וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים לחכות לקיץ: חופשה יוונית דווקא באמצע החורף

נמרוד עופרן

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 12:51

המלונות נעימים וזולים יותר, הרחובות הסמוכים לאקרופוליס מעולם לא היו ריקים יותר, כיכר סינטגמה מעולם לא היתה שקטה יותר, וגם מחוץ לאתונה קשה היה להיתקל בתיירים או לשמוע צפירות בכבישים. אז מה עושים ביוון במרץ, כשאי אפשר ללכת לחוף? תתפלאו, האופציות לא רעות

בווידאו: אתרי תיירות בולטים באתונה/צילום: רויטרס

קשה שלא לחשוב על חופשה ביוון בלי לדמיין שמש וחופים. רוב התיירים שפוקדים את המדינה בוחרים לעשות זאת, כמובן, בחודשי הקיץ, ובכך לנצל עד תום את כל מה שיש לארץ המופלאה הזו להציע.

היתרונות של ביקור ביוון בחודשי הקיץ ברורים, אולם כל אותם יתרונות ברורים מביאים איתם מיליוני תיירים (קרוב ל-30 מיליון כאלה ביקרו בה ב-2022), והעומס באתרים התיירותיים או באיים הפופולריים גדול, לעתים גדול מדי.

יוון בחורף, לעומת זאת, היא סיפור אחר לגמרי - מעבר לטיסות הזולות יותר, ולמלונות הזולים יותר. כשנחתנו באתונה, מזג האוויר היה בהחלט סביר - כמה מעלות פחות מתל אביב - ובעוד הרחובות היו ריקים מתיירים, המסעדות ומוקדי הבילוי היו פתוחים, ומשכו, כך נדמה, בעיקר מקומיים בשעות הערב.

אתונה. נמרוד עופרן, מערכת וואלה!
האתרים התיירותיים ריקים כמעט לגמרי. אתונה/מערכת וואלה!, נמרוד עופרן

בארבעה ימים לא שמענו אפילו צפירה אחת בכבישים

למחרת, במהלך סיור בעיר, תחושת המרחב כבר היתה ברורה הרבה יותר: הרחובות הסמוכים לאקרופוליס מעולם לא היו ריקים יותר, כיכר סינטגמה מעולם לא היתה שקטה יותר, ובגנים הלאומיים הנהדרים היינו כמעט לבד - אנחנו, מספר ברווזים וכמה אמהות עם תינוקות. השקט הזה נשאר גם לשארית הטיול - אף שנהוג להשוות את האופי היווני והאופי הישראלי, נציין כי בארבעה ימים לא שמענו אפילו צפירה אחת בכבישים (ואולי גם כאן החורף - וליתר דיוק, היעדר השמש והתיירים - מדבר).

זה יהיה מקום לא רע להציג את הגילוי הנאות: נשלחנו מטעם "סלינה", רשת האירוח המצליחה שהוקמה לפני תשע שנים על ידי צמד ישראלים וסופרת כבר 119 מלונות ברחבי העולם - שלושה מתוכם ביוון, ובקרוב ייפתח גם רביעי, באי אוויה.

הסניף באתונה היה נעים, צבעוני, עם דגש על מחזור רהיטים ושמירה על חלק מהאלמנטים של הבניין הישן. המלון ממוקם בכיכר התיאטרון - איזור שעד לפני מספר שנים היה לא נעים להליכות ליליות, ומאז התפתח - עם נוף יפהפה לפסגת האקרופוליס, חללי עבודה משותפים ואישיים, מתחם וולנס ואופציות לינה מתומחרות סביר לכל כיס - מהתייר החסכן שמוכן לישון עם עוד כמה וכמה אנשים בחדר מרובה מיטות-קומותיים, דרך הזוג שמעדיף להתפנק בסוויטה, ועד למשפחה של ארבע נפשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

חופים, נופים וטבע: מסתבר שיש אי ביוון שהישראלים עדיין לא גילו

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
מלון סלינה אתונה. סלינה,
הנוף (בקיץ) ממרפסת הגג של המלון לאקרופוליס/סלינה

מאתונה, נסענו כארבע שעות ל"סלינה" בהר פיליון. את פנינו קיבל שלג שנותר מסופת "ברברה", ושדרג את הנוף מיפה למרהיב. טוב מראה עיניים:

מלון סלינה, פיליון. נמרוד עופרן, מערכת וואלה!
נוף מרהיב מהמרפסת/מערכת וואלה!, נמרוד עופרן
מלון סלינה, פיליון. נמרוד עופרן, מערכת וואלה!
וגם קצת שלג שנשאר מסופת ברברה/מערכת וואלה!, נמרוד עופרן

המלון ממוקם על צלע הר במקריניצה, עיירה חביבה, אך עם כל הכבוד אליה מי שמגיע עד לכאן חושב קודם כל על טבע, ובצדק: הים לא רחוק בקיץ, אתר סקי נמצא במרחק חצי שעה נסיעה בחורף, ומסביב יש שלל מסלולי טיול נוספים, בהתאם למזג האוויר ולדרגות הקושי של המטיילים.

כמו באתונה, גם "סלינה" בפיליון מקדש את החללים המשותפים - בין אם חללי העבודה המשותפים, הספרייה/אולם הקולנוע, או את הגג המקסים שעליו מתקיימים שיעורי יוגה. לא היינו בסניף השלישי של הרשת, בפארוס, אולם ניתן רק להניח שגם שם, כמו באתונה ובפיליון, העובדים צעירים ונחמדים, ובעוד אפשר להזמין אצלם "חוויות" - סיורים עירוניים, טיולי הליכה בטבע, ספורט אתגרי - הם עושים רושם של אנשים שככל הנראה יידעו גם איפה אפשר לשתות את הקפה הטוב ביותר בסביבה, או לראות את הגלריה הכי טובה שלא מופיעה במדריכי התיירות הרגילים.

מלון סלינה פיליון. סלינה,
אחד החדרים במלון סלינה בפיליון/סלינה

לשתות ולשתות בלי לסבול מהנגאובר

בערב, ירדנו מההר ונסענו כחצי שעה לעיר וולוס. יתרון נוסף של החורף והיעדר התיירים הוא האפשרות להשיג שולחן פנוי ב-Me Zen, מסעדה מסורתית המתמחה, בין היתר, בטסיפורו מקומי ונהדר - עם או בלי אניס. הנהג שלנו ניקוס טען כי בניגוד לאוזו, טסיפורו אפשר לשתות ולשתות בלי לסבול מהנגאובר. נדמה שהוא צדק, אבל אולי אי אפשר להתעורר עם הנגאובר כשמחדר המלון שלך משקיף הנוף הזה:

מלון סלינה פיליון. סלינה,
תרופה טובה להנג-אובר/סלינה
העיירה מקריניצה, יוון. סלינה,
ויש גם עיירה טיפוסית ונחמדה. מקריניצה/סלינה

מטאורה - חובה לפחות פעם בחיים

גם לטבעונים - כמו כותב שורות אלה - היה מה לאכול, והדברים הללו נכונים לכל יוון, לכל משך הטיול: נדמה כי המודעות גברה בשנים האחרונות, וגם מחוץ לאתונה ניתן למצוא אופציות כמעט בכל מסעדה (ובמקרה הצורך, להסתפק בלחם נהדר ושמן זית מצוין). יוון אמנם לא גן-עדן לטבעונים כמו תל אביב, אולם אפילו בתחנת דלק באמצע שום מקום, נמצאה רשת מזון מהיר עם יותר אופציות טבעוניות משניתן למצוא ברוב ערי הפריפריה בישראל.

מקום נוסף שבדרך כלל מלא בתיירים ובחורף הרבה יותר נעים ומרווח הוא מטאורה - המנזרים התלויים השוכנים כשעתיים נסיעה מפיליון. מוטב שכל אדם בעל זוג עיניים מתפקדות ואפשרות בחירה יבקר כאן לפחות פעם אחת בחייו, ובהינתן אפשרות הבחירה הזו - החורף הוא זמן מצוין לעשות זאת. התורים בכניסה כמעט לא היו קיימים, וגם בתוך המנזרים עצמם היו מעט מאוד אנשים, מה שאיפשר להתמוגג בלי הפרעה מהפלא הייחודי הזה ומהנוף המרהיב, בלי שלושה אנשים מכל כיוון שמנסים לצלם את הסלפי המושלם.

מטאורה, יוון. נמרוד עופרן, מערכת וואלה!
אין תורים, אין עומס. מטאורה/מערכת וואלה!, נמרוד עופרן

אחרי טיול קצרצר בשלג של מקריניצה, נסענו לשדה התעופה - צוננים אך מרוצים, ועם מסקנה עתידית ברורה: יוון נהדרת בקיץ, אך היא לא פחות טובה גם בחורף.

seperator

כמה זה עולה?

סלינה, סניף אתונה:
בחורף: חדר סטנדרטי+ארוחת בוקר - החל מ-77 דולר ללילה. סוויטה לארבעה אנשים אנשים+ארוחת בוקר - החל מ-140 דולר ללילה.
בקיץ: חדר סטנדרטי+ארוחת בוקר - החל מ-90 דולר ללילה באמצע שבוע. סוויטה לארבעה אנשים+ארוחת בוקר - החל מ-170 דולר.

סלינה, סניף פיליון:
בחורף: חדר סטנדרטי+ארוחת בוקר - החל מ-83 דולר ללילה. סוויטה לשני אנשים+ארוחת בוקר - החל מ- דולר 110 ללילה.
בקיץ: חדר סטנדרטי+ארוחת בוקר - החל מ-92 דולר ללילה באמצע שבוע. סוויטה לשני אנשים+ארוחת בוקר - החל מ-170 דולר ללילה.

seperator

הכותב היה אורח של רשת סלינה ביוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully