וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרופוליס ינוטר ב-150 מצלמות אבטחה בגלל שצולם שם סרט פורנו של גברים

29.6.2022 / 23:35

הרשויות היווניות יתקינו 150 מצלמות אבטחה בפרתנון לאחר שצולמה שם סצנת סקס בין גברים. הסרט "Xeparthenon" מציג שני גברים בכיסויי פנים מקיימים יחסי מין - כשסביבם תיירים. השלטונות היווניים כינו זאת "העלבון המחפיר ביותר שנעשה לקדושת המקום"

בווידאו: אתרי תיירות בולטים באתונה/צילום: רויטרס

סצנת סקס בין גברים שצולמה בפרתנון העתיק של יוון גרמה לרשויות הזועמות להתקין מצלמות אבטחה באתר המורשת העולמית של אונסק"ו כדי למנוע מצבים דומים מלקרות. הסרט הקצר בן ה-36 הדקות, שנקרא "Xeparthenon", מציג על פי הדיווחים שני גברים בכיסויי פנים מקיימים יחסי מין בארכתאון, מקדש קטן במתחם האקרופוליס, כשכל זה נעשה לעיני המבקרים במקום. "זו הייתה זימה. מעשה זימה נוראי", אמר יואניס מאבריקופולוס, השומר הראשי באקרופוליס. "העלבון המחפיר ביותר שנעשה לקדושת המקום".

המקדש בן 2,500 השנים, הממוקם במצודה עתיקה על סלע המשקיף על בירת יוון, יזכה כעת למערכת אבטחה חדשה, הייטקית, של למעלה מ-150 מצלמות לניטור בזמן אמת של האזור, כך הבטיחה שרת התרבות לינה מנדוני.

בישיבה שנערכה השבוע אישרה המועצה הארכיאולוגית המרכזית את מערכת האבטחה באקרופוליס ובאנדרטאות שבמדרונות הדרומיים והצפוניים. המצלמות יהיו מנוטרות מחדר בקרה שיפעל במשך 24 שעות ביממה, כך שצוות אבטחה מיומן במיוחד יוכל לפקח עין על הנעשה באתר ולמנוע עבירות. "זהו מהלך חשוב בכיוון הנכון", אמר מאבריקופולוס ל-The Time וטען כי הוא דוחק ברשויות "לנקוט בהגנה דומה בכל רחבי המדינה". הוא הוסיף: "אנחנו צריכים להשקיע בהגנה על המורשת התרבותית שלנו ולמנוע עלבון נוסף".

הפרתנון על האקרופוליס, אתונה, יוון. ShutterStock
הפרתנון על האקרופוליס, אתונה, יוון/ShutterStock

סצנת הסקס הנועזת, שצולמה בדצמבר האחרון, עוררה זעם ביוון כשנחשפה לאחר ששותפה ברשת ועוררה חקירה מצד משרד התרבות. הסרט הוצג לראשונה באוניברסיטת אריסטוטלס של סלוניקי באמצע דצמבר, אך לא הגיע לידיעת הרשויות עד ינואר. הוא מציג שני גברים מקיימים יחסי מין באתר הארכיאולוגי באקרופוליס בזמן שהוא פתוח לקהל ומלא בתיירים. שאר המשתתפים בסרט עשו מעגל סביב המצולמים כדי להסתיר את הנעשה והעמידו פנים שהם מצלמים את האנדרטה. ניתן לראות את המבקרים באתר הארכיאולוגי צועדים בקרבת מקום.

יוצרי הסרט - שבחרו להישאר בעילום שם - תיארו את עצמם כפעילי להט"ב+ בהצהרה ואמרו שהם בחרו בפרתנון בשל "סמל הלאומיות שלו הנושא מסרים הטרו-נורמליים". הם אמרו: "חלקנו נתונים לאלימות פיזית ומילולית על בחירותינו וביטויי המיניות שלנו... נחיה את האהבה והמיניות שלנו כרצוננו ונגן על הקיום בפומבי, אך גם על הדו-קיום, של כל מיניות אשר לא מפרה את הנטייה העצמית של גופנו". הם גם תיארו את סצנת הסקס בין שני הגברים באתר המפורסם בעולם כ"אקט פוליטי".

במשרד התרבות כצפוי זעמו עליהם וקבעו כי הסרט נעשה ללא הסכמתם או רשותם. "האתר הארכיאולוגי של האקרופוליס אינו מתאים לכל סוג של אקטיביזם או פעילות אחרת שתגרום עבירה ותפגין חוסר כבוד לאנדרטה", נכתב בהודעת המשרד שהוסיפו כי הם מחפשים "למצוא בהקדם האפשרי את האחראים לצילומים הבלתי חוקיים האלה". המשרד פתח בחקירה על מנת לבדוק האם עובדים מהאתר הרשום של אונסק"ו היו שותפים להפקת הסרט.

ספיירוס ביבילאס, נשיא אגודת השחקנים היוונית, אמר שהסרט הקצר נשלח אליו בעילום שם ותיאר אותו כ"מביך". הוא אמר ל-Antenna TV: "אף אחד לא יכול לנצל את האבן הקדוש של האקרופוליס למה שנקרא פעולות אקטיביסטיות ומעשים מהפכניים, שהם למעשה גם טיפשיים וגם לא מוסריים". הוא הוסיף: "אתה לא יכול לעשות כל דבר שאתה רוצה בשם האקטיביזם. למעשה, אני לא מחשיב את זה כאקטיביזם. בתור יווני אני מתבייש".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הטריילר לסרט Xeparthenon:

הפרתנון זוכה לכ-7.2 מיליון תיירים בשנה, כשכרטיסי הכניסה למתחם עולים כ-22 יורו לאדם. הוא הוקדש לאלה אתנה, הפטרונית של אתונה, והוא נבנה בין 447 ל-438 לפנה"ס, אם כי עיטור המבנה נמשך עד 432 לפנה"ס.

אונסק"ו מתאר את האקרופוליס ואת המונומנטים שלו כ"סמלים אוניברסליים של הרוח והציוויליזציה הקלאסית ויוצרים את המתחם הארכיטקטוני והאמנותי הגדול ביותר שהורישה העת העתיקה היוונית לעולם". הוא הוסיף כי האתונאים "ביצעו תוכנית בנייה שאפתנית" במאה החמישית לפני הספירה לאחר ש"התעצמו מניצחונם על הפרסים". פרויקט בנייה זה כלל מספר מונומנטים כולל הפרתנון, הארכתאון, הפרופילאה ומקדש אתנה ניקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully