וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוויה, יוון: לנפוש כמו יווני ולשלם כמו יווני

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 15:59

טיסה קצרה, מחירים שפויים, אנשים נחמדים, נופים מרהיבים, אוכל טעים, והכי חשוב - שקט ושלווה. אוויה הוא האי היווני המושלם לחופשת קיץ, והוא גם ממש לא יקר. אז איך זה שאף אחד לא מכיר אותו?

האי אוויה, יוון/צילום: יפעת סני

במדורי בריאות מפרסמים לעיתים רשימות של המקומות בהם חיים האנשים הכי מאושרים ובריאים בעולם. ובכן, אין לנו הוכחה רשמית לזה, אבל נראה שהאי היווני אוויה (Evia או Euboea) צריך להיות בראש כל רשימה כזו. באוויה, האי השני בגודלו ביוון (הראשון הוא כרתים אם תהיתם), התחוללו לפני שנה בלבד שריפות קשות, ונראה היה שהמקום אבוד, אבל היופי והשקט הטבעי שלו הצליחו להשתקם, וכך גם תושביו שמקבלים בחיוך ובחום כל תייר שמגיע לאזור.

אוויה מציע חופשה מסוג אחר לתיירים שרוצים שלווה, אוכל טוב (מאוד) ונופים מרהיבים. אין שם המוני ישראלים ולא תמצאו שם מסיבות או סלבס, אבל אם אתם מחפשים מקום שיאפשר לכם להירגע ולחזור לשגרה עם מצברים מלאים יותר - זה המקום שלכם.

אוויה, יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
הררי, ירוק ויווני מאוד (בקטע טוב). האי אוויה/מערכת וואלה!, יפעת סני

האי שלא מחייב הפלגה

הטיול באוויה מגוון מאוד, שכן החלק המרכזי שלה ירוק והררי, יווני מאוד ומורכב מהמון כפרים קטנים וציוריים, ובחלק השני של האי ישנם חופים מרהיבים, חלקם שקטים מאוד וחלקם מתויירים ומאובזרים יותר - כך שתוכלו ליהנות מכל האפשרויות. אתם יכולים לבלות יומיים בעיירת נופש מפנקת, ואז בנסיעת מעבורת קצרה להגיע לאחד האיים הקטנים של אוויה, ולהיות לפתע בחופשה יוונית מסוג אחר. במילים אחרות, מדובר בחבילה המושלמת - גם טיולים וטבע, וגם איים שקטים וים כחול.

דרך אגב, בשונה מאיים אחרים ביוון, קל מאוד להגיע לאוויה - האי לא מחייב הפלגה, מאחר והוא מחובר ליבשה באמצעות גשר. אבל כן מומלץ לשכור אוטו, כדי שתוכלו לעבור בין כמה יעדים בתוך האי (חלקם כן יצריכו הפלגה קצרה). הנה כמה יעדים שממש לא כדאי לכם לפספס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רק שעה מאתונה: חלקידה

מלון בראון בחלקידה יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
חיי לילה, אטרקציות ומסעדות על הים. חלקידה/מערכת וואלה!, יפעת סני

בית הכנסת העתיק ביותר באירופה שעדיין פעיל

העיר חלקידה (Chalkida) - עיר הבירה של אוויה - נמצאת רק שעת נסיעה מאתונה - אתם יכולים לנהוג לשם (בזכות הגשר המדובר), ואם אתם מעדיפים ניתן גם להגיע במעבורת של 45 דקות מאתונה. בעיר חלקידה תמצאו חיי לילה, אטרקציות, ספורט ימי ומוזיאונים, לצד שפע של מסעדות מול הים.

מלבד הבילויים הקלאסיים בעיר היוונית הזו, בחלקידה תמצאו גם גם בית כנסת יהודי עתיק, למעשה בית הכנסת העתיק ביותר באירופה שעדיין פעיל. וחברי הקהילה היהודית במקום ישמחו לארח אתכם במבנה שנושא בתוכו שנים רבות של היסטוריה, ספרים עתיקים וסיפורים מרגשים.

חלקידה יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
שפע של מלונות שקטים ולא המוניים. חוף בחלקידה/מערכת וואלה!, יפעת סני

קוסמטיקה מענבים

עוד פנינה שכדאי לא לפספס בחלקידיה הוא היקב אוונטיס (avantisestate), שנמצא מרחק נסיעה קצר מהעיר. יש ביוון בכלל, ובאוויה בפרט, לא מעט יקבים, אבל אוונטיס מציע חוויה יוצאת דופן. ראשית, היין שלהם טוב בצורה יוצאת דופן (זוכה בפרסים בינלאומיים), המקום יפה נורא ומציע טעימות יין מפנקות, ואם זה לא מספיק - ביקב יש גם חדר טיפולים המציע מוצרי קוסמטיקה המבוססים על ענבים. כל מבקר ביקב יכול ליהנות מטיפול קצר של 10 דקות כדי להתנסות במוצרים, ואם מעוניינים להמשיך את העונג הזה, אפשר לשלם על טיפול פנים ארוך יותר. דרך מושלמת אחרי טעימה של יין.

בחלקידה תמצאו הרבה מאוד מלונות שפונים לתיירים, כולם לא המוניים או רועשים מדי. ואם בא לכם להרגיש בבית, רשת מלונות בראון הישראלית פתחה בשבוע האחרון מלון חדש ומפנק בעיר, שמציע חוף פרטי, בריכה גדולה וחדרים מאובזרים.

ארטריה: המקום בו יוונים מבלים את החופשות שלהם

חוף ים באוויה, יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
לנפוש כמו היוונים. חוף ים באוויה/מערכת וואלה!, יפעת סני

לנפוש לא כמו תייר

כאמור, אוויה הוא אי גדול מאוד, ולכן יש בו המון עיירות, איים וכפרים בהם תוכלו ליהנות, אבל אם בא לכם מלון גדול ומפנק שלא באמת צריך לזוז ממנו - ארטריה (Erteria) היא המקום בשבילכם. אמנם מדובר בעיירת חוף קטנה למדי, איך מכיוון שמדובר בעיר עתיקה עם אתרים ארכיאולוגיים חשובים, וגם בגלל שזה מקום יפה מאוד - זה המקום היחיד באוויה שיש בו מלונות ענק. למעשה מדובר בחלק הכי תיירותי באוויה, ויש בו בערך 5,000 חדרי אירוח, שרובם ריקים לגמרי מישראלים.

יתרון גדול נוסף של ארטריה הוא המיקום שלה. היא במרחק שעה בלבד משדה התעופה באתונה (וזולה יותר), ובמיקום שיאפשר לכם לארגן סיורים מהמלון להרבה מקומות. במרחק 40 דקות נסיעה אפשר להיות על ההר של אוויה, ובמרחק 40 דקות לכיוון האחר תמצאו את עצמכם רוחצים בים האגאי. כל היתרונות הללו הופכים את ארטריה ליעד אהוב לחופשות עבור היוונים, ואם תשאלו את בעלי העסקים שם זה מה שמייחד אותם - מקום שאפשר לנפוש בו כמו יווני ולשלם כמו יווני (ולא כמו תייר).

לימני יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
כל מה שתרצו זה לשבת עם כוס יין ולקחת נשימה עמוקה. מסעדות על חוף הים של לימני/מערכת וואלה!, יפעת סני

לימני: עיירת החוף הכי יפה באוויה (והסוד של כמה ישראלים)

לימני (Limeni) היא עיירה קטנה ויפהפייה, ששווה להקדיש לה לפחות יום אחד בכל טיול באור. לימני, שנראית כמו הגרסה היוונית של אמלפי, מציעה שלל אטרקציות, כמו ספורט ימי, אבל האמת היא שהקסם שלה נובע דווקא מהשקט והשלווה שבה, וכנראה שכשתגיעו לשם כל מה שתרצו לעשות זה לשבת באחת המסעדות לצד החוף עם כוס יין ולקחת נשימה עמוקה.

בלימני יש כמה מלונות קטנים ומקסימים, ובהם אחד שמסתבר שהוא הסוד השמור של לא מעט ישראלים. המלון To Rodi יש רק 9 חדרים, וכמעט כל האורחים שם ישראלים, שבאים פעם אחר פעם לחופשות ארוכות, ונשבעים שזה היעד המושלם לבריחה מהמציאות. יש גם ישראלים שמשקיעים בנדל"ן באזור, אבל זה גם נושא לכתבה אחרת.

לימני יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
הגרסה היוונית של אמלפי. לימני/מערכת וואלה!, יפעת סני

ועוד מילה על לימני: האוכל בכל מקום שתעצרו בו באוויה טעים במיוחד, אבל בלימני יש אוכל מסורתי וטעים במיוחד. כך לדוגמא בקפה החמוד יאנרוס על קו החוף תוכלו למצוא מתוקים יווניים קלאסיים, כשהשיא הוא גלקטובוריקו - מאפה גדול של בצק פילו וקרם וניל, שאסור לכם לפספס, ועוגת התפוזים שתמצאו בכל מקום באי, והיא פשוט תענוג.

אנשים רוחצים במעינות באדיפסוס יוון. ShutterStock
בריאות זה נחמד והכל, אבל אם אתם כבר פה אל תפספסו את הלוקום. מעיינות חמים באדיפסוס/ShutterStock

אדיפסוס: בשביל הבריאות שלכם

מלימני כדאי מאוד להמשיך לאדפיסוס (Edipsos), ולו רק בשביל מעיינות המים החמים שנמצאים ממש על חוף הים שלה. אדיפסוס היא עיירת חוף מתוקה, של 5,000 תושבים בלבד, אבל היא הפכה ליעד שמושך המון תיירים מאירופה בגלל המעיינות החמים שלה. בעיירה, שמוכוונת בריאות, תמצאו גם מלונות ספא ובריאות שיציעו להם טיפולים עם כל המינרלים הטבעיים שמאפיינים את המקום, וכמו בכל מקום אחר ביוון - גם מסעדות מעולות, טברנות וחופים שאפשר לבלות בהם שעות.

ואם אתם באדיפסוס אל תוותרו על המאפייה המסורתית Dimitriou bakery שכבר ארבעה דורות מכינה מעדנים יווניים יוצאי דופן. מלבד פסטה טרייה בסגנון יווני, עוגיות שקדים ועוגות תפוז, תוכלו למצוא במאפייה גם את הרחת לוקום הכי טעים שאכלתם, וגם בוגאצה - מאפה יווני של עלי פילו מלאים בקרם וניל ועטופים באבקת סוכר, שהוא סיבה בפני עצמה לעשות את כל הדרך לאדיפסוס.

שקיעה באדיפסוס יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
חופים שאפשר לבלות בהם שעות. שקיעה באדיפסוס/מערכת וואלה!, יפעת סני

ועוד עצה קטנה - אם יש לכם כמה ימים באדפיסוס, והקשבתם לעצה הראשונה שלנו ושכרתם רכב, אנחנו ממליצים לנסוע 40 דקות ולבקר גם בפפקי (Pefki) - שם תמצאו שדרה של 4 ק"מ לצד החוף, במלאה בבתי קפה, טברנות, מסעדות מסורתיות. פפקי הוא האזור הכי מתויר בצפון אוויה, אחרי אדיפסוס, אבל יש בו פחות מלונות ויותר דירות להשכרה.

סקירוס יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
כל הטוב שביוון באי קטן אחד. סקירוס/מערכת וואלה!, יפעת סני

סקירוס: הדובדבן שבקצפת

סקירוס (Skyros) הוא אי קטן (3,000 תושבים בלבד) ומבודד, שמשלב את כל הטוב שסקרנו בפסקאות הקודמות במקום אחד. כדי להגיע לסקירוס תצטרכו לקחת מעבורת של שעתיים מהעיר קימי (Kymi), אבל הנסיעה בהחלט שווה את זה. החלק הצפוני של סקירוס מיוער, והחלק השני יבש יותר וסלעי, כמו שני איים באי אחד. באי תוכלו לקחת סירה ולהפליג למפרץ, שם תוכלו לקפוץ למים ולשחות. תוכלו גם ללכת לאחד החופים היפייפים של האי ולבלות שם שעות.

סקירוס יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
כמו שני איים במחיר של אחד. סקירוס/מערכת וואלה!, יפעת סני
סקירוס יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
כל חוף שתעצרו בו יהיה יפה באופן עוצר נשימה. סקירוס/מערכת וואלה!, יפעת סני

בחופים של סקירוס אי אפשר לטעות, כולם יפים בצורה עוצרת נשימה, אבל ההמלצה שלנו היא החוף אגיוס פטרוס - מדובר ברצועת חוף קטנה ששוכנת בה כנסייה, ולצדה טברנה ושני בתים שמציעים גם חדרי אירוח. זה חוף קטן, שקט ומושלם. חוץ מומלץ נוסף הוא מגאזיה (Magazia), שמציע רצועת חופש יפהפייה ומסעדה אחת בשם סטפנו'ס שממש מומלצת. בדומה אליהם, תוכלו מצוא באי חופים נוספים בהם תוכלו לבלות שעות וימים, ברבים מהם תוכלו למצוא גם חדרי אירוח, אם בא לכם ללון בתוך הפסטורליה. אם אתם מעדיפים מלון מפנק יותר, כדאי לכם לנסות את המלון Nefeli - מלון קטן שצופה לצוק של האי, ומציע חדרים גדולים ויפים, בריכה ואוכל יווני טעים.

חוות סוסי פוני בסקירוס יוון. יפעת סני, מערכת וואלה!
אחד מסמלי המקום. פוני בחוות skyros island horse trust/מערכת וואלה!, יפעת סני

חוות סוסי הפוני בסקירוס

אם תרצו קצת להיפרד מהים ולטייל אנחנו ממליצים לבקר בחוות הסוסים באי, שם משמרים את זן סוסי הפוני שהפך לאחד מסמלי המקום. skyros island horse trust הוקמה ב-2005 ומאז נעשים בה מאמצים אדירים לשמור על סוסי הפוני של האי ולאפשר להם חיים טובים. הזוג שמנהל את המקום פועל מאהבה עצומה לסוסים, ומלבד ההנאה שבלראות את סוסי הפוני, אתם ממש תהנו לשמוע אותם מתארים את הדרך שהם עברו איתם.

מרכז העיר בסקירוס נבנה סביב מצודה ביזנטית קדומה, שגם בה כדאי מאוד לבקר. במתחם תמצאו שרידי כנסייה מהמאה התשיעית ומנזר, וגם את המוזיאון Manos and Anastasia Faltaits שמוקדש לתרבות מקומית. את הסיור ההיסטורי הזה כדאי לשלב בשיטוט בסמטאות הכפר, שיגלה לכם בתים שבנויים בצורה מסורתית וציורית מאוד, חנויות קטנות והמון אנשים מחייכים.

הכותבת היתה אורחת של שגרירות יוון באוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully