וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תצלמו תמונות מטריפות בחופשה שלכם דרך הסמארטפון

ירדנה עבודי פוקס

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 10:27

מלון אלמא שוכן בתוך ירוק עד של רכס הכרמל. יש בו בריכות, ספא, נוף מדהים אל הים ושאר אטרקציות מלוניות מוכרות, אבל דווקא סדנת צילום בסמראטפון שהתקיימה בו הביאה אותנו אליו. כך תצלמו תמונות מעולות מהנייד בחופשה הבאה שלכם

מלון אלמא בזכרון יעקב. ירדנה עבודי פוקס, מערכת וואלה!
מהיצירות החשובות באדריכלות המקומית. מלון אלמא/מערכת וואלה!, ירדנה עבודי פוקס

ודאי לא אחדש לכם כשאומר שהשנה וחצי האחרונות היו שונות מכל מה שהכרנו ומאתגרות גם יחד. אין מישהו שזה פסח עליו, כולנו חווינו את זה, כל אחד בדרכו.

אני לא נמצאת במקום של להתלונן, חס וחלילה, כל התקופה המשכתי לעבוד, אפילו יותר מבדרך כלל. היו בלי סוף דיווחי קורונה, מהארץ והעולם, כמה מערכות בחירות ומה לא. יותר משנה שלא לקחתי יום חופש אחד.

הגוף התחיל לסמן לי שדי, צריך לדעת גם לנוח קצת ולאסוף כוחות. ואז הגיעה ההזמנה ללילה במלון אלמא שבזכרון יעקב. אתם בוודאי מבינים שהיא הגיעה בדיוק בזמן.

הבריכה במלון אלמא בזכרון יעקב. ירדנה עבודי פוקס, מערכת וואלה!
צריך לדעת גם לנוח קצת ולאסוף כוחות. הבריכה המקורה במלון/מערכת וואלה!, ירדנה עבודי פוקס
מלון אלמא בזכרון יעקב. ירדנה עבודי פוקס, מערכת וואלה!
אחד מ-95 החדרים במלון/מערכת וואלה!, ירדנה עבודי פוקס

מבני בטון שמייצגים את ה"הקהילה הקיבוצית"

יש משהו במבני הבטון הישראלים שפעם גרם לי לסלידה, וכיום גורם לי להרגיש בעיקר ערגה למשהו שהיה פעם.

בתור קיבוצניקית לשעבר, מבני הבטון הללו שמייצגים אולי יותר מכל את ה"הקהילה הקיבוצית", חדר האוכל, בריכות השחייה ובתי התרבות כאילו מסמלים שקצת מכל זה עדיין נשאר.

מלון אלמא הוא כזה. "בית הבראה מבטחים" לשעבר, מהיצירות החשובות באדריכלות המקומית, היה עד תחילת שנות האלפיים מבנה מוזנח ויועד להריסה. לילי אלשטיין, נצר למשפחת מייסדי זיכרון יעקב, רכשה את המקום בשנת 2005 והפכה אותו למלון ומרכז אומנויות.

לאחר כשעה נסיעה מתל אביב, פנינו שמאלה מכביש החוף ומיד נגלה לעיננו המבנה הלבן המיוחד שיושב בתוך ירוק עד על רכס הכרמל. המבנה האדריכלי המרהיב שניצב על מורדות הרכס תוכנן על האדריכל יעקב רכטר (אבא יוני רכטר) אחד מהבולטים בתחומו בארץ, שתכנן בין השאר מבנים מוכרים כמו היכל התרבות בתל אביב, המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, כיכר אתרים ועוד.

המלון נמצא בתוך שכונה של בתים קטנים במושבה זיכרון יעקב ובו 95 חדרים, מסעדה, בריכה, בריכה מחוממת, ספא מושקע שכולל טיפולים ועיסויים מקצועיים ואפילו חמאם.

מלון אלמא בזכרון יעקב. ירדנה עבודי פוקס, מערכת וואלה!
נוף מרהיב של חוף הכרמל שנשקף מכאן. סדנת צילום במלון/מערכת וואלה!, ירדנה עבודי פוקס

טריקים שווים במיוחד בסמארטפון שלכם

לאחר קבלת הפנים הנעימה (והסנגרייה החמה) עשינו סיור קצר במלון, כדי להבין לאן הגענו. פנים המבנה נותן תחושה של מוזיאון רחב ידיים, ועבודות האמנות משתלבות בו בצורה חכמה ואורגנית בין החדרים, הלובי והמדשאות הרחבות.

תמונות, פסלים ופינות חמד פנים וחוץ מפוזרים במבנה, וניכר כי הושקעה מחשבה עמוקה מאחורי כל החלטה עיצובית. החללים מוארים בתאורה טבעית ושלובים בהם יצירות אמנות של מיטב האמנים בארץ.
גם החדר שקיבלנו, כמו המלון, היה מעוצב ויפהפה. מלבד מינוס קטן בצורת מקלחון, החדר נעים, מצויד במיטה גדולה ונוחה, ולא נשכח את גולת הכותרת - הנוף המרהיב של חוף הכרמל שנשקף מהמרפסת.

אחר הצהריים השתתפנו בסדנת צילום לסמארטפון שאותה העביר קובי רפאלי, צלם ואמן בין המוכרים בארץ, שמתמחה בצילום בסמארטפון. הסדנא הועברה לאורחי המלון בחינם, והיתה חוויה קלילה וכיפית.

רפאלי, שלא הגיע מעולם הצילום, התאהב בצילום כתחביב ועם הזמן התמקצע בצילום דרך הסמרטפון והיה מהראשונים בארץ שעסקו בתחום. רפאלי הסביר לנו בעיקר כיצד להתייחס למרחב ולתאורה הטבעית, וזה התחבר בצורה מושלמת ללוקיישנים המרהיבים בסביבת המלון ומחוצה לו.

איך מצלמים נכון בסמארטפון, איך משדרגים את הצילום ואיך עושים עיבוד לתמונה באמצעות אפליקציות בסמארטפון בלבד. למדנו להשתמש נכון בתאורה, פוקוס, זויות צילום מיוחדות ובכלל לחשוב מחוץ לקופסה, תוך שימוש בנתונים טבעיים בשטח.

אני מודה שאפילו אותי, שצילום לא זר לי, הוא הצליח להפתיע בכמה טריקים שווים במיוחד.

סדנת צילום מלון אלמא. ירדנה עבודי פוקס, מערכת וואלה!
סדנת צילום לסמארטפון שהעביר קובי רפאלי/מערכת וואלה!, ירדנה עבודי פוקס

כמה מהטיפים שלמדנו בסדנא

  • שימו לב שהעדשה נקייה! כן, זה ממש חשוב עבור חדות התמונה.
  • חפשו זוויות מעניינות ולא שגרתיות.
  • נעילת פוקוס - לחיצה ארוכה במסך על נושא הצילום תנעל את הפוקוס, וכך תוכלו להמשיך לצלם גם אם זזתם או מוקד הצילום זז (מושלם לצילום ילדים).
  • צלמו במהופך - הכוונה כשהעדשה פונה למטה, זווית הצילום הזאת גם הרבה יותר מחמיאה (מלמטה), וגם תופסת יותר מאובייקט הצילום ולא מצלמת אותו מלמעלה.
  • אל תשמשו בזום, חתכו מה שצריך בעריכה.
  • כדי לאזן בין האובייקט לשמיים, בלי להחשיך את התמונה או להיפך לשרוף אותה, לחצו על המסך כמה שיותר קרוב לנקודת המפגש בין שניהם.
  • עריכה - יש המון אפליקציות בסמארטפון לעריכת תמונות, בהן תמצאו כלים של תיקוני חשיפה כלליים, איזון לבן, חיתוך תמונה, יישור תמונה, חידוד, עבודה עם מברשות לטיפול באזורים נקודתיים. קובי המליץ לנו על אפליקצית Snapseed פשוטה לשימוש וחינמית.
סדנת צילום מלון אלמא. קובי רפאלי, מערכת וואלה!
בסדנא לומדים להכיר זויות צילום מיוחדות ולחשוב מחוץ לקופסה/מערכת וואלה!, קובי רפאלי
seperator

לסיכום, השהות באלמא הפתיעה לטובה. עיצוב יפהפה, אוכל משובח ונוף מרהיב ממרפסת החדר לחוף הכי יפה בארץ. ממש כמו שבית הבראה אמור להיות.

הכותבת היתה אורחת של מלון אלמא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully