וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים יעופו עליכם: 6 טיולים במיוחד לקטנים

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 12:33

הם צריכים להיות מרתקים כמו ספר מתח ומרגשים כמו סרט הרפתקאות. כן, אנחנו מדברים על טיולים שיגרמו לילדים שלכם לעוף על הטבע. אז קחו נחל רדוד, יער מסתורי, גשר מתנדנד ושעשועים מן הטבע, ערבבו היטב - וקיבלתם נוסחה מנצחת לטיולים שילדים יאהבו

נחל ציפורי/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

מה הופך טיול למושלם בעבור ילדים? הוא צריך להיות קצר, ועם זאת - גדוש בחוויות המגיעות בזו אחר זו, בלי רגע דל. או למעשה, בלי "רגע מסך". כי אם הצלחתם לגרום לילדים שלכם לטייל בטבע שעה ארוכה מבלי להציץ במסך הטלפון שלהם - הם לא ישכחו לכם את זה. בדוק.

טבילות וגליצ'ים: טיול מים בנחל קיבוצים

אין דבר שיותר משמח ילדים מלמצוא מקור מים בלב הטבע - ופשוט לזנק פנימה. אבל כאן אין רק זינוק פנימה, אלא ממש מסלול הליכה בתוך המים, שזה מגניב שבעתיים.

אחד מטיולי המים הקלאסיים למשפחות עם ילדים ממתין לכם בנחל קיבוצים שבעמק המעיינות, לא הרחק מבית שאן. סנדלי/נעלי הליכה, כובע, בגד ים ורוח הרפתקנית הם ארבעת הדברים שעליכם להביא עמכם לטיול הקליל הזה. ללכת לאיבוד לא תוכלו - פשוט הולכים במים מנקודת ההתחלה ועד לבריכה רחבת הידיים שמצויה מעבר לגשר צינורות הבטון (ההליכה עם כיוון הזרימה). את הדרך חזרה אפשר לעשות שוב במים, או בשביל הליכה יבש, לצד המים. אורך המסלול כשני ק"מ, וחובה לדעת לשחות. זהו אינו אתר רחצה מוסדר, אין שירותי הצלה, והכניסה למים על אחריות המטיילים.

בווייז: חניון נחל קיבוצים.

נחל קיבוצים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
חוויית מים ליודעים לשחות. נחל קיבוצים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
נחל קיבוצים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יש גם בריכות שמי הנחל ממלאים. נחל קיבוצים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

מסתורין צפוני: הג'ובה הגדולה ביער אודם

בדרך צפונה לרמת הגולן, ספרו לילדים שאתם עומדים לטייל ביער מכושף, שבמרכזו בור ענקי ומסתורי. כאשר תגיעו לאותו "בור", שאלו אותם כיצד לדעתם הוא נוצר. אתם תופתעו מהתשובות שלהם: חייזרים? מטאור? כישוף? הכל הולך. אבל תכלס, מדובר בפעילות געשית קדומה שיצרה בלב היער מכתש עצום, הקרוי "הג'ובה הגדולה". קוטרו של המכתש, העטוף בחורש צפוף, כ-250 מטרים ועומקו יותר מ-50 מטרים. להיכנס פנימה לא תוכלו - אבל מומלץ להקיף אותו כדי לנסות ולהבין עד כמה הוא אדיר ממדים. ובכלל, אין כמו טיול ביער מרוחק באווירה סתווית, כדי להכניס את הילדים לאווירה של סיפורי אגדות.

בווייז: הג'ובה הגדולה (ביער אודם). מהחנייה צועדים בעקבות סימון שבילים שחור.

יער אודם. איל שפירא, מערכת וואלה!
לטייל ביער מכושף. יער אודם/מערכת וואלה!, איל שפירא

ים של הרפתקאות: נחל תנינים

בדרך לגולן דיברתם על חייזרים? כעת הגיע הזמן לדבר על תנינים. למעשה, בנחל תנינים אכן התגוררו תנינים. האחרון שבהם ניצוד בתחילת המאה ה-20. ממש לפני דקה וחצי, במונחים היסטוריים. זה לא אומר שלא כדאי לכם לחפש אותם, אם אתם כאן עם ילדים. ואם לא תמצאו (ולא תמצאו), תוכלו בתוך שעה קלה לחוות ים של ריגושים שילדים אוהבים: הליכה על גשרים מעל המים, מציאת פינות מחבוא בצמחיית הנחלים, מפגש עם טחנת קמח קדומה וציורית להפליא, הכרות עם סכר רומאי עצום-ממדים, צפייה בצבים רכים והכי כיף: הליכה בתוך אמת מים קדומה, מימי הרומאים, שבה מוזרמים מים בכל ימות השנה. שעה אחת - ים של הרפתקאות.

בווייז: גן לאומי נחל תנינים. הכניסה בתשלום (כניסה למנויי מטמון)

שמורת טבע נחל תנינים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
לחוות ים של ריגושים שילדים אוהבים. שמורת טבע נחל תנינים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שמורת טבע נחל תנינים. איל שפירא, מערכת וואלה!
בשמורה אפשר ללכת באמה הפתוחה שבה מים/מערכת וואלה!, איל שפירא

משחקים בטבע: גן לאומי עינות תלם

גם טבע, גם משחקים. השילוב המושלם הזה ממתין לכם (או בעיקר להם, לקטנים) בגן לאומי עינות תלם, לצד כביש תל אביב-ירושלים. לפני מספר שנים נחנך פה, בלב עמק הארזים, שדה משחקים העושה שימוש בחומרים מן הטבע. וזה הרבה יותר מדליק ממה שזה נשמע. במרחב היפה, שבו המון נקודות פיקניק כיפיות, תמצאו לוחות אבן שבהם משחקי דמקה, שש בש, מנקלה, מבוך, באולינג מן הטבע, משחק צוללות וגם מתקנים שיגרמו לקטנים לקפץ. יופי של שבירת שגרה בלב הנוף. מומלץ גם לבקר במבני האבן הנושנים של גן לאומי עינות תלם, ואפילו לדלג למערת חלילים הסמוכה.

בווייז: גן לאומי עינות תלם.

עינות תלם. איל שפירא, מערכת וואלה!
שדה משחקים העושה שימוש בחומרים מן הטבע. גן לאומי עינות תלם/מערכת וואלה!, איל שפירא
עינות תלם. איל שפירא, מערכת וואלה!
עינות תלם/מערכת וואלה!, איל שפירא

אגדות ביער: שביל נורמן

שביל נורמן הוא שמו של שביל טיול בחורש עבות, שהוכשר בידי תושב כפר ורדים, נורמן שמו. השביל נראה כאילו נלקח הישר מעולם האגדות, אך באופן מרומז בלבד. כך למשל, השלט הקטן "הבית של שלגייה" לא יוביל אתכם לבית של ממש, אלא לאבן יפה שעליה כתובות המילים "הבית של שלגייה"... מכאן, נותנים דרור לדמיון. כך גם באשר ל"מנהרת הגמדים", "שביל האוהבים" ועוד. והכל, מצוי כאמור בתפאורה נהדרת של חורש סבוך. המסלול עצמו קצר, ומסומן בסימון צהוב מיוחד. ניתן גם לעלות לפסגת הגבעה, ולקבל תצפית נוף יפה מראשה.

בווייז: השביל של נורמן (ליד כפר ורדים).

שביל נורמן. איל שפירא, מערכת וואלה!
שביל טיול בחורש עבות, שהוכשר בידי תושב כפר ורדים. שביל נורמן/מערכת וואלה!, איל שפירא
שביל נורמן. איל שפירא, מערכת וואלה!
שביל נורמן/מערכת וואלה!, איל שפירא

נאחזים באוויר: הגשרים התלויים בפארק נשר

שני גשרים ארוכים, צרים וקצת מפחידים, תלויים בין גדותיו הגבוהות של נחל קטיע שבכרמל. זוהי התפאורה שלכם לחצי יום טיול מדליק עם הילדים. המרחב הזה קרוי "פארק נשר", המצוי בעיר נשר הסמוכה לחיפה. מעבר למסלול טיול נהדר שחולף בלב החורש האפלולי (לא חובה, אבל בהחלט מומלץ), מה שבאמת ממגנט לכאן את הילדים הם שני הגשרים הללו, שאורכם כ-70 מטרים.

פה תגלו שלילדים שלכם יש רזרבות של אנרגיה שרק נשמרו לסיטואציות כאלו: הם יתרוצצו, ינדנדו את הגשרים ככל יכולתם וירוצו לאורכם שוב ושוב ללא הפסק. נראה אתכם מנסים לחזור מכאן הביתה.

בווייז: פארק נשר (ברחוב החרוב בנשר).

נחל קטיע בפארק נשר. איל שפירא, מערכת וואלה!
צרים וקצת מפחידים. אחד מהגשרים בנחל קטיע/מערכת וואלה!, איל שפירא
נחל קטיע בפארק נשר. איל שפירא, מערכת וואלה!
אורכם של הגשרים בפארק נשר כ-70 מטרים/מערכת וואלה!, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully