וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייסים הלכו מכות באמצע הטיסה לפריז; הדיילת נכנסה להפריד

עודכן לאחרונה: 29.8.2022 / 10:22

באמצע הטיסה בין ז'נבה לפריז, התעמתו פיזית הקפטן והטייס הראשון בתא הטייס, עד אשר דיילת נאלצה להיכנס ולשבת איתם בקוקפיט עד לנחיתה. הטייסים הושעו, אולם זו לא התקרית הראשונה שבה מעורבים טייסי החברה

מאבטח ירדני שלף אקדח מול נוסעים בטיסה/צילום: טוויטר

דוברת אייר פראנס אישר כי קפטן וקצין ראשון הושעו ונמצאים בחקירה בגין "התנהגות בלתי הולמת לחלוטין", שבה לכאורה שני הטייסים היו מעורבים באלימות פיזית הדדית באמצע הטיסה בתא הטייס.

על פי דיווח שהודלף על ידי העיתון היומי הצרפתי "לה טריביון" ( La Tribune), צוות הקבינה במטוס שמע את הטייסים נלחמים דרך דלת תא הטייס ונאלץ להיכנס פנימה כדי להפריד בין השניים. לאחר מכן, אחת הדיילות נשארה בקוקפיט למשך שארית הטיסה כדי למנוע מהטייסים להילחם שוב. עדיין לא ברור מה גרם לטייסים לריב בצורה כה קשה במהלך הטיסה בין ז'נבה לפריז שהתקיימה ביוני 2022.

דוברת אייר פראנס ציינה, כי הטיסה נמשכה ללא תקריות נוספות ונחתה בשלום. הקפטן והקצין הראשון הושעו עד לתוצאות החקירה הפנימית בחברה. עם זאת, חשיפת הסיפור מגיעה ימים ספורים לאחר שסוכנות תאונות התעופה הלאומית של צרפת, פרסמה דו"ח ביקורתי ביותר על תרבות בטיחות הטיסה בקרב טייסי אייר פראנס.

הדו"ח של Bureau d'enquêtes et d'analyses) BEA) הגיע למסקנה כי "קיימת תרבות מסוימת בקרב צוותי אייר פראנס, המעודדת נטייה לזלזל בציות קפדני בנהלי הבטיחות". לפי ה-BEA, התקריות שבהן מעורבת אייר פראנס נותרו "מצומצמות ביותר", אך בכמה חקירות אחרונות, גילתה הסוכנות שצוות חברת התעופה לא הצליח לבצע נהלים "באופן תואם", והחוקרים טוענים שמרווחי הבטיחות הצטמצמו "מבלי שהצוות באמת מודע לכך".

טייסים קוקפיט טיסה. ShutterStock
באמצע הטיסה, הקצין הראשון והקפטן הלכו מכות בקוקפיט (אילוסטרציה)/ShutterStock

רווח על חשבון בטיחות?

הממצאים הנ"ל היו חלק מדו"ח BEA, שחקר את הדרך שבה טיפלו טייסי אייר פראנס בדליפת דלק בטיסת איירבוס A330 בין ברזוויל בירת קונגו לפריז ב-31 בדצמבר 2020. זמן קצר לאחר ההמראה, הטייסים הבחינו שחסרים להם 1.4 טון דלק, וכעבור כ-25 דקות הם החלו בהליך שחרור דלק לאחר שהבחינו שרמות הדלק ירדו עוד יותר, אך נעצרו בנקודה שבה אחד המנועים פסק מלפעול.

הטייסים דנו על האפשרות לכבות את המנוע מספר פעמים, אך ה-BEA מצא כי "נטייתו של הקפטן להתבטא תחילה... לא הייתה מועילה לטייסי המשנה להביע את דעותיהם וספקותיהם". ההחלטה שלא לכבות את המנוע בטיסה הוצגה בדו"ח כ"סכנת שריפה משמעותית".

בתקרית אחרת בחברת התעופה, בספטמבר 2020, טייסי מטוס איירבוס A319 "התעלמו חלקית מהנהלים המבצעיים" כדי שיוכלו לבצע גישה מהירה אך מעורפלת לנחיתה בנמל התעופה אורלי בפריז.

איגוד הטייסים של אייר פראנס הזהיר לאחרונה כי חבריו סובלים מ"עייפות כרונית" ומדיכאון. האיגוד גם טען שמנכ"ל קבוצת אייר פראנס, בנג'מין סמית', שואף להגיע ליעדי הרווח של החברה, למרות האזהרות שבטיחות הטיסה עלולה להיפגע עקב כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully