וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופים, נופים וטבע: מסתבר שיש אי ביוון שהישראלים עדיין לא גילו

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

11.8.2022 / 8:50

האי שקיבל את שמו מהדמות המיתולוגית של איקרוס ההרפתקן הוא יעד ייחודי ושליו במיוחד. התושבים בעלי תוחלת חיים מהגבוהות בעולם בזכות החגיגות, האוכל והרוגע. איקריה משובץ באתרי טבע ובמעיינות חמים, וכמובן גם בחופים מרהיבים

איקריה. ShutterStock
איקריה/ShutterStock

איקריה (Ikaria) הוא אי של יופי פראי ומאוד אותנטי. בשנים האחרונות מגלים אותו יותר ויותר תיירים אך הקסם שלו נשמר, כך יעידו גם תושבי האי המדורגים במקום הראשון באריכות ימים מבין כל העמים באירופה. במילים אחרות: ממש טוב פה. האי נקרא כך בעקבות המיתוס של איקרוס ההרפתקן, שטבע במימיו הסוערים של הים האגאי.

הסוד של אנשי איקריה המאריכים ימים (אחוז התושבים מעל גיל 100 גבוה יחסית מבכל מקום אחר בעולם) טמון בתזונה טובה ובפעילות גופנית, ובעיקר בהיעדר חרדה. תושבי האי נהנים משלווה נפשית, שגם אתם תוכלו לזכות לה במהלך חופשה בגן העדן עלי אדמות הזה. הרעיון שאימצו תושבי האי היא פשטות בחיים - זהו החוק האוניברסלי של תושבי איקריה. מה זה אומר בפועל? חיים רגועים ללא שעונים מעוררים, עומס ולחץ, תוך הקפדה על אוכל מקומי, טרי ועונתי והליכות בטבע. לא משהו שלא תוכלו להתרגל אליו בקלות.

איקריה. ShutterStock
איקריה/ShutterStock

בנוסף על רוגע, ידועים אנשי איקריה בחגיגות שלהם. החגים הם חלק בלתי נפרד מהזהות של איקריה - לוח השנה המקומי משובץ בפסטיבלים רבים, ויש אפילו ריקוד איקריאני מקורי. החגיגות כוללות מוזיקה חיה, ריקודים, הרבה יין איקריאני, וגם בשר מקומי צלוי (על האש) ומשתה עד אור הבוקר. שילוב דיוניסי נהדר באמת!

האי איקריה משדר אנרגיה ייחודית משלו. חופשה באי היא הרפתקה בפני עצמה שכן הוא מלא בצמחייה עשירה, בריכות מדורגות, נהרות ומפלים, אגמים וחופים מבודדים. גם בתים לבנים עם חלונות ודלתות בכחול יש כאן כמובן. לאי איקריה יש הכל. תוכלו לגלות בעצמכם את הייחוד שלו באמצעות הליכה בשבילים עתיקים, ששימשו בעבר לחיבור בין כפרים שכנים, וכיום משמשמים את התושבים והתיירים כאחד.

אחד ממוקדי העניין באי הוא יער רנטי (Ranti) הממוקם באיקריה ההררית המרכזית ומשתרע על פני שטח של 16 קמ"ר. והוא אחד מיערות האלונים האחרונים בים האגאי ואחד העתיקים באירופה.
מדובר ביעד אדיר לחובבי אקסטרים וטבע: המספר העצום של סלעי גרניט ענקיים (בולדרים) ברחבי האי ו-300 מסלולי הטיפוס, כמו גם 150 מסלולי הטיפוס הספורטיבי שפותחו באי בשנים האחרונות הפכו אותו ליעד טיפוס ידו ופופולרי.

איקריה. ShutterStock
איקריה/ShutterStock

גם חובבי הים לא נשארים מאוכזבים, שכן בחוף Mesakti שוררים תנאי מזג האוויר אידיאליים לגלישת רוח והוא נחשב גן העדן לגולשי רוח שמגיעים אליו מכל אירופה. חובבי בטן-גב לא יישארו מקופחים באי איקריה. בין החופים המומלצים אפשר למצוא את לירו (Iero), קראמה (Kerame), אריס פטמוס (Aris Patmos) וחוף סיישל (Seychelles). השם של האחרון מרמז את הנוף שלו תזכו אם תתאמצו ותגיעו אליו בדרך מאתגרת הכוללת דילוג על בולדרים. המאמץ לגמרי משתלם.

עוד להיט לוהט באי איקריה הוא המעיינות החמים של האי ומרכזי ההידרותרפיה המשלבים ריפוי והתחדשות. תיירים רבים מגיעים לאי כדי ליהנות מההשפעות המועילות של המעיינות הגיאותרמיים של איקריה העשירים בסגולות המסייעות לטיפול במחלות רבות עוד מימי קדם. הממצאים הארכיאולוגיים וההיסטוריים שנמצאו בחפירות באי מוכיחים כי כבר בימי קדם נהנו כאן מתענוגות הגוף והנפש בזכות המעיינות החמים. בין המעיינות החמים המומלצים באי נוכל למנות את פאטרו (Patero), ארטמיס (Artemis) אפולון (Apollon) ואחרים, כולם מספקים חוויה נהדרת בחופשה.

לאיקריה יחסית מאתגר להגיע: אפשר להגיע טיסה מאתונה או בשיט מפיראוס, מסאמוס וממיקונוס.
לאי איקריה בים האגאי, בין סאמוס לבין מיקונוס, יש קהל מעריצים ואוהדים שמאוהבים לגמרי באיקריה ובחופש שהוא משדר.

למידע נוסף>>

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון
  • איים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully