וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלון גורדוניה יש חדר עם בריכה פרטית ב-7,000 שקל ללילה. שווה?

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 16:00

מלון גורדוניה בהרי יהודה עבר לאחרונה שיפוץ בהשקעה של 20 מיליון שקלים, שבו נוספו 16 חדרים, חלקם עם בריכה וג'קוזי חם פרטיים, וגם בריכת אינפיניטי מהממת, סאונה פינית ואת הכל אופפים צבעי השלכת בימים אלה ונוף גלילי אבל במרכז הארץ

מלון גורדוניה/צילום: זיו ריינשטיין

השלכת של הרי יהודה היא מהיפות שיש בעונת הסתיו. קחו, למשל, את עין חמד שכבר הפך לאתר צילומים פופולרי עקב עצי הדולב המזרחי הכתמתמים שלו, אבל ממש לא רחוק ממנו, בין הכפר אבו גוש להר אדר ישנו מלון בוטיק ששוכן בתוך שלכת מרהיבה משלו.

מלון גורדוניה המתחדש, מציג בימים אלה מראות נפלאים של אירופה המנשירה את עליה. לאחר שיפוץ בהשקעה של 20 מיליון שקלים, עבר מלון הזוגות הבוטיקי שבמעלה החמישה שדרוג בלא מעט תחומים, אבל את פרס המצוינות צריך לקבל הגנן/אדריכל הנוף, שידע לדייק את העצים הנכונים בשילוב מזרקות המים, גשר עץ סטייל יפן, שיחי ורדים ושאר צמחייה שמשרה אווירה של אחוזה בפרובאנס הצרפתית.

מלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
עכשיו זה שלכת. מגוון עצים יפהפיים במלון גורדוניה/זיו ריינשטיין
מלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
תנו להם את פרס הגינון המצטיין/זיו ריינשטיין

תתכוננו לעוד ארבע "גורדוניה"

מלון גורדוניה (שנקרא ע"ש חמשת חברי גרעין ההתיישבות "גורדוניה" שסללו דרך בהר הרוח ונרצחו - על-שמם "מעלה החמישה") נפתח לפני כשש שנים בבעלותה של משפחת נקש, שאחראית בין היתר גם על מלונות סטאי, אורכיאדה, הרברט סמואל, אלמא, חברת ארקיע ועוד רבים וטובים. עם זאת, המלון הושכר עם פתיחתו לחברת "כרם ניהול בתי מלון" שמנהל גדי פריבר, מי שהיה בעברו מנכ"ל רשת פתאל וצבר לא מעט קילומטרז' בתחום המלונאות.

"גורדוניה הוא מלון הדגל שאני משכפל", הוא אומר. ומתכוון לכך שעתידים להיפתח עוד ארבעה מלונות בסגנון הזה באילת, הכנרת ומצפה רמון. "אני רוצה שידברו על מותג של פינוק ואיכות", הוא מוסיף. ואכן גורדוניה, מלון למבוגרים בלבד, הציע עד כה 24 יחידות זוגיות מפנקות יותר או פחות, חלקן עם בריכות פרטיות. כיום, לאחר השיפוץ, יש בו כבר 40 חדרים, שחלקם התפרסו על שטח של מלון יערים הסמוך, גם הוא שייך לנקשים. מתוך 40 החדרים בגורדוניה, ל-27 יש בריכה פרטית והאט-טאב (שזה בעברית ג'קוזי רגיל אבל בתוך בריכה עם ציפוי של חבית עץ עגולה, אבל מפלסטיק), עם מים חמים ואורות בלילה - שבהחלט משדרג את החוויה בכל אירוח ובעיקר בחורף. כחלק מהשיפוץ, בנו גם שלוש סוויטות נשיאותיות, אחת מהן (מס' 24) בנויה לתוך סלע-האם של המקום.

כל חדר במלון מעוצב בצורה אחרת, ועל מלאכת העיצוב אחראית קורין גרשון מסטודיו 2K, שזהו המלון הראשון שעיצבה והמשיכה את הקו המיוחד שעיצבו רן ינוב ומוריס אלגזי מ"רן ומוריס אדריכלות ועיצוב". בחדרים מיטה רחבת-ידיים עם מצעים מכותנה מצרית וכריות ענק נוחות עם רקמה מוזהבת, אל מול טלוויזיה גדולה עם נטפליקס ו-yes. בחדר האמבטיה מקלחון רחב ידיים וגם אמבט גדול לפינוק זוגי, כשהסבונים בבקבוקונים הקטנים הם של ל'אוקסיטן (כדאי להוסיף מתלה למגבות הרטובות) ויש גם מלח לאמבט - יופי של "אמנטי". יש גם חלוקי ספא נעימים, רק חבל שהכפכפים די פשוטים ובמידה של 38 מקסימום (בדקתי גם בספא). ויש מכונת נספרסו, תיונים איכותיים לתה ומיני בר עם שתייה קלה חופשית ובקבוק יין ומים. החדרים עם הבריכות הפרטיות עוצבו כך שהנוף יהיה "נגיש" לרוחצים, והנוף הוא כנראה החוזקה הגדולה של גורדוניה: בגובה של 800 מטרים מעל פני הים אתה רואה את ירושלים, תל צובה הבולט, הר איתנים וכמובן אבו גוש שמתפרש למרגלות המלון. אה כן, וגם שקיעות מטריפות שאסור לפספס.

חדר במלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
כל חדר במלון מעוצב בצורה אחרת/זיו ריינשטיין
מלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
פינות ישיבה מדליקות ורומנטיות פזורות לאורך המלון/זיו ריינשטיין
חדר אמבטיה במלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
חדר אמבטיה באחת הסוויטות החדשות/זיו ריינשטיין

השילוש הקדוש: בריכה, ג'קוזי וסאונה

המלון מציע גם ספא, שהסתבר כנקודה החלשה שלו. לא ברור למה, אבל יש שלושה מתחמי ספא במלון. ראשית, אין חדר התאוששות לאחר הטיפול - אתם יודעים, זה עם כסאות נוח שיושבים עליהם עם החלוק ספוג השמן ושותים תה צמחים. מעבר לכך, המעסה שקיבלתי לא שאלה לרמת העיסוי וכשביקשתי עיסוי חזק אמרה שאינה יכולה והיא "מתמחה במסאז' שבדי וזו העוצמה שהיא מסוגלת לספק", והוסיפה "להבא תבקש מהקבלה עיסוי רקמות עמוק". יצאתי עם מסאז' מאכזב, כשאצבעות ידיים רפרפו על גופי ספוג-השמן.

אבל מעבר לספא, גורדוניה מספק בהחלט את מנת הרומנטיות הזוגית שלשמה הוא הוקם, ונראה שחשבו בו כמעט על הכל, והמחיר בהתאם. "החלטנו למכור יקר, אבל כל הדברים שאפשר לחשוב עליהם כלולים במחיר", מסביר פריבר, "בחירת המוזיקה המועדפת על האורחים בחדר, לאונג' שפתוח כל הזמן שהוא כמו סלון עם פינות ישיבה, מיני בר, ארוחות בוקר וערב שכלולות, כיבוד צוהריים כל היום, יין ושתייה קלה חינם". עוד בגזרת הפסיליטיז במלון: חדר כושר קטן ואולם כנסים/הרצאות שמספיק לכמה עשרות אנשים ושני זוגות אופניים להשכרה. נייס בהחלט.

במסגרת השיפוצים במלון נבנתה בריכת אינסוף מהממת בגודל 15 מטרים הצופה אל הנוף, שתהיה כנראה ה-אטרקציה של הקיץ, וליד פרושים כסאות נוח. גם עתה, כלומר בחורף, ניתן לטבול בה היות והמים חמימים ולידה ישנו ג'קוזי גדול חם ומבעבע בדמות חבית עץ לאלו שה"האט-טאב" אינו מצוי בחדרם. לצד הבריכה עוד הפתעה בדמות סאונה פינית מעץ - גם היא בצורה של חבית, הפעם של יין, כך שבמרחק של 30 מטרים יש לכם את השילוש הקדוש החם: בריכה, ג'קוזי וסאונה.

מלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
במלון הושקעו 20 מיליון שקלים בשיפוץ ובנייה של פסיליטיז חדישים/זיו ריינשטיין
בריכת אינסוף מלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
מים חמימים ונוף שמחמם את הלב. בריכת האינסוף החדשה במלון/זיו ריינשטיין
ג'קוזי מלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
חלק מהשילוש הקדוש. הג'קוזי המרכזי (AKA "האט-טאב") במלון/זיו ריינשטיין

כמו בקתת סקי אירופית

בסלון, שהוא מתחם הקבלה וגם המתחם המרכזי שבו אוכלים, תמצאו עיצוב מדליק שכולל ספות ופינות ישיבה מפנקות, שולחן אבירים ארוך מעץ ופינות זוגיות לארוחה, המשרות אווירה של מעין בקתת סקי אירופית. חלון גדול משקיף גם הוא אל הרי יהודה וישוביו המנקדים את הירוק. שם גם תקבלו את ארוחת הבוקר והערב, שכאמור כלולות במחיר הלינה, וגם נשנושי צוהריים עד השעה 16:30 של סלטי קינואה, ירקות, בטטות מטוגנות, חומוס, קרפצ'יו דגים למיניהם ועוד. יופי של דבר.

בערב מבחר סלטים מעולים וצבעוניים, וגם דגים שונים ובחירה של מנות עיקריות מהתפריט, כמו טורטליני גבינות או פטוצי'ני פטריות וגם דגי סלמון וברמונדי. בבוקר בופה עשיר ובחירה בין כמה מנות עיקריות, כמו שקשוקה חריפה, פרנץ' טוסט או בנדיקט נורווגי (בריוש, מסקרפונה, סלמון כבוש, תרד, חמאה חומה, הולנדז, שום קונפי וזעתר) שהיה הכי פופולרי ומוגש בצורה מעוררת תיאבון. מעבר לכך שתייה קלה, קפה ותה ויין זורמים חופשי 24/7 וניתן להגיע לסלון ופשוט להצטייד. ואכן השפע והמגוון הקולינרי מאוד מפנק וטעים לחיך, אבל מלון ברמה של גורדוניה, שמתיימר להיות מלון "High end" יוקרתי, היה יכול לבחור בקולה ולא בפפסי (שנחשב מותג זול יותר) וגם לפרגן ולבחור ביין מקומי מיקב בוטיקי בחבל היין של שפלת או הרי יהודה (שבו נמצא גורדוניה ועל כך גאוותו של פריבר), ולא במותג הזול יותר של טפרברג (שהוא סבבה), אבל נמכר 3 ב-100 בסופר. במלון מציעים חבילת אירוח עם סיור טעימות ביקב "פלאם" שבאשתאול, אז למה שלא יוגש יין משם?

לאונג' מלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
אווירה של בקתת סקי באירופה. הלאונג'/סלון/זיו ריינשטיין
בופה במלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
אוכל ונשנושים מוגשים כמעט כל היום/זיו ריינשטיין
בופה במלון גורדוניה. זיו ריינשטיין
הבופה הצבעוני בארוחת הבוקר/זיו ריינשטיין

יום רביעי הגדול

גורדוניה לא מציע יותר מדי תוכן, והאמת מי שמגיע לשם לא ממש רוצה לצאת ממנו, בטח אם זה ללילה אחד. אבל בימי רביעי, הימים היותר חלשים במלון בשבוע, החליטו להביא תמריץ בדמות אמן או זמר/ת שיופיעו באולם הכנסים הקטן וימשכו אורחים שייהנו מהופעה/הרצאה חינם. ויש גם שלוש חבילות שיצרו במלון, שכוללות לילה וטיפול בספא, לילה עם סיור ביקב פלאם, ולילה עם סיור וטעימות בשוק מחנה יהודה במחיר של 1,900-1,800 שקלים לזוג.

סך הכל, ה"וואליו פור מאני" בהחלט ראוי, למרות שהמחירים אינם זולים ופונים למעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה: החל מ-1,700 שקלים לזוג ללילה בחדר הפשוט ביותר ועד 7,000-6,000 שקלים ללילה לזוג בקיץ באחת משלוש הסוויטות הכי מפוארות. עם זאת, רוב החדרים, גם אלו עם הבריכות, יעלו לזוג ללילה בממוצע 3,000-2,500 שקלים ללילה, ויש לזכור: המחיר כוללות ארוחת בוקר וערב זוגית, מעבר לשאר הפינוקים שהם און דה האוס. חוויה אכן לא זולה, אבל כמו שאומר פריבר, "רק על צימר איכותי בלי אוכל וכל מה שאנחנו מציעים - תשלמו כמו אצלנו". נקודה למחשבה.

הכותב היה אורח של מלון גורדוניה (כמובן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully