין, כביש 465.
נקודת התחלה: נוסעים לישוב נווה צוף, אפשר לכתוב בווייז "נווה אח"י" - המיקום מוביל לשכונת נווה אח"י, מתחת לכיכר שנמצאת בחיבור בין הכבישים 465\450.

שביל הצפרים מעיין עין צוף. אוראל שטיינבאום, החברה להגנת הטבע
מעיין שנוקה ושופץ בשנים האחרונות. עין צוף/החברה להגנת הטבע, אוראל שטיינבאום
שביל הצפרים ועין צוף. אוראל שטיינבאום, החברה להגנת הטבע
מצוקים וחורש ים תיכוני יפהפה. שביל הציפורים/החברה להגנת הטבע, אוראל שטיינבאום

אל נחל זוהר ומצד זוהר, 3 ק"מ

נחל זוהר נמצא בדרום מדבר יהודה, בסמוך לנווה זוהר ולמרגלות כביש 31 המחבר בין ערד לים המלח. בדומה לרוב נחלי מדבר יהודה גם נחל זוהר הוא נחל אכזב שזורם רק בעת שיטפון. בטיולנו נהנה מהליכה בערוץ קניוני, מעט אתגר, צמחייה מלבבת, פיסת היסטוריה וארכיאולוגיה וכמובן, שלוות מדבר.

מה עושים?
מדריכי בית ספר שדה עין גדי של החברה להגנת הטבע ממליצים להתחיל את הטיול בסמוך למועצה אזורית תמר. דרך שער נכנס למסלול המסומן בירוק ובסימון שביל ישראל (כתום כחול לבן) נתחיל ללכת במעלה הנחל, נחלוף על פני סלעים ענקיים, כשלצידנו קירות קניון עמוק שלאורך השנים נוצר בעזרת כוח המים האדיר. נמשיך בהליכה ונגיע למעקף של מפלון, נעלה בעזרת יתדות בזהירות ובבטחה. לאחר כמה מאות מטרים נגיע לצומת בה נתחבר לדרך עפר, נחצה את דרך העפר ונמשיך בסימון בערוץ הנחל המתפתל בין עצי שיטה יפהפיים וצמחייה מדברית. הנחל חותר בתוך סלעי החוואר ולצידנו נוכל לראות את הסלעים אשר שקעו בימה הקדומה 'ימת הלשון' - אחד מגלגוליו הקודמים של ים המלח, הימה השתרעה על פני מרחב אדיר, וכאן באזור נחל זוהר ונחל יזרח הסמוך היה מפרץ של ממש, בו שקעו סלעים בהירים ורכים, סלעי החוואר.

לצידנו נראה גבעה עליה בנוי מצד זוהר - זהו צוק קטן עליו בנויה חומה ומגדל, בחפירה ארכיאולוגית שנערכה שם תוארך המבנה לתקופה הצלבנית והממלוכית, מטרת מבנה באזור נידח זה הוא כתחנת מכס על דרך הדואר שחיברה בין הערים המרכזיות שלא אותה תקופה - עזה, וכרך שבירדן.
בסמוך למצד יחכו לנו הרכבים.

אלה מכם שמעוניינים בטיול ארוך יותר - ניתן להשאיר רכב אחד בחניון לילה צוק תמרור, ורכב שני בנקודת ההתחלה של מסלול זה, ולרדת ממרגלות צוק תמרור דרך 'מעלה זרון' ועד המועצה האזורית.
אלה מכם שמעוניינים בטיול קצר ושיטוט באזור - ניתן להגיע למצד זוהר ולטייל בין עצי השיטה, באזור המצד ובגב המים הסמוך למצד.

דגשים חשובים
יש לשים לב לתחזית מזג האוויר - בחשש לשטפונות הטיול בנחל אינו אפשרי, בעומס חום יש לקחת כמות מים רבה לטיול.

לטיול יצאנו
לרשום בוויז: מועצה אזורית תמר, בכיכר הראשונה נפנה ימינה, כשלפנינו צומת T נפנה שמאלה ונראה מימיננו חניית עפר קטנה ופשפש בגדר. זו נקודת ההתחלה.
ניתן להשאיר רכב אחד בנקודת הסיום - מצד זוהר.
רמת קושי: קל-בינוני.
אורך מסלול: 3 ק"מ חד-כיווני
מיועד: משפחות, זוגות, בעלי כלבים.
תקופה מומלצת: מתאים בעונות החורף, סתיו ואביב.
נגישות: המסלול אינו נגיש אבל אפשר ליהנות מהפריחה גם מדרך העפר.

נחל זוהר. החברה להגנת הטבע
בנחל זוהר מתמלא בחורף גב מים, סמוך למצד זוהר/החברה להגנת הטבע
נחל זוהר. החברה להגנת הטבע
נחלוף על פני סלעים ענקיים, כשלצידנו קירות קניון עמוק/החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully