וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זורמים לצפון: 6 המלצות לצפייה בזרימות היפהפיות של נחלי הצפון

24.12.2021 / 8:00

בלי מסלול מפרך, בלי ניווטים מורכבים ובלי יותר מדי הכנות: זה הזמן לטפס בספונטניות צפונה ולצפות בזרימות היפהפיות של כמה מנחלי הצפון. קבלו 6 נקודות תצפית מנצחת על מים שוצפים. רק תביאו תרמוס - ואתם מסודרים מול השואו של הטבע

זרימה, נחל בניאס/עבד אלולי, רשות הטבע והגנים

החורף, כמו שרק החורף הישראלי יודע לעשות, הבליח בבת אחת, בעת שכולם כבר הרימו ידיים והתלוצצו על חשבונו. כעת, אחרי הפקקים בכבישים, ההצפות בערים והדליפות מהתריסים שלא תיקנתם בזמן, הגיע הזמן לעלות צפונה ולהתענג על המזכרת הטרייה שהשאירה לנו סופת "כרמל".

כל מה שאתם צריכים זה מעיל חם, שמיכת פיקניק עבה שלא אכפת לכם ללכלך בבוץ, תרמוס חם ונשנושים. את השאר יעשה הטבע.

seperator

הירדן ההררי

הכינוי "הירדן ההררי" מבטיח דרמה - ובימים אלו הוא אכן מקיים. הזרימה אמנם אינה מסחררת כמו אחרי מערכות גשומות בעומק החורף, אבל גם היום הוא נראה במיטבו. ויתרון נוסף, האזור שבו תצפו במים מנוקד באינספור פינות 'סתלבט' כיפיות. בקיצור, זה עומד להיות יופי של פיקניק חורפי.
אחד המקומות המרשימים לעשות זאת היא לצד מצד עתרת, ששימש בעברו כמבנה צלבני מבוצר על גדות הנהר. מכאן יש טיילת חמודה שתיקח אתכם אל פינות יפות נוספות, מדרום לכם. הכניסה חינם.

להגיע: "מצד עתרת" בווייז.

עוד בוואלה!

15 הטיולים המשפחתיים היפים ביותר בישראל

לכתבה המלאה
נחל בניאס/ויטלי גרנדר, רשות הטבע והגנים

נחל חרמון (בניאס)

נחל חרמון (בניאס) תמיד יודע לספק את הסחורה, והוא עושה זאת בלב תפאורה נהדרת של חורש אפלולי וקניוני בזלת חמורי סבר. כך למשל, בחלק של השמורה שהכניסה אליו בתשלום. כאן, בשום אופן אל תחמיצו הליכה על השביל התלוי, שממש "מרחף" מעל המים הגועשים באורך של כ-100 מטרים. כן, גם אם עשיתם זאת בעבר. כי הפעם, המים זורמים בעוצמה אדירה, ומסלול ההליכה תוכנן כך שההוא ייערך נגד כיוון הזרימה - מה שרק מעצים את האפקט. לצד השביל התלוי, מצוי גם מפל הבניאס. הוא אינו גבוה (כעשרה מטרים בלבד), אבל הוא שופע בעוז, וממלא את המרחב כולו ברסס סמיך.

אפשרות אחרת היא להגיע לאזור שמחוץ לשמורה בתשלום. כך למשל, באזור שדה נחמיה, ולתפוס נקודה יפה מול המים.

להגיע: אל השמורה (הכניסה בתשלום ובתיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים): "שמורת טבע נחל חרמון" בווייז (מתחם המפל). לקטע ליד שדה נחמיה: "חניון האקליפטוס שדה נחמיה" (הגעה מכביש 9779.

נחל עיון

בשמורת טבע נחל עיון שליד מטולה ממתין לכם מסלול טיול שטומן בחובו ארבעה מפלים, שכל אחד מהם מציג שואו אחר. ההמלצה שלנו בימי חורף עצלים היא להגיע היישר את השיא: מפל התנור. הוא מתנשא לגובה של כ-30 מטרים, ו"יורה" מטחי מים עוצמתיים לעבר הבריכה הטבעית שלמרגלותיו. כיף גדול.

להשלמת החוויה, מומלץ לטפס אל נקודת התצפית הגבוהה שנמצאת בהמשך הדרך המשולטת, ולצפות מגבוה במפל, בערוץ הנחל ובמרחבי הגליל העליון ועמק החולה.

להגיע: אל השמורה (הכניסה בתשלום ובתיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים): "שמורת טבע נחל עיון" בווייז.

נחל עיון/רשות הטבע והגנים

טיילת שביל עמי (טיילת הירדן)

אם אתם בקטע של שיטוט עצל ונעים לצד מים גועשים, במיוחד לשם כך "המציאו" את טיילת שביל עמי, הקרויה גם טיילת הירדן. כיאה לשמה, מדובר במרחב נגיש ופשוט להגעה ולהליכה. פשוט הולכים בשביל סלול לצד המים. הנקודה המנצחת כאן היא האזור שבו גועשים מספר אשדים קטנים. תגיעו - תבינו. הכניסה חינם.

להגיע: "טיילת שביל עמי" בווייז.

נחל אלכסנדר

מופתעים לשמוע שגם נחל אלכסנדר השתרבב להמלצות? ובכן, לא לכולם מתאים לעזוב הכול ולנסוע צפונה. יש מי שרק רוצים לראות מים זורמים, אם כי לא גועשים. נכון, בימים שלישי ורביעי הם געשו (בעירבון מוגבל), אבל זה אומר שגם בסוף השבוע תוכלו להיות עדים לרמזים מאותו שצף-קצף. בקטנה. ההמלצה שלנו היא פשוט לטייל באזור גשר הצבים, ומכאן לצעוד לאורך גדות הנחל הסלולות מערבה או מזרחה, לפי החשק. הכניסה חינם.

להגיע: "גשר הצבים - נחל אלכסנדר" בווייז.

נחל אלכסנדר/עידן יצחיקיאן, רשות הטבע והגנים

מפל עיט

בואו נפתח בתיאום ציפיות. מפל עיט שבגולן נתן שואו יפהפה בימים האחרונים, עם זרימה חזקה ומרשימה. נכון למועד כתיבת שורות אלו, הזרימה בו עדיין נמשכת, אבל הסיכוי שהוא ימשיך בחגיגה שלו אל תוך הסופ"ש אינה גבוהה. לכן, לכאן אל תיסעו במיוחד אלא רק אם אתם כבר בסביבה.

הגעתם והמים עדיין שוצפים? הרווחתם. לא שוצפים? מומלץ לצאת למסלול תצפיות מעגלי קצרצר שמתחיל ומסתיים במגרש החנייה של המפל. הכניסה חינם.

להגיע: "מפל עיט" בווייז. הגעה מכביש 808.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully