וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הישראלים: מצרים תתיר לאיראנים להגיע לנפוש בסיני

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 10:06

על רקע הקשיים הכלכליים במדינה, החליטו המצרים להקל על הגעת תיירים איראנים ולהעניק להם ויזות עם ההגעה לאזור דרום סיני (כולל שארם א-שייח'). האם תפגשו אותם כבר בחופשה הקרובה שלכם?

מלון פור סיזנס, שארם א-שייח', סיני/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

עונת החופשות בסיני מתחילה בדיוק בימים אלה, וכ-200 אלף ישראלים צפויים לעבור את הגבול עבור חופשת בטן-הגב המשתלמת ביותר. אבל מסתבר שהישראלים לא יהיו שם לבד.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי מצרים תאפשר בקרוב לאיראנים הנוסעים במסגרת של קבוצות מאורגנות לקבל ויזה עם הגעתם לדרום חצי האי סיני, והמטרה היא להרחיב את הגישה שלהם גם לאזורים נוספים במדינה, כך לדברי גורמים במשרד התיירות המצרי.

מה שהיה בסיני
הכי קרוב לסיני שתמצאו: תחליפים אפשריים לגן העדן האבוד
"כך הייתי 11 יום בסיני ובזבזתי רק 2,000 שקל"

שארם א שייח' סיני. ShutterStock
האם נפגוש שם איראנים? שארם א-שייח', סיני/ShutterStock

פחות מט"ח - יותר תיירות

עוד נמסר כי ההחלטה מהווה חלק מסדרה של צעדים שהוכרזו ביום שני שעבר, שמטרתם היא לשפר את כל מה שקשור במתן אשרות כניסה למדינה, בכדי להגדיל את ההכנסות מתיירות נכנסת, בתקופה שבה מצרים מצויה במאבק כלכלי לצד מחסור קיצוני במטבע חוץ. נוסף על כך, צעד זה מגיע בעת שמספר מדינות במזרח התיכון, בהן מצרים, נוקטות צעדים שנועדו להקל על המתיחות האזורית. כזכור, גם סעודיה, בעלת בריתה של מצרים, הכריזה החודש כי תחדש את היחסים הדיפלומטיים עם איראן.

בנוסף, מצרים פעלה לאיחוי הקרע שנוצר בינה לבין קטאר והיא גם מחדשת ביתר שאת את היחסים עם טורקיה. כחלק מכך, אזרחים טורקים יזכו לאפשרות לקבל ויזות מורחבות עם הגעתם למדינה. ההרחבה כוללת למשל, אפשרות להיכנס למדינה באופן רב פעמי על סמך אשרת כניסה אחת שעלותה 700 דולרים. ויזה זו תקפה לחמש שנים.

עוד בוואלה!

100 שקל ללילה בחדר ממוזג: מדריך ליוצאים לסיני הקיץ

לכתבה המלאה
סיני. ShutterStock
אחת המטרות בהענקת הוויזה לאיראנים - להגדיל את ההכנסות מתיירות נכנסת. סיני/ShutterStock

ומה עם הישראלים?

אחמד עיסא, שר התיירות המצרי, אמר לכתבים כי ויזות מסוג זה מיועדת בעיקר למשקיעים ולבעלי נכסים שמקום מושבם הוא מחוץ למדינה. באשר לוויזות המיועדות לתיירים האיראניים אמר עיסא: "בשלב הראשון נבדוק את הנושא בדרם סיני, ובהתבסס על כך, נקבע באשר למקומות נוספים במצרים". יש לציין כי למרות שבין איראן ומצרים היו מגעים דיפלומטיים בעשרות השנים האחרונות, הרי שהיחסים בין שתי המדינות היו טעונים.

לצד אלו, הוחלט כי גם תיירים מסין והודים תושבי מדינות המפרץ, יקבלו ויזה עם ההגעה למצרים. גורם במשרד התיירות המצרי מסר כי הכללים החדשים אושרו באופן עקרוני, והם ייכנסו לתוקף בקרוב. כעת לא נותר אלא לבחון האם ומתי יהיה שינוי בכללי הוויזה גם בקרב ישראלים שמעוניינים לבקר לא רק בסיני, אלא בחלקים אחרים של מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully