וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ הפרא שתגרום לכם להרגיש כמו כוכבי "משחקי הכס"

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

10.2.2020 / 9:04

לא מעט לוקיישנים מהסדרה הפופולרית צולמו באיסלנד, אבל האמת היא שמדובר באי מדהים ביופיו ויש לא מעט אטרקציות ומקומות שיגרמו לכם להרגיש כמו ג'ון סנואו ודאינריז גם בלי שתצטרכו דרקונים לצדם. הנה כמה פלאי טבע שיעשו לכם חשק לצאת להרפתקה בקצה של אירופה

הזוהר הצפוני מעל הר קירקיופל, איסלנד. ShutterStock
ארץ של תופעות טבע מדהימות. הזוהר הצפוני מעל הר קירקיופל, איסלנד/ShutterStock

המערה הוולקנית גריוטגיאה הפכה בשנים האחרונות לאחד המקומות הרומנטיים בעולם. המערה הזו, שנמצאת על שפת אגם בחלק הצפוני של איסלנד היא זו שבה דמויות "משחקי הכס" ג'ון סנואו וייגריט התנו ליל אוהבים באחת הסצנות המפורסמות של הסדרה. זהו אתר תת-קרקעי יפהפה שבו מים צלולים וחמימים המתאימים לשחייה והוא רק אחד המקומות שתיירים ומטיילים רבים אוהבים לפקוד בבואם לאיסלנד.

האי הצפוני, הקצה של אירופה, טומן בחובו לא מעט לוקשיינים שעיטרו את סדרת הטלוויזיה המפורסמת והפכו לאטרקציות תיירותיות. בחורף איסלנד חשוכה וקפואה, והתקופה שכיף לטייל בה היא באביב ובקיץ, כשמזג האוויר עומד על כ-15 מעלות בממוצע והשמש אינה שוקעת.

משחקי הכס צולמה בלא מעט מקומות ברחבי העולם והלוקיישנים באיסלנד הם אלה המככבים בסצנות שבהם נראו אנשי הצפון, המהלכים הלבנים, משמר הלילה והאזור שמעבר לחומה הגדולה. סצנת הקרב הגדולה שבה דאינריז טארגאריין ודרקוניה הצילו את רוב לוחמי הצפון מידיו של מלך הלילה, מנהיג ההלכים, צולמה בהר קירקיופל (Kirkjufell) שבאיסלנד - אתר טיולים מפורסם שבו מפלי מים שוצפים. הסצנות באזורים ש"מעבר לחומה" צולמו באתרים שונים ברחבי איסלנד. בין הידועים שבהם, תמצאו אתרים כגון קרחון מירדאלסיוקול (Myrdalsjokull), הר הגעש הוורהול (Hverfjall) וקרחון ואטנאיוקול (Vatnajökull glacier).

טיול מאורגן לאיסלנד - הקליקו לאתר פגגסוס

תופעות הטבע של איסלנד יגרמו לכם להרגיש כאילו שאתם בסצנה מתוך הסדרה המהוללת, וגם אם לא צפיתם אפילו בפרק אחד שלה, אתם תיהנו ממראות עוצרי נשימה ותחושו את מלוא עוצמתו של הטבע.

רייקיאוויק בירת איסלנד היא הבירה הצפונית בעולם וחיים בה 130 אלף תושבים בלבד שהם כ-40 אחוז מאזרחי המדינה. פירוש שמה באיסלנדית "המפרץ המעשן" - וזאת בשל אדי הקיטור הנראים באזור כתוצאה מפעילות גיאותרמית. פעילות זו הופכת את חוף הים של העיר לייחודי שכן זורמים אליה מין חמים המאפשרים רחצה במקומות מסוימים. יש בה חיי לילה שיפתיעו אתכם, כנסיית הדלגרים מרשימה ואת כיכר אוסטרווטלור היפה שמול בניין הפרלמנט. רייקיאוויק היא בסיס היציאה להרפתקה שהיא איסלנד.

הפארק הלאומי ת'ינגווליר

כ-20 קילומטר דרומית מערבית לרייקיאוויק נמצא הפארק הלאומי ת'ינגווליר (Þingvellir), שהוכרז כאתר מורשת עולמית. הפארק ייחודי בכך שפעילות סיסמולוגית והמסת הקרחונים באלפי השנים האחרונות יצרו בו סדקי קרקע מלאים במים צלולים. מחפשים את זווית משחקי הכס? בו צולם הקרב המדמם בין בראיין לכלב.

האטרקציה: לפי המסורת המקומית, אם תזרקו מטבע אל הסדק ותצליחו לצפות במטבע פוגע בתחתית הסדק - משאלתכם תתגשם. נראה אתכם מצליחים.

הפארק הלאומי ת'ינגווליר, איסלנד. ShutterStock
הפארק ייחודי בכך שפעילות סיסמולוגית והמסת הקרחונים באלפי השנים האחרונות יצרו בו סדקי קרקע מלאים במים צלולים.ת'ינגווליר/ShutterStock

מפל גולפוס

אחד המקומות היפים באי, הוא מפל גולפוס, שנמצא מזרחית לרייקיאוויק. אתם תשמעו את שאון המים מרחוק וכשתתקרבו ותעמדו מעל המפל, תרגישו היטב את עוצמת המים. מדובר למעשה בשני מפלים, האחד בגובה של כ-11 מטרים, כשבהמשך המים נופלים מגובה של כ-21 מטרים וזורמים בערוץ נחל יפהפה שאורכו כ-2.5 ק"מ. רוחב המפלים כמה עשרות מטרים והזרם החזק שחותר בין המישורים הירוקים שמסביב יוצר תבנית נוף מרשימה.

האטרקציה: שביל עפר נוח להליכה מוביל אל "מרפסת" סלע עצומה וטבעית מעל המפלים. שם, בנקודה הזו, תחושו את עוצמת הזרימה. הנוף ממנה לסביבה ולנחל פשוט יפהפה.

מפל גולפוס, איסלנד. ShutterStock
עוצמת זרימה אדירה. מפל גולפוס/ShutterStock

עמק ת'ורסמרק

דרומית למפל, תגיעו אחרי נסיעה קצרה אל עמק ת'ורסמרק (Thorsmork) שופע המים והיערות. יש בו מפלים, שבילי הליכה, אגם ואת קרחון מירדל, שמגיע לגובה מדהים של 1,450 מטר. חובבי הצפרות לא יחמיצו ביקור בכפר ויק (Vik) שנמצא דרומית לעמק. בכפר זה, היישוב הדרומי ביותר באיסלנד, ניתן לצפות באתרי קינון של ציפורים ועופות ים.

האטרקציה: קו החוף של ויק ייחודי בזכות "הטרולים", אולם עמודי סלע טבעיים וגדולים, אשר נראים ממרחק. אם אתם חובבים צילום, זהו לוקיישן מדהים לתמונות שקיעה וזריחה.

קרחון מירדאלסיוקול, איסלנד. ShutterStock
קרחון מירדאלסיוקול, איסלנד/ShutterStock

קרחון ואטנאיוקול

מדובר בקרחון הגדול באירופה - 8,300 קילומטרים מרובעים של קרח בוהק המנוקד פה ושם בסלעים שחורים. עובי הקרחון הממוצע הוא כ-400 מטר, והשכבה הכי עבה שלו מגיעה לעומק של קילומטר. זהו אחד המקומות שבהם צולמו סצנות במשחקי הכס במדינה. מסת הקרח העצומה מסתירה תחתיה פעילות וולקנית ואגמים געשיים. קרחונים גדולים אחרים שנמצאים במרכז איסלנד ומומלץ להתרשם מהם הם לאנגיוקול (Langjökull, "הקרחון הארוך") והופסיוקול (ת'יורסאו בעגה המקומית).

האטרקציה: פארק ואטנאיוקול הוא גם מקורו של קניון יוקולסה (Jökulsá) שבו זורם נהר אדיר בעצמתו, בפארק יוקולסה מפלים רבים כשהמרשימים מכולם הם מפלי דטיפוס (Dettifoss) בעלי העוצמה החזקה ביותר באירופה, וכן מפלי סלפוס הרחבים, מהם המים נופלים מבעד לסלעים משוננים.

קרחון ואטנאיוקול, איסלנד. ShutterStock
מסת הקרח העצומה מסתירה תחתיה פעילות וולקנית ואגמים געשיים. קרחון ואטנאיוקול/ShutterStock

הר אייאפיאטלאייקוטל

ככה זה, שם ארוך מאוד להר מפחיד מאוד. איסלנד היא ארץ געשית וללא ספק ההר המתוייר והמוכר מכל הרי הגעש באיסלנד הוא הר אייאפיאטלאייקוטל (Eyjafjallajökull) שבדרומה. גובהו 1,651 מטרים וההתפרצות האחרונה של הר הגעש, באפריל 2010, העלתה לאטמוספירה ענן אפר געשי שגרם להפרעות קשות בתנועה האווירית מעל צפון-מערב אירופה.

האטרקציה: טוב, ברור שאם פתאום ההר יתפרץ כשתבקרו בו זו תהיה ה-אטרקציה של הטיול, אבל גם אם לא, אתם תיהנו מטיולים רגליים בני יום או יומיים בנוף הדרמטי שסביבו.

שמורת לנדמנלאוגר

בשמורה זו תרגישו שאתם בעולם אפוקליפטי בזכות שדות לבה וסילוני קיטור הפורצים מתוך סדקים בקרקע. ברחבי הפארק, שנמצא בדרום החלק המרכזי של האי, יש אגמים קטנים מהם משתקפים ההרים האדמדמים-ירוקים של השמורה, ויוצרים מראה ציורי.

האטרקציה: הדרך עוברת לצד הר הגעש הקלה (Hekla), שהתפרץ לאחרונה בשנת 1991, והאזור משופע בבריכות טבעיות חמות, שבאחדות מהן אפשר להתרחץ. אל תשכחו להביא בגד ים.

הזוהר הצפוני

איסלנד נחשבת לאחד המקומות המושלמים לצפייה באחת מתופעות הטבע המרהיבות ביותר - הזוהר הצפוני. מבקרים רבים נוהגים לעקוב אחרי מזג האוויר ולנצל את הלילות הבהירים לשכשוך באחת הבריכות הגיאותרמיות החמימות, תוך כדי שהעיניים למעלה, מביטות בצבעים המתחלפים ברקיע ובזוהר הצפוני מרקד מעליהם.

האטרקציה: הזוהר הצפוני, כמובן. אבל כיף לצפות בו כשאתם במחנה אוהלים בשטח, אחרי טיול מזחלות או אופנועי שלג בנוף המושלג

הלגונה הכחולה, איסלנד. ShutterStock
הרחצה במים נחשבת בריאה לעור ויש במקום מרכז ספא. הלגונה הכחולה/ShutterStock

הלגונה הכחולה

באגם המלאכותי ליד העיירה גרינדוויק שבחצי האי רייקיאנס, בדרום-מערבה של איסלנד יש מרחצאות גיאותרמיים יפהפיים שטמפרטורת המים בהם היא בן 37-42 מעלות. הרחצה במים נחשבת בריאה לעור ויש במקום מרכז ספא.

האטרקציה: בתקופות מסוימות בשנה פועל במקום בר, כך שאתם יכולים להזמין לעצמכם משקה מפנק בלי לצאת מהמים וליהנות לשבת מהנוף שסביב.

איסלנד משופעת באטרקציות ותוכלו לצפות בה בלווייתנים, ללכת על הרי געש וקרחונים וליהנות מתבניות נוף דרמטיות גם בלי להיות ג'ון סנואו או דאינריז. מי יודע, זו ארץ כה מופלאה ומיוחדת, שבין אורות הזוהר הצפוני אולי תראו דרקונים מעופפים.

פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully