וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום של כוס קפה בקוקפיט הפך ויראלי - והטייסים הושעו

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 8:37

הצילום מתא הטייסים של חברת ספייס-ג'ט ההודית, שבו כוס קפה הונחה על ההגאים, שותף ברשתות החברתיות ובמהרה הפך להיות ויראלי. מומחי תעופה מכל העולם זעמו על המעשה חסר האחריות שהיה יכול להיגמר באסון

טייסים בקוקפיט בחברת אתיחד איירווייז/צילום: מערכת וואלה!

כמעט קפה הפוך: שני טייסים של חברת הלואו-קוסט ההודית ספייס-ג'ט (Spicejet) הושעו לאחר שתצלום של כוס קפה מלאה שהניחו על מכשירי הבקרה וההגאים בתא הטייס הפך לוויראלי. כידוע, גם אם היה רק כמות מזערית של נוזלים היתה נשפכת, הרי שהיה לה פוטנציאל להשפיע באופן קריטי על מערכות המטוס.

התקרית אירעה בזמן שהינדים ברחבי הודו חגגו את חג ההולי, הידוע גם בשמו "פסטיבל הצבעים". לפי התצלום, נראה היה שהטייסים השתתפו בחגיגה והתפנקו בקוקפיט עם עוגיות גוג'יה (Gujiya) , קינוח מסורתי שנאכל בדרך כלל במהלך החג.

לצד הגוג'יה הייתה כוס חד פעמית מלאה עם קפה שהוצבה על מכשירי הבקרה, בטיסה שנערכה ב-8 במרץ מניו דלהי לעיר גווהאטי (Guwahati). התמונה שותפה ברשתות החברתיות, ובמהרה היא הפכה להיות ויראלית - מכל הסיבות הלא נכונות, בעיקר בשל תגובות זועמות מצד טייסים ואנשי מקצוע מתחום הבטיחות האווירית ברחבי העולם.

הסיבה ההזויה שבגללה הטייס עזב את המטוס ממש לפני ההמראה
הטייסים הלכו מכות באמצע הטיסה לפריז; הדיילת נכנסה להפריד
מדריך טייס קיים יחסי מין עם תלמידה בתא הטייס כשהם באוויר - והכל צולם

משקה חם? רק מתוך כלי אטום

אתר The Times of India שדיווח על המקרה, מציין כי לחברות תעופה רבות ישנם כללים מחמירים באשר לאופן שבו שותים משקאות חמים בקוקפיט, בגלל אותו סיכון הטמון בנוזלים העלולים להישפך על מערכות הטיסה. כך למשל, בחברות רבות הטייסים חייבים לשתות רק מתוך כלים אטומים ולהימנע מהחזקת הכלי מעל הבקרים השונים.

בעקבות פרסום התצלום הודיעה חברת התעופה ספייס-ג'ט כי היא אימתה את זהות הטייסים המעורבים בתקרית והם קורקעו עד לסיום הבירור בעניין. "לספייס-ג'ט יש מדיניות קפדנית בכל הקשור לצריכת מזון בתוך תא הטייס, ועליה מקפידים כל צוותי הטיסה. עם סיום החקירה יינקטו צעדים משמעתיים מתאימים", מסרה החברה בהצהרה לתקשורת. בנוסף, גם ראש מינהל התעופה האזרחית בהודו חוקר את התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully