וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגלוש בוואל טורנס: כך הפכה ישראל למעצמת סקי

30.12.2014 / 9:00

אם תשאלו את בכירי קלאב מד העולמית, הם יגידו שישראל היא לא פחות ממעצמת סקי וספקית הגולשים השנייה בעולם למועדונים של הרשת באירופה. יניב לוי יצא להתרשם מהקלאב החדש שנפתח לאחרונה בוואל טורנס ולבדוק האם יש מה לעשות שם גם למי שאינו חובב סקי מושבע

אתר רשמי

כמה ישראלים ייצאו השנה לחופשות סקי? השאלה הזאת מעסיקה את מארגני התיירות מדי שנה. הקמפיינים מתעופפים באוויר מיד בתום עונת החגים, חנויות הציוד המקצועיות מאווררות את המעילים והתחזיות להתנפלות המונית על הפסגות האירופיות לא היתה מביישת גם את תושבי אנדורה. האמת אמנם נמצאת רחוק משם, ובכל זאת, בשביל מדינה קטנה במזה"ת עם אתר סקי אחד שמלבין רק חודשיים בשנה - מצבנו לא רע בכלל.


עוד על סקי בוואלה! תיירות:
חופשה לבנה: מורה נבוכים למשפחה המורחבת
לפני שעולים על השלג: כך תימנעו מפציעות סקי
עדיין יקר: מחירי הכניסה לחרמון יוזל ב-20%


טוב מכך: אם תשאלו את בכירי קלאב מד העולמית, הם יגידו שישראל היא לא פחות ממעצמת סקי. המספרים לא משקרים, לפחות לא אלה שבידיהם: ישראל היא ספקית גולשי הסקי השנייה בעולם למועדונים של הרשת בצרפת, איטליה ושווייץ. על כך יעדו 180 הישראלים שפקדו לפני שבועיים את המועדון החדש שזה עתה נפתח באתר הסקי הנחשב באירופה - ואל טורנס שבצרפת.

יותר משהקלאב החדש, העונה לשם Val Thorens Sensations, ובו 384 חדרים, עיצוב חדשני ומתקני סקי מפוארים מיועד להיות משכנם הבלתי מעורער של גולשי האלפים הצרפתיים, נדמה שהרשת הצרפתית מבקשת להגדיר מחדש את המונח חופשת סקי גם עבור מי שלא יודע אם הוא "גופי" או "רגולר". ה-Sensations, אם נתחיל מההתחלה, נראה כמו מלון, מרגיש כמו מלון ומדבר כמו מלון. שום זכר לקלאב רחב הידיים שמאפיין את הרשת הצרפתית.

ה-ג'י.או (Gentil Organisateur) המסורים עדיין מסתובבים בכל פינה, מחפשים את האושר על פניהם של האורחים - ביניהם גם נטלי, ישראלית לשעבר ודוברת עברית, שאמונה על קבלת הפנים של הקבוצות מישראל. גם מדריכי הסקי אדומי המעיל לא יחלפו על פניהם מבלי שישאלו "כבר יצאת לסקי היום?" - אך עדיין, במבט ראשון הכניסה ללובי נותנת תחושה שכבר ביקרתם בעבר במלון הזה. לא כאן כמובן, בנמל התעופה בהית'רו לונדון.

הנוף מסביב לבן אמנם והעיצוב העצי של המבנה מתכתב היטב עם השלג שנערם בחזיתו, כיאה לשאר מבני העיירה בואל טורנס, אבל מיד כשנכנסים פנימה מקבלים תמונה אחרת לחלוטין. כזאת של מלון בוטיק מעוצב ומסוגנן. יוצא דופן הוא קיר הטיפוס בגובה 10 מטרים, שנמתח מימין למבואת הלובי ונועד להזכיר שבכל זאת, באקסטרים עסקינן.

סקי ואל טורנס האלפים הצרפתיים. ShutterStock
אולי האתר הפופולרי לסקי בעולם. ואל טורנס, צרפת/ShutterStock
סקי קלאב מד ואל טורנס. צילום: קלאב מד, אתר רשמי
384 חדרים ועיצוב חדשני. הקלאב החדש Sensations בוואל טורנס/אתר רשמי, צילום: קלאב מד

האם כדאי ושווה להגיע עד לכאן?

גם מיקומו של הקלאב החדש בוואל טורנס נבחר בקפידה. ותיקי קלאב מד יעלו מיד מן האוב את המועדון הישן והקלסטרופובי, שהפעילה הרשת הצרפתית במהלך השנים האחרונות כזכר לקרבתו לאתר הגלישה. אבל גם אלה ישמחו לראות שה-Sensations שנבנה מאפס, בהשקעה של 80 מיליון אירו במרחק כמה צעדים משם, ממוקם קרוב יותר למסלולי הסקי ומציע לאורחיו גישה למסלולים ממש ממפתן הדלת.

וכך, הפגישה הראשונה עם המלון, עם מזג האוויר, האווירה האקסלוסיבית וצוות המארחים יוצרת ציפיות מפליגות לנופש מהנה במיוחד. אלא שכאן בערך, מתחיל לקנן סימן השאלה הגדול: האם כדאי ושווה להגיע עד לכאן - בכל זאת, שלוש שעות נסיעה באוטובוס מנמל התעופה של ז'נבה, לא כולל הטיסה - גם אם אינך חובב סקי מושבע?

כל הסימנים יגידו שלא. הכל כאן מותאם לצרכיהם של חובבי הסקי עד לרמת הפרט האחרון. מארונית פרטית לציוד סקי שנפתחת עם כרטיס החדר, דרך תפריט פחמימות מיוחד בחדר האוכל ועד שטיח פליז בשטחים הציבוריים והחדרים שסופג את השלג ולא מנקז שלג נמס. גם אוסף המדריכים שסורק את רחבת האיסוף לפני היציאה למסלולים בחיפוש אחר מתאמנים פוטנציאליים, גורם לך לחשוב שיש מקומות ידידותיים יותר להשקיע 2,000 אירו מתקציב הנופש השנתי.

אבל תתפלאו, הסיסמא המוצלחת כל כך שמשרתת את קלאב מד מיומה הראשון: "אין זמן ומקום אחר להיות מאושרים", תופסת גם כאן, וכנראה שאין מקום אחר שבו מי גם שאינו גולש מקצועי יכול להיוושע, פרט ל-Sensations. לא משנה באיזה סגנון אתם גולשים, סקי או סנובורד, אתם בידיים טובות, כל עוד אתם וילדיכם עברתם את גיל 12.

הכוונה היא למדריכי הסקי הנהדרים, שסבלנותם נמתחת כמעט לאורך 600 הקילומטרים שעליהם נפרשים מסלולי הגלישה בוואל טורנס. המתחילים יזכו לשיעור בקיא על רזי הסקי והמתקדמים, או אלה יגזרו את הקופון השמן ביותר. ז'יז'י המדריך, מצהיר על עצמו כבעל ניסיון של 35 שנים בהדרכת סקי בוואל טורנס וכמי שמזהה כמעט כל אבן ומהמורה על המסלולים ויודע להריח מפולת שלג מקילומטרים. תגידו אתם, לא יותר בטוח לגלוש ככה, כשז'יזי טס מקדימה ומסמן עבורכם את הדרך?

עוד באותו נושא

חופשה לבנה: מורה נבוכים למשפחה המורחבת

לכתבה המלאה
סקי קלאב מד ואל טורנס. יניב לוי, מערכת וואלה! NEWS
הכל כאן מותאם לצרכיהם של חובבי הסקי. ואל טורנס/מערכת וואלה! NEWS, יניב לוי

משימה קשה להיות מאושר

סוגיית ה-2,000 אירו לשבוע מקבלת חיזוק חיובי מיד כשנתקלים בבופה. סקי בהרים או בטן גב בקורסיקה, בקלאב מד משמרים את פורמט הכל-כלול ולא שוברים את השיטה. רוצה לומר, הארנק נשאר בכספת וכמעט לא נשלף החוצה במשך כל תקופת האירוח.

חלל ההאכלה, כן, כשמם כן הם, של ה-Sensations מגוון למדי ומי שאחראי עליו הוא השף אדוארד לובט - זוכה שני כוכבי מישלן. שפע המנות הרב עשוי לבלבל תחילה, אך מהר מאוד מבינים שהרעיון כאן הוא למלא מחדש את הצלחות במשהו חדש בכל פעם. בעמדות הדגה יציעו לכם סלט פירות ים, שרימפס מתובל, דג קוד צלוי וסלומון עסיסי, כל אלה לפני שחלפתם על פניהן של עמדות הבשרים הכוללים נתחי סינטה, חזה עוף, צי'זבורגר ומיני תבשילים מאירי עיניים. יין הבית מוגש ללא תשלום, כמו גם בירה במזיגה חופשית ומשקאות קלים ללא הגבלה. אה כן, מילה אחת על עמדת הגבינות המאלפת שתגרום לקוטג' הישראלי להחוויר מבושה: אל תפספסו אותה.

למרות המנעד הקולינרי משובב הנפש, סדר היום כאן מאוד ברור ונראה שכולם זורמים איתו. מתעוררים בבוקר, פותחים את החלון לוודא שחתולי השלג כבר התניעו, יורדים להעמיס פחמימות ויוצאים למסלולים בשעה 9:30 בדיוק. הגלישה עם המדריכים נמשכת כשלוש שעות ולאחריהן ממתין בופה הצהריים.

בשעה 14:00 יוצאים לסיבוב שני במסלולי הסקי עד 16:00-17:00 ומתכוננים לאפרה-סקי, מונח שנועד להחזיר לגולשי הסקי את הנדבך הנהנתני ולהזכיר להם שבעצם הם הגיעו לחופש ולא רק לעשות סוויץ', תרתי משמע. האפרה-סקי ב- Sensations כולל מסעדת שף בהזמנה מראש, מתחם ספא לבוחרים בהתאוששות סולידית או אירוע קצבי - הופעת אמן או מסיבת ריקודים - מוצפת אלכוהול. כבר אמרנו, זורם כמים ללא תשלום.

Happiness is a full time job טוען הסלוגן של קלאב מד. לפי התוכניות העתידיות של התאגיד, ישראל נמצאת בין רשימת המדינות בהן מתוכנן להיפתח מועדון בשנים הקרובות. בינתיים, יצטרפו בשנה הבאה ל-80 המועדונים הקיימים, מועדון סקי נוסף באלפים הצרפתיים, מועדון סקי שני בסין בביידהו, מועדון סקי נוסף בקוויבק קנדה ושלושה מועדוני קיץ בטורקיה, יוון והאיים המלדיביים. אכן משימה קשה היא להיות מאושר.

הכותב היה אורח קלאב מד

  • עוד באותו נושא:
  • סקי
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully