וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה רואים זרימות נחלים בארץ: מדריך טיולים לסוף השבוע

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 19:13

גשמים רבים שירדו כבר מסוף השבוע, בשילוב סערת "ברברה" שעצרה פה לכמה ימים, הביאו להצפה של הנחלים והמפלים בישראל. מהבניאס ועד נחל פרת במדבר יהודה - הנה המקומות שבהם תוכלו לראות זרימות מרהיבות בסופ"ש, שצפוי להיות שמשי

זרימות בשמורת עין פרת, 7.2.23/צילום: אמרה סלהו, רשות הטבע והגנים

ותודה ל"ברברה": הגשם הטוב שיורד כבר מסוף השבוע מילא את הנחלים והמעיינות, שזורמים עכשיו בשצף שלא ראינו זמן רב. הזרימות בנחלים ימשכו לאורך הימים הקרובים, וסוף השבוע שצפוי להיות שמשי - הוא זמן מצוין לטיולי זרימות.

על-פי מדידת רשות המים, ביממה האחרונה נרשמה עלייה של עוד 4 ס"מ נוספים בכינרת, והיא נמצאת עתה על גובה של 1.60 מטרים מהקו האדום העליון. לפי הרשות, מפגש התעלות בירדן (המזרחית והמערבית) שליד יסוד המעלה, עלה על גדותיו עקב הגשמים הרבים ומים זורמים מחיים את הנחלים בדרכם לעלות את מפלס הכינרת.

עוד טיולי שטפונות וזרימות בוואלה! תיירות:
החורף הזה פשוט נהדר: תראו איך הנחלים זורמים בצפון הארץ
הנחלים התמלאו: איפה תראו זרימה מרהיבה הארץ?
אירופה זה כאן: איפה תוכלו לראות זרימת נחלים

מפל הבניאס, מורדות הגולן

מי שעוד קיבל כמויות עצומות של מים, הוא מפל הבניאס שתיעוד שלו מהבוקר מציג מראה מרהיב של המפל בשיא אונו. נחל הבניאס, המוכר גם כנחל חרמון, הוא אחד משלושת יובליו של הירדן וזורם אליו כל השנה ומזין אותו במעיינות איתנים, אבל גם במי הפשרת שלגים מהחרמון.

איך להגיע? בוויז: שמורת טבע נחל חרמון - בניאס.

מפל הבניאס 7.2.23/צילום: כרים איברהים, רשות הטבע והגנים

מפל פרע, עמק החולה

רוצים לראות מפל מרשים שזורם רק בחורף, אבל אין לו הרבה רייטינג? הכירו את מפל פרע שנמצא בצפון עמק החולה, ליד קיבוץ שניר. נחל פרע יורד מהגולן ונשפך אל הבניאס, והתצפית עליו קלה ויפה.

איך להגיע? חונים ליד בית העלמין של קיבוץ שניר (תחילת הירידה למסלול הבניאס, ליד הטנק ההפוך) ואחרי בערך 20 מטר נגלה ערוץ הבניאס ומפל פרע נמצא ממש מול העיניים (אחרי כמה עשרות מטרים נחל פרע נשפך לבניאס).

מפל פרע/צילום: איתי גונאל

עין מבוע, שמורת נחל פרת

מקום נוסף שהוצף במים רבים היא שמורת הטבע נחל פרת, שם עלה מעיין עין מבוע העגול והיפה על גדותיו, בלב הערוץ המצוקי של נחל פרת (ואדי קלט).

איך להגיע? בוויז: שמורת טבע נחל פרת - עין מבוע

עין מבוע, שמורת נחל פרת, 7.2.23/צילום: מרום שפי, רשות הטבע והגנים

מפל עיט, רמת הגולן

מפל עיט כמעט ולא זורם כמעט מעבר לחורף, וזו הזדמנות נהדרת להגיע לגולן ולראות את המים נופלים על סלעי הבזלת. המפל נמצא על ציר המפלים (כביש 808), ומה שכיף בו הוא הגישה הקרובה מחניית הרכב. ממש חצי דקת הליכה. במקום מסלולון קצרצר שמתאים לכל המשפחה.

איך להגיע? בוויז: מפל עיט

מפל עיט בגולן 6.2.23/צילום: טל טורוז, רשות הטבע והגנים

שמורת עין פרת

בתוך קניון מרהיב במדבר יהודה, זורם נחל פרת ובו ובריכות טבעיות טבעיות, אחת מהן הזכרנו קודם - עין מבוע שעלה על גדותיו. מעבר לכך, לראות את נחל פרת בשיא אונו, כפי שתיעדה הבוקר עובדת השמורה אמרה סלהו, הוא מראה מיוחד במינו, שכן לא כל יום רואים נחל שברוב השנה אכזב - בזרימה כזו שופעת.

איך להגיע? בוויז: שמורת טבע נחל פרת - עין פרת.

זרימות בשמורת עין פרת, 7.2.23/צילום: אמרה סלהו, רשות הטבע והגנים

שמורת נחל עיון, אצבע הגליל

נחל עיון הוא אחד האתרים האהובים באצבע הגליל, במיוחד בחורף שבו ניתן לראות את קניון נחל עיון ומפליו: מפל עיון, מפל הטחנה; מפלי האשד ומפל התנור - זורמים בשיאם. בימי הקיץ השמורה "מקבלת עזרה" ממימיו של נחל דן, עקב מיעוט מים, אולם עתה אין כל צורך בתגבור. במקום מסלול חד-כיווני של כארבעה ק"מ או מסלול הלוך-חזור.

איך להגיע? בוויז: שמורת טבע נחל עיון (התנור).

שמורת נחל עיון, 6.2.23/צילום: רמזי בדראן רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully