וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונות סריקה חדשות יאפשרו לכם לטוס עם נוזלים ללא הגבלת כמות

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 13:16

האם בקרוב נוכל לטוס עם נוזלים ללא הגבלת כמות? ממשלת בריטניה החלה בפיילוט בשלושה שדות תעופה, שבהם הוצבו סורקי CT מתקדמים שיאפשרו לטוס עם נוזלים ויבטלו את הגבלת 100 המ"ל שקיימת כיום. הטכנולוגיה תאפשר להשאיר גם הלפטופים בטרולי

מזוודות במסוע מטען בשדה תעופה בלוס אנג'לס/צילום: פליקס פראלס, טיקוטוק

חדשות נפלאות עבור ציבור הנוסעים: יתכן ובקרוב ההגבלות על נשיאת נוזלים בתיק/טרולי בטיסה יתבטלו, זאת מכיוון שמכונות סריקת כבודה מתקדמות יותר נכנסות לענף התעופה בעולם.

כך למשל, ממשלת בריטניה מעודדת את שדות התעופה הגדולים ברחבי המדינה להציב את סורקי ה-CT המתקדמים עד קיץ 2024, כך לפי ה"טיימס" הבריטי. גורמים רשמיים אמרו לאתר החדשות כי שרי הממשלה בחנו את המערכות החדישות והודעה על המהלך אמורה לצאת לפני חג המולד.

הטכנולוגיה במכונות הסריקה החדשות אומנם קיימות כבר משנת 2019, אולם המהלך לא יצא לפועל על ידי ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון כתוצאה ממגיפת קוביד. מערכות התלת מימד החדשות - שיאפשרו לנוסעים להעלות נוזלים לטיסות - נמצאות כעת בניסוי בשדות התעופה הית'רו, גטוויק וברמינגהם שבבריטניה. מנכ"ל הית'רו, ג'ון הולנד-קיי, אמר ל"טיימס" ששדה התעופה שנמצא במערב לונדון בוחן את הטכנולוגיה מאז 2019. "זה עתה התחלנו את בחינת המכונות באזור הבידוק הבטחוני בטרמינל 3, שיהיו בו יותר סורקי CT, כשהיעד להפעלתן שהציב ממשרד התחבורה הוא אמצע שנת 2024", אמר, "עד אז הנוסעים יחוו בידוק שבו הנוזלים שהם נושאים ישארו בתיקים".

כזכור, פרסמנו כאן לפני ארבע שנים, שגם המנהל האמריקני לבטיחות בתעופה (TSA) בחן כבר ב-2018 הטמעה של סורקים חדשניים בטכנולוגיית CT (טומוגרפיה ממוחשבת) ב-15 נמלי תעופה ברחבי ארצות הברית.

מכונת שיקוף בידוק בטחוני בשדה התעופה. ShutterStock
האם בקרוב נוכל להעלות נוזלים לטיסות? יתכן שכן/ShutterStock

גם הלפטופים ישארו בטרולי

מערכות הסריקה החדשות יאפשרו יתרון נוסף לנוסעים - להשאיר את המחשבים הניידים בתוך התיקים שהם מעלים למטוס. כרגע נאלצים הנוסעים לשלוף את הלפטופים מהתיק לפני הסריקה של מכונות הבידוק הבטחוני, ואולם הטכנולוגיה החדשה תאפשר לחדול מפעולה זו.

ההגבלות על העלאת נוזלים לטיסות, נבעה כתוצאה ממזימה לפוצץ מטוסים שטסו בקווים טרנס-אטלנטיים בשנת 2006. מחבלים תכננו להפיל כמה טיסות מבריטניה לצפון אמריקה באמצעות שימוש בחומרי נפץ נוזליים שהוסתרו בתוך משקאות קלים. לדברי מומחים בתעשייה, הטכנולוגיה תהפוך למשנה-משחק ותקצר משמעותית את זמני ההמתנה בבדיקות הביטחוניות. על הדרך, המהלך יפחית גם את כמות הפלסטיק המשמשת את המטיילים.

דובר משרד התחבורה הבריטי אמר שהנוסעים עדיין אינם רשאים להעביר מיכלי נוזלים "גדולים מ-100 מ"ל דרך הבידוק הבטחוני, ועדיין יש להוציא גם נוזלים וגם מוצרי אלקטרוניקה מהתיקים שעולים לתא הנוסעים בנקודות הבידוק הביטחוניות של נמל התעופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully