וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופש חם: זה יהיה אתר המרחצאות החמים הגדול בעולם

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 9:52

האתר באזור בקוויבק יעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובמקורות אנרגיה מתחדשים, ויספק את כל צרכי האנרגיה שלו בעצמו. יהיו בו 300 בקתות והוא ייבנה בדומה לאתרי המרחצאות של איסלנד

מערת קרח, ונטג'וקול, איסלנד/צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

בקנדה מתכננים להקים אתר מרחצאות חמים תחת כיפת השמים, שיציע טמפרטורות נעימות בכל ימות השנה באמצעות מערכת חימום תת-קרקעית ענקית שתשולב מתחת לאתר - כיאה למרחצאות גיאותרמיים. מדובר יהיה באתר הגדול מסוגו בעולם, ותכנונו מתייחס לסביבה הטבעית שבה הוא נטוע, כדי להשתלב בנוף ככל האפשר.

פרויקט ענק זה, ששמו GeoLagon, כולל גם מאות בקתות סביב המרחצאות, ובכך יתהווה במקום כפר שיהיה עצמאי לחלוטין מבחינה אנרגטית. אתר New Atlas מדווח כי ה-GeoLagon, שעוצב בדומה ללגונות הגיאותרמיות המפורסמות של איסלנד, מעוצב כאטרקציה באוויר הפתוח. מי הלגונה, שתוקם באזור שרלבואה (Charlevoix) שבקוויבק, ישתרעו על פני כ-12,000 מ"ר והטמפרטורה הקבועה שלהם תהיה 39 מעלות צלזיוס. באופן זה, מדובר בפינוק של ממש יחסית לטמפרטורות הנמוכות של האזור, שיורדות בחורף הרחק מתחת לאפס.

הדמיה אתר GeoLagon מרחצאות חמים בקנדה. GeoLagon, אתר רשמי
עוצב בדומה ללגונות הגיאותרמיות המפורסמות של איסלנד. ה-GeoLagon/אתר רשמי, GeoLagon
הדמיה אתר GeoLagon מרחצאות חמים בקנדה. GeoLagon, אתר רשמי
הטמפרטורה הקבועה של המים תהיה 39 מעלות צלזיוס;/אתר רשמי, GeoLagon

יותר גדול מהלגונה הכחולה של איסלנד

ה-GeoLagon יהיה גדול בהרבה מהלגונה הכחולה המפורסמת של איסלנד, ששטחה 8,700 מ"ר. היא תחומם באמצעות מערכת אקולוגית שתשלב מקורות אנרגיה מגוונים, כולל שימוש באנרגיית השמש, ביומסה (הפקת אנרגיה מחומרים אורגניים) ועוד. "יש לי פטנט בהמתנה ל'תרמוס' הענק הזה שמצוי מתחת למים", אומר לואיס מסיקוט, הבעלים והמנכ"ל של GeoLagon. לדבריו, לא זו בלבד שכפר הנופש יוכל לספק את צרכי האנרגיה שלו, אלא גם יוכל אולי להפוך לספק אנרגיה לגופים אחרים. זאת בזכות טכנולוגיות להפקת ושימור אנרגיות חדשניות, כולל שימוש במערכת הביוב המקומית להפקת חום. כך או אחרת, הכפר לא יזדקק כלל לעשות שימוש ברשת החשמל המקומית. "יש פוטנציאל ממשי שפרויקט GeoLagon יפיק יותר אנרגיה ממה שהוא צורך, מה שיוצר את ההזדמנות לספק עודפי חשמל לקהילה שמסביב".

הדמיה אתר GeoLagon מרחצאות חמים בקנדה. GeoLagon, אתר רשמי
הלגונה תחומם באמצעות מערכת אקולוגית שתשלב מקורות אנרגיה מגוונים/אתר רשמי, GeoLagon
הדמיה אתר GeoLagon מרחצאות חמים בקנדה. GeoLagon, אתר רשמי
בתחילה ייבנו 150 בקתות באתר, ובשלב השני - יצורפו 150 בקתות נוספות/אתר רשמי, GeoLagon

הבקתות - כמו המודל של Airbnb

מקבצי הבקתות שיאכלסו את כפר הנופש יקיפו את הלגונה, וילכדו את אנרגיית השמש שתסייע להפעיל משאבות מים. הבקתות יושכרו לפרקי זמן קצרים, בדומה ל-Airbnb. לדברי מסיקוט, 80 אחוזים מהבקתות כבר נמכרו מראש למשקיעים.

למרות שמדובר באטרקציה תיירותית העומדת בפני עצמה, ה-geoLagon ממוקם כ-45 דקות מהעיר קוויבק, שמציעה גלריות אמנות, מגרשי גולף, אתרי סקי, מסעדות רבות ותצפיות בלווייתנים. אז, בעוד שלמבקרים יהיו מים בשפע לצוף בהם, יהיו להם עוד הרבה פעילויות בקרבת מקום אם מצב הרוח יפגע.
בתחילה ייבנו 150 בקתות באתר, ובשלב השני - יצורפו להן 150 בקתות נוספות. אם הפרויקט יוכתר כהצלחה, מתכננים היזמים להקים פרויקטים דומים נוספים בקנדה. כך או אחרת, משך בניית האתר יעמוד על כשנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully