וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט מושלם: העברנו חופשת חורף מושלגת במלון המטורף הזה

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 9:02

חופשת הסקי הראשונה שלי הייתה כמו זו שנהנים ממנה אנשי האלפיון העליון - מלון חמישה כוכבים מטורף, ספא, מדריכי סקי, אוכל נהדר והרבה מאוד יין צרפתי. הגירוש מגן עדן - גרסת אלה שכורעים תחת יוקר המחיה

חופשת סקי במריבל - עיירת סקי של האלפיון העליון/צילום: ליהי שורש

לקח לי בדיוק דקה להתאהב ואם הייתי יודעת שזה יקרה הייתי באה קודם. הרבה קודם. בתור מישהי שתמיד קר לה (גם בחורף הישראלי) אף פעם לא הצלחתי להבין איך אנשים בוחרים להעביר את החופשה שלהם במזג אויר קפוא ועוד מוסיפים חטא על פשע וגם יוצאים לעשות סקי? פעילות גופנית בחופש תמיד נשמע לי כמו אוקסימרון מרושע. ואם הייתי צריכה תזכורת שלפעמים אנחנו צריכים לצאת מאיזור הנוחות שלנו כדי להיות מופתעים לטובה, קיבלתי אותה ביג טיים.

אז לראשונה בחיי יצאתי לחופשת סקי מושלגת. היעד - מריבל - עיירת סקי צרפתית ששוכנת באלפים במרחק של כשעתיים מהגבול השוויצרי. המלון הנבחר - Le coucou. מלון חמישה כוכבים ששוכן על מדרון גלישה (סלופ למקצוענים) בגובה 1700 מטרים שהתמלא רק בשבועות האחרונים בכמות שלג מרשימה. האמצעים - יומיים סקי עם הדרכה צמודה בבית הספר לילדים באתר. והתוצאה? היא הייתה פחות מרשימה ממה שקיוויתי אבל בסוף הצלחתי להוציא וידיאו קצרצר שלי גולשת ואפילו הבטחה שלי לעצמי שאני חייבת לעשות את זה שוב.

לגלוש בוואל טורנס: כך הפכה ישראל למעצמת סקי
לצפות בשלג מבריכה מחוממת: ריזורט הסקי החדש שנפתח בצרפת
קלאב מד גראנד מאסיף: חוויית סקי שלא ציפיתם לה

מריבל. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מריבל/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מריבל. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מריבל/מערכת וואלה!, ליהי שורש
סקי במריבל. ליהי שורש, מערכת וואלה!
עיירת סקי פחות מוכרת. מדרונות הסקי במריבל/מערכת וואלה!, ליהי שורש

במריבל תמצאו אתרי סקי רבים, מלונות ברמות שונות, מסעדות, ברים וכמובן מרכז עם חנויות לציוד ספורט, מזכרות, מעדניות ומקומות לאכול לשתות בהם. העונה מתחילה פה ב-10 בדצמבר, אבל כמו במקומות רבים, השנה היא התחילה מאוחר יותר ורק לפני כשבועיים התחיל לרדת פה שלג רציני.

הבעלים משלנו

מלון Le coucou היפיפה בו התארחתי נפתח בשנת 2019 ושייך למשפחת פריאנט. ואם שם המשפחה נשמע לכם מוכר, מדובר במשפחה צרפתית יהודית שבבעלותה היה בשנות השמונים מוצג הבגדים NAF NAF וגם שותפות פחות מוצלחת בגולן טלקום. כיום המשפחה עוסקת בעיקר בנדל"ן ובשנים האחרונות החלה להתעסק גם בעסקי המלונאות. בבעלות המשפחה גם מלון בעיירה קרושאבל הסמוכה למריבל, מלון בסנט טרופז, מלון בפרובנס ובקרוב, והנה סקופ שאולי תקראו פה לראשונה, מלון חדש ברובע המארה העונה לשם לה גרנד מזארה בו תבנה מסעדה בניצוחו של אסף גרניט שתגיש אוכל אשכנזי מעודכן ותענה לשם בובל'ה.

במסגרת הביקור שלנו ב-Le coucou שזפנו את עינינו גם במלון Lapogee שגם הוא בבעלות המשפחה. המלון שנמצא בקרושאבל מדורג בדירוג פאלאס - מה שאומר שהציון שלו הוא מעל חמישה כוכבים - פרט מידע חשוב שלא ידעתי שקיים בכלל. מדובר במלון מפואר מאוד שעלות השהות בו היא 2,500 יורו ללילה לזוג בחדר "הפשוט" (אין דבר כזה באמת) ביותר. הוא כולל גם מסעדה יפנית וצרפתית קלאסית עם סלסילת הלחם המושלמת בתבל, ספא מפואר, בוטיק סקי, בריכה מחוממת, חדר הסבה למעשנים ועוד. לא סתם יש במלון הזה 33 סוויטות.

שמים לב לכל פרט

אבל בחזרה למציאות, או מה שהייתי רוצה לפחות לדמיין כמציאות של חיי אבל אי יכולה להמשיך לחלום. במלון Le coucou שוכנו 4 אורחים במתחם ה- Chalet - מעין בקתה יוקרתית מפנקת בתוך המלון, למרות שהשם בקתה לא יאה לדבר הזה. במלון יש שני מתחמים כאלה וכל אחד מהם בן 4 קומות ובגודל כולל של 590 מ"ר מרובע, ויכול להכיל בנוחות משפחה או חברים של עד 12 אנשים. עם ארבעה חדרי שינה רחבים, ארבעה חדרי רחצה, קומה של בריכה וספא פרטי, סלון רחב ידיים, מטבח ופינת ואוכל, ואיך לא - שירות של באטלר פרטי. והמחיר? בין 4,000 יורו ליורו (ממש מחוץ לעונה) ועד ל-12 אלף יורו (ממש בעונה) ללילה. כסף קטן למשפחה ישראלית ממוצעת.

החדרים במתחם, ובכלל בכל רחבי המלון הם חדרים מרווחים שלרוב אנחנו לא מורגלים לראות בבתי מלון, והאמת גם לא בדירות שכורות באיזור המרכז, והנוף הנשקף הם הוא בוודאי לא מה שאתם רגילים לראות. בנוסף, תשומת הלב פה לפרטים והנדיבות של המארחים היא דבר שלא נתקלתי בו מימי. זה מתחיל ממוצרי הטיפוח באמבטיה (Diptyque היוקרתיים) ממשיך, למתנות הקטנות שמחכות לכל אורח שמגיע על המיטה, בין אם זה נעלי בית מפנקות, גרבי סקי, בובות וצעצועים קטנים למקרה שילדים מגיעים וכלה ב-Night service בו למעשה מסדרים לך את החדר לפני השינה, מסיטים וילונות, שמים את נעלי הבית ליד המיטה, מתפיחים כריות ושמים לכם שוקולד קטן ליד המיטה - למקרה שתרצו משהו מתוק באמצע הלילה.

חדר Le Coucou Méribel. יחצ, אתר רשמי
חדר עם נוף מושלם/אתר רשמי, יחצ
סלון בשאלט Le Coucou Méribel. יחצ, אתר רשמי
הסלון של ה-Chalet . לקרוא לדבר הזה בקתה זה עלבון/אתר רשמי, יחצ

איפה אוכלים?

במלון יש לא פחות מ-3 מסעדות ובר. הראשונה בהן היא Biancaneve - מסעדה בקונספט איטלקי בה מוגשות ארוחות הבוקר השוות של המלון שכוללות את כל מה שאתם יכולים לדמיין ועוד. אם אתם חושבים שבישראל מגזימים בבופה ארוחת הבוקר, פה המגוון הוא רחב והאיכות של האוכל היא וואו.

ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר מלון Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש

המסעדה השנייה וכנראה גולת הכותרת הגסטרונומית של המלון היא ה-Beefbar, שמתמחה בבשרים מיושנים. אבל לא רק. גם למי שלא נוגעת בבשר או דגים כמוני היה הרבה מה לאכול והאוכל טעים בצורה יוצאת דופן. רק חשוב בעת הזמנת החדרים להזכיר את המגבלות שלכם בנושא - והם כבר יתאימו לכם הכל ויהיו מעודכנים גם כשאתם מגיעים למסעדה. ואם האוכל והיין הצרפתי לא שיכנעו אתכם - המרפסת הענקית של המסעדה שמשקיפה על העמק המוקף הרים מושלגים, תעשה את זה.

מסעדה נוספת שנמצאת במלון, שהיא אולי לא ממש מסעדה, אלא חדר שהיה פעם חדר עישון, והיום מכיל 16 מקומות ישיבה היא Le Fumoir המגישה מנות צרפתיות מסורתיות כמו פונדו או גבינות ראקלט. מומלץ ללכת אליה רק אם אתם ממש בעניין של הגסטרונומיה של עמק הסבוואר, הטעם שלה, וגם הריח.

בבר של המלון, Bar des Pistes, תוכלו ללגום דרינק קטן אחרי או לפני הסקי תוך כדי שאתם משקיפים על כל האומללים שעדיין מנסים להגיע חזרה למלון שלהם. בשעת אחה"צ מגישים פה במעין "שעת תה", קרפים צרפתיים ובערב יש פה לעיתים הופעות חיות.

מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel/מערכת וואלה!, ליהי שורש
מסעדת ביף בר Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
נוף משכר. המוף ממסעדת Beefbar/מערכת וואלה!, ליהי שורש

ומה עם הסקי?

אם הגעתם עד לכאן ואתם עושים סקי כבר שנים, בוודאי אתם שואלים את עצמכם - אוקיי מתי הגברת הזאת תתחיל לדבר על סקי? אז הנה. כאמור הגעתי טירונית ירוקה למדרונות המושלגים וזו כבר חוויה מלחיצה. מה שהפך את החוויה הזו למביכה (ואז כאמור גם לכיפית) היא העובדה שאת השיעור הראשון והשני שלי העברתי בבית הספר לילדים. וכשאני אומרת ילדים אני מתכוונת לפעוטות. כאלה שגולשים כבר מגיל שנתיים ומורגלים לשלג כמו שאנחנו רגילים לחול של הים או לזה שאין חניה בשומקום. ובכל זאת אחרי שהנחתי את האגו הקטן שלי בצד, זו הייתה חוויה כיפית במיוחד.

למחרת כבר עליתי על מגלשיים אחרים ועברתי לנסות הליכה נורדית בשלג - חוויה חד פעמית וכיפית, במהלכה צועדים בשלג עבה ורך (מה שנקרא פאוודר אצל המקצוענים). ההליכה שנעשית כמובן עם מדריך אורכת כשעתיים והיא לא קשה או מסוכנת. במהלכה המדריך יראה לכם עקבות של חיות בר כמו שועלים או ארנבים ויסביר לכם על הצמחים - מומלץ לחובבי הטבע.

אתר סקי במריבל. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אתר סקי במריבל/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ילדים עושים סקי במריבל. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מתחילים לגלוש בבית הספר לקטנטנים/מערכת וואלה!, ליהי שורש
הליכת שלג Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
הולכים בשלג/מערכת וואלה!, ליהי שורש
הליכת שלג Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
חוויה מיוחדת בטבע/מערכת וואלה!, ליהי שורש

אגב למי שממש לא בעניין, לא של הליכה ולא של סקי, חופשת סקי זה דבר נהדר גם אם היא כוללת *רק* דרינקים מול האח, מנוחה, אוכל טוב וספא מפנק. ב-Le coucou קיים מתחם ספא ובריכות מחוממות, אחת חיצונית ואחת מקורה.

בספא ניתן לקבל טיפולים שונים החל ממסאג' מצויין שמתקיים כשאתם עטופים בשמיכה המושלמת (שמישהו חייב לייבא לארץ ובמהרה), ונעשה על ידי ידיים מקצועניות, דרך טיפולי יופי עם מוצרים מיוחדים של המותג Tata Harper. הפורמולות של המותג הזה הן ללא רכיבים סינתטיים, ללא צבעים מלאכותיים או ניחוחות, ללא GMO (אורגניזם מהונדס גנטית) ועם תווית של ארגון Ecocert Greenlife התומך בשמירה על הסביבה. המחיר של המסאג' לא זול ועבור שעת טיפול תיאלצו להיפרד מ-180 יורו שהם קצת מעל ל-600 שקלים. לא זול.

בריכה פנימית מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
בריכה פנימית מחוממת/מערכת וואלה!, ליהי שורש
בריכה חיצונית חמה מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
חם בפנים, קפוא בחוץ. בריכה חיצונית מחוממת ל-30 מעלות צלזיוס/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ספא מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מיטה או מיטת ספא?/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ספא מלון Le Coucou Méribel. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מוצרים יחודיים שנבחרו בקפידה/מערכת וואלה!, ליהי שורש

מחירים

במלון יש 55 חדרים מסוגים שונים, ביניהם חדרים זוגיים, סוויטות וביקתות פרטיות. ההבדל הוא בגדלים ובנוף המשתקף מהחדר. לחדר רגיל תשלמו 520 יורו לא בעונה והמחיר יכול להגיע לגם ל-1,200 יורו בעונה. סוויטות (בגודל של 100-120 מ"ר) יעלו בין 2,500 יורו ל-4,00 יורו ללילה.

חשוב לשים לב כי התקופות הכי עסוקות הן קריסמס והשנה חדשה ופברואר עד לתחילת מרץ. ב-6-19 בפברואר תערך באיזור אליפות העולם בסקי וגלישה והמחירים יהיו גבוהים בהתאם.

המחירים כוללים ארוחת בוקר וניתן להזמין גם לינה על בסיס חצי פנסיון הכוללת גם ארוחת ערב או צהריים. במלון אפשר גם להשכיר ציוד סקי ולקנות סקי פס.


הכותבת הייתה אורחת של מלון Le coucou במריבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully