וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס נפגע מברק - אז כוהני וודו ביצעו בו טקס גירוש שדים

3.7.2021 / 23:10

תמיד עדיף להיות זהיר ולכן לאחר שמטוס של חברת התעופה האתיופית נפגע מברק ממש לפני הנחיתה בטוגו ולא הצליח להמריא לאחר מכן, בנוסף לצוות הטכני הגיעו למקום כוהני וודו שערכו טקס לפיוס "אל הרעם"

תיעוד: ברק פוגע בסמוך למטוס בשדה תעופה בניו זילנד, 21.11.2019/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בווידאו - ברק פוגע בסמוך למטוס בשדה תעופה בניו זילנד

פגיעות של ברקים במטוסים הן לא דבר נדיר. על פי סטטיסטיקות של מומחים בעולם התעופה והמטאורולוגיה, ברקים פוגעים במטוסים לפחות פעם בשנה או בכל 1,000 שעות טיסה ולכן פותחו זה מכבר מספר טכנולוגיות שמבטיחות שהמטוסים יוכלו לעמוד בפגיעה, והטייסים והנוסעים יוכלו להמשיך בבטחה בטיסה.

אולם במדינת טוגו שבמערב אפריקה החליטו שדרושה שכבת אבטחה נוספת לאחר שמטוס שנפגע מברק נחת בשלום אך לא הצליח להמריא לאחר מכן: טקס גירוש שדים שנערך על המסלול.

כמו המיליונים שמתפללים בשדה תעופה לפני ההמראה, לדתות ברחבי העולם יש קשר מיוחד עם הטיסות והבטיחות שבהן. בטוגו, שם הוודו נפוץ ומכובד מאוד, ננקטים צעדים אחרים. מטוס בואינג 787 של חברת אתיופיאן איירליינס שטס באופן קבוע בקו ניו יורק-לומה נפגע מברק ממש לפני שנחת ב -20 ביוני בשדה התעופה בבירת טוגו. לאחר שלא הצליח להמריא שוב, קבוצת כוהני וודו הוזעקה למקום למחרת כדי לבצע גירוש שדים למטוס.

ככה נראה הטקס

ביומון האלג'יראי "אל ווטאן" דווח כי הטקס כלל התזת מים על המטוס ושפיכת משקאות חריפים כדרך להרגיע את כעסו של היביסו, "אל הרעמים, הברקים והגשם" בשפת המינה, השפה המדוברת בדרום טוגו.

"כשברק מכה, מחובתנו, למען ביטחונם של אנשים, לזהות ולטהר את האזור שנפגע מתופעת טבע זו", הסביר טוגבה אסיובו ניאגבלונדג'ור, נשיא קונפדרציית הכמרים המסורתיים במדינה.

עוד בוואלה!

תיעוד מרהיב ומדויק: הרגע בו ברק פגע ברקטה רוסית בזמן שיגור

לכתבה המלאה

למרות שטוגו היא מדינה חילונית באופן רשמי ו-44% מהתושבים בה הם נוצרים, הוודו מקובל שם באופן נרחב ואפילו נשיא הסוכנות הלאומית לתעופה אזרחית, אלוף משנה לטטה גנאמה, נכח באופן אישי בטקס על המסלול. "עשינו הכל כדי לעזור להם במשימה שלהם", הוא אמר ואישר שבמקביל בוצעו התיקונים הדרושים למטוס הפגום לפני שהוא חזר להמריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully