וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: לא תצטרכו לשלוף את הלפטופ לפני הבידוק בנמל התעופה

8.8.2018 / 13:10

סורקים מתקדמים העושים שימוש בטכנולוגיית CT בתלת-ממד, יאפשרו לכם בקרוב להשאיר בתיק היד את המחשב הנייד, וגם את בקבוקי הנוזלים. אז איך זה יעבוד?

נקודת בידוק ביטחוני בשדה תעופה בארה"ב, סיאטל. מרץ 2015. AP
15 נמלי תעופה בארה"ב נבחרו להטמיע סורקים חדשניים. בידוק בטחוני בסיאטל, ארה"ב/AP

אף אחד לא אוהב לשלוף מתיק היד שלו את המחשב הנייד שלו לפני העברתו במכשירי הסריקה שבבידוק הביטחוני בנמלי תעופה. למעשה, גם גורמי האבטחה לא ממש אוהבים את הפעולה הזו, שמסבכת את הבדיקה ומאיטה אותה.

לכן, מרענן לגלות כי בימים אלו חשף המנהל האמריקני לבטיחות בתעופה (TSA), הפועל תחת המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית, טכנולוגיית שיקוף חדשה, שתאפשר בעתיד הקרוב להשאיר את המחשב הנייד בתוך התיק, ואפילו את בקבוקי הנוזלים השונים.

מגזין התיירות Travel and Leisure מדווח כי נכון להיום, 15 נמלי תעופה ברחבי ארצות הברית נבחרו להטמיע סורקים חדשניים בטכנולוגיית CT (טומוגרפיה ממוחשבת). סורקים אלו יציגו בפני הבודקים הביטחוניים דימויים בתלת-ממד. באופן זה, יוכלו אנשי הביטחון לצפות בפריטים השונים שבתוך התיק מכל כיוון שירצו, ואף "לסובב" אותם לכל כיוון וכך לקבל זוויות מבט שונות.

בידוק בטחוני שדה תעופה טרמינל נוסעים טאבלט. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
המכונות החדשות "יפסיקו" את שליפת הלטפוט מהתיק/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

פחות בדיקות, פחות פתיחות

אם וכאשר עולה חשד באשר לתכולת התיק, הוא יוצא מהסורק וייבדק באופן ידני. למרות זאת, בסוכנות TSA אומרים כי הטכנולוגיה החדשה תאפשר הפחתה ניכרת במספר הבדיקות הידניות ופתיחות התיקים.

נכון להיום, המתקנים החדשים פועלים באופן ניסיוני מאז שנת 2017 בשני נמלי תעופה בארצות הברית: בפיניקס ובבוסטון. לאחרונה הותקנו סורקים מסוג זה גם בנמל התעופה הבינלאומי ג'.פ. קנדי שבניו יורק. כאמור, בקרוב יצטרפו אליהם 12 נמלי תעופה נוספים.

וזוהי רק ההתחלה, מאחר שעד לסוף שנה זו, יפעלו בארצות הברית 40 סורקים מתקדמים מסוג זה, ועד סוף שנת 2019 - יעלה מספרם לכ-145. כעת לא נותר אלא להמתין ולראות מתי תגיע הטכנולוגיה החדשה לשאר העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully