וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם השוויון: נשים בגרמניה יוכלו להיות חשופות חזה בבריכות

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 8:15

מה שנראה בעיניי רבים בעיר הגרמנית הקטנה גטינגן (Göttingen) כעניין שולי, עורר את התקשורת הבינלאומית. והכל החל בזכות טרנסג'נדר שלא הסכים לפעול על-פי המוסכמות המקובלות בבריכת שחייה בעיר

ברלין בקיץ טיול אופניים/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: אביב ארגז

העיר גטינגן (Göttingen) שבסקסוניה תחתית במרכז גרמניה, תהיה הראשונה במדינה שתאפשר לנשים להיות חשופות חזה בבריכות שחייה, הן בבריכות מקורות והן בבריכות תחת כיפת השמים. זאת לשם הגברת השוויון המגדרי בין המינים.

היוזמה המתירה הזו נכנסה לתוקף בתחילת חודש מאי כפיילוט מוגבל לסופי שבוע בלבד. "עם ההחלטה הזו, העיר הופכת לחלוצה במדינה בכל הנוגע לדיון על יחס שוויוני בין המינים", נכתב באתר הצרפתי L'Essentiel. "זאת בשל העובדה כי היא מאפשרת לנשים להראות את פלג גופן החשוף באתרי פנאי הקשורים למים, כמו בריכות שחייה".

אשה משתזפת טופלס בבריכה. ShutterStock
"ההחלטה מאפשרת לנשים להראות את פלג גופן החשוף בבריכות שחייה"/ShutterStock

המקרה של הטרנסית בבריכה

מגזין פורבס מציין כי הרקע להחלטה נעוץ במקרה שאירע בשנה שעברה בעיר, שבעקבותיו המליצה ועדת הספורט העירונית כי "יש לאפשר לכל השחיינים בבריכות מקורות וחיצוניות לשחות ללא כיסוי חזה בסופי שבוע". זאת לאחר ששחיין טרנסג'נדר התבקש לכסות את פלג גופו העליון בבריכה מקומית. השחיין מחה ואמר כי היא הזדהה כגבר. למרות קביעתו, מנהלי הבריכה סילקו אותו מהמתחם ואסרו עליו לשוב אליו. לאחר המקרה, דיווח אתר החדשות הגרמני דר שפיגל כי "בריכת שחייה בגטינגן סילקה שחיינית כי היא שחתה ללא חלק עליון, אבל השחיינית אינה רואה את עצמה כאישה, וכעת ישנו כלל חדש".

כעת, לאחר הטמעת הכלל החדש, מתכוונת העירייה לקדם גם את הדיון עם יחס שוויוני בין גברים ונשים במרחבי הפנאי, כאשר השאלות המרכזיות שנשאלות הן: מדוע גברים יכולים להראות את פלג גופם העירום ונשים אינן מורשות לעשות זאת? מדוע גופן של נשים חייב תמיד להיראות באופן מיני?

עוד בוואלה!

היום הוא "יום הטיול בעירום" בעולם. מותר לטייל ללא בגדים בישראל?

לכתבה המלאה
ספא עירום ואבלי בברלין. אתר Vabali spa Berlin, מערכת וואלה! NEWS
מדוע גברים יכולים להראות את פלג גופם העירום ונשים לא?/מערכת וואלה! NEWS, אתר Vabali spa Berlin

חשופים בפארק: למה לגברים מותר?

תוך כדי התהליך, התעוררו ויכוחים נוספים בעיר באשר לזמנים שבהם הכלל החדש יהיה תקף. האם הדבר יהיה מוגבל בזמן? האם רק בסופי שבוע או למשך מספר חודשים. אלו כאמור עניינים שאינם נשאלים באשר לגברים, שיכולים בכל עת לשחות בבריכות או לשהות בפארקים ציבוריים כאשר פלג גופם העליון חשוף.

רבים מהמאמרים שפורסמו בנושא מצביעים על העובדה כי לגרמניה יש סובלנות, ובמקרים מסוימים, חיבה להיות "נטולת טקסטיל. "בין אם מדובר באחד ממאות אתרי הספא ואתרי הבריאות, הפארקים או האגמים של המדינה, אזרחים רבים כאן ידועים בכך שהם לא מתלבטים בהורדת בגדיהם", צויין באחד המאמרים שנכתבו בנושא.

מאחר שהנטורליזם (המוכר גם בשמן הישן נודיזם), ומה שמכונה בגרמניה "תרבות הגוף החופשי" מקובל ורחב היקף במדינה, מה שהפתיע את העיתונות המקומית בגטינגן הוא תשומת הלב העולמית שעורר עניין כה פעוט יחסית. בעיתון מקומי בעיר צוין כי "מדהים שהעיר הקטנה הזו באמצע גרמניה נמצאת לפתע לא רק בכותרות ברחבי הארץ, אלא אפילו ברמה הבינלאומית. וכל זה כי כאן, ניתן יהיה בקרוב להבחין בבריכות השחייה באנשים עם חזה חשוף!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully