וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיינות חמים בארץ: 6 הצעות לטבילה חורפית

18.1.2017 / 8:51

קר מחוץ לפוך? נסו להחליף את השמיכה החמה בטיולים אל מעיינות חמים. קבלו 6 הצעות לטבילות חמימות בטבע. אין קור, עין חום

סחנה גן לאומי השלושה תל עמל. איל שפירא,
כן, טבילה דווקא בחורף כשאין אף אחד. הסחנה/איל שפירא

הרומאים ידעו ליהנות מהחיים. האימפריה שלהם היתה מבוססת לא רק על כוח צבאי אדיר, אלא גם על היכולת שלהם להתפנק. והם אכן התפנקו - בגדול. למעשה, בכל מקום שאליו הגיעו ובכל יעד שאותו כבשו, הם ידעו למצוא מעיינות חמים סודיים.


עוד מקומות לטבילה במשך השנה:
כדור צינון: 10 מעיינות יפהפיים וללא תשלום
רט"וב באב: 6 מקומות לרחצה רומנטית
מזגן זה לפקידים: 6 מעיינות לצינון הגוף והנפש


נדמה שהיה להם חוש מיוחד לחשוף את אותן נביעות שקרובות לסדקים שמבצבצים בקרום כדור הארץ, ושופעות מים חמים - עם או בלי סגולות מרפא. העיקר להתפנק. ומה שהיה טוב לרומאים, טוב גם לנו. קבלו 6 הצעות לטיולי מעיינות חמים (פלוס-מינוס) לאורך השבר הסורי-אפריקאי שלנו.

וכמו שכבר אמר דאגלס אדאמס ב"מדריך הטרמפיסט לגלקסיה": אל תשכחו להצטייד במגבת. למה? כי אין דבר יותר מבאס מאשר לצאת ממעיין חם הישר אל קור החורף הצובט ולגלות שאין לכם במה להתנגב.

חמת גדר: הכי קלאסי

עם כל הכבוד לטיפולי הספא, לתנינים, לתוכים ולמלון - אל אתר המרחצאות חמת גדר מגיעים בעיקר כדי לטבול במים חמים בשיא החורף. בין אם אתם עושים זאת בצהרי היום או בשעת ערב מאוחרת - זוהי חוויה בלתי נשכחת. ואם נפלתם על יום סוער וגשום - החוויה מתעצמת עוד הרבה יותר.

כבר לפני כ-1,800 שנים פיתחו הרומאים את המקום בזכות הנביעות החמות שפרצו מבטן האדמה. מלבד החום, מים אלו מצטיינים גם בסגולות רפואיות – מטיפול בכאבי פרקים ועד זירוז חילוף החומרים. אבל אנחנו כאן בעיקר כדי להירגע. פשוט לעצום עיניים ולהתמסר.

המעיינות נובעים בטמפרטורה אידיאלית של 42 מעלות. זה חם, אבל זה לא מרתיח את הנשמה. בדיוק כמו שצריך.
כאן תגלו בריכות גדולות עם ג'קוזי, מפלים ואזורי מנוחה נעימים, עם כיסאות נוח, מלתחות וכל מה שדרוש כדי להעביר פה חצי יום חם.

הטיול שלפני: שיטוט לאורך הירדן הדרומי ליד אתר הטבילה "ירדנית".
לדעת עוד: פתוח בימים ראשון 8:30-17:00, שני-שישי 8:30-22:00 ושבת 8:30-19:00.
מחיר כניסה: 107-99 שקלים לאדם (תלוי במועד). ילד עד גובה מטר נכנס ללא תשלום. הגעה מכביש 98 - מדרום הכנרת לכיוון מזרח.

מעיינות חמים חמת גדר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
טמפרטורה אידיאלית של 42 מעלות. חמת גדר/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

סחנה: הכי מפתיע

כולם מכירים את הסחנה (גן לאומי גם השלושה). כולם גם היו שם - ונדמה אפילו שבאותו הזמן. אבל הסחנה של הקיץ רחוקה שנות אור מהסחנה של החורף. בתקופה זו של השנה יש סיכוי שתהיו כאן כמעט לבד. למה? בגלל הסוד הידוע-למחצה: טמפרטורת המים פה קבועה כל השנה, ועומדת על 28 מעלות. שרב? שלג? המעיינות פה תמיד ינבעו ב-28 מעלות.

נכון, חם זה לא, אבל זה בטח יותר חם מאשר בחוץ. אז בוחרים יום גשום וסגרירי, פושטים את הבגדים, נותרים בבגד ים, רצים לתוך מים - ונרגעים. כעת העלו לפייסבוק תמונה עם הילדים במים - ומובטח לכם מטר של תגובות מוזרות. בדוק. עבור המעטים שלא מכירים, הגן הלאומי הזה, השוכן למרגלות הגלבוע, נחשב לאחד היפים מסוגו בארץ - יש בו מדשאות רחבות ידיים, בריכות מים גדולות בצבע טורקיז, גשרי אבן חסונים, מפלים יפהפיים, פלגי מים ציוריים ושאר אלמנטים שעושים טוב על הנשמה.

הטיול שלפני: כל מסלול בתחומי עמק המעיינות הסמוך יעשה את העבודה.
לדעת עוד: במקום יש שירותי הצלה, שירותים ומקלחות. פתוח בעונה זו כל יום בשעות 8:00-16:00 (שישי עד 15:00).
מחיר כניסה: 39 שקלים לאדם, 24 שקלים לילד. הגעה מכביש מס' 669, בין צומת השיטה לבית שאן.

עוד באותו נושא

הסחנה: הסוד הוא לבוא אך ורק בחורף

לכתבה המלאה
הסחנה בחורף. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
טמפרטורת המים קבועה בכל השנה. הסחנה בחורף/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין ענג בנחל צלמון: הכי סודי

עבור הקסם הבא תידרשו למפת סימון שבילים וקורטוב של מרץ. כי בשביל מים חמים בלב הטבע צריך קצת לעבוד. אבל באמת שקצת.

בחלקו התחתון של נחל צלמון, מזרחית לעין דשנה, מצויה בריכה חביבה שאליה מוזרמים בצינור מי קידוחים שהשד יודע מי ומה חימם אותם. אבל האם זה באמת משנה? החלק החמים של הטיול נמצא בחלק התחתון של הנחל, הרחק מהמסלול ה"מסורתי" של נחל צלמון. כיצד תזהו אותו? בזכות שרידים של טחנת קמח גדולה, ולצדה בוסתן קטן ומבנה בטון שנהרס.

רק שימו לב: לא מדובר באתר מוסדר, והזרימה מהצינור אינה תמיד מובטחת. גם ניקיון המים עלול להשתנות באופן תדיר. אז בואו עם ציפיות בינוניות. מקסימום הרווחתם טיול נחמד.

הטיול שלפני: עם ההליכה שצפויה לכם עד למקור הנביעה החמימה, למי יש כוח לעוד טיול?
לדעת עוד: מחנים בצומת מגדל (במפגש הכבישים 807 ו-90), וצועדים צפונה לעין נון - אתר שגם בו ניתן לחנות ואף לבקר, בזכות בריכת מים גדולה ושולחנות פיקניק מוצלים. ממשיכים צפונה עד עין דשנה ומשם מערבה לצד הנחל, עם סימון שבילים כחול. צפו להליכה של קרוב ל-4 ק"מ לכל כיוון.

עין ענג. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
צריך ללכת כמה ק"מ, אבל אז תפגשו מים חמים. עין ענג/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

חמת טבריה: הכי חם

בלב טבריה חבוי גן לאומי זעיר, כולה 13 דונם. לכאן מגיעים רבים בעיקר כדי לבקר בבית הכנסת העתיק, שבו פסיפס מפואר ומעורר השראה מימי התלמוד. אבל בשיא החורף, יש סיבה נוספת להגיע לכאן: 17 מעיינות חמים מזינים כמה בריכות שכשוך רדודות בטמפרטורה של 60 מעלות. עוד 40 כאלה, ואתם כבר רותחים. ככה חם פה.

בקיצור, מהמעיין הזה לא תחזרו עם דלקת ריאות. להיפך - למים הללו נודעו סגולות ריפוי ייחודיות כבר לפני מאות רבות של שנים. אז נכון, זה רדוד מכדי לקפוץ, אבל מספיק שווה כדי לטבול כמו שצריך, עם לוק פסטורלי לעבר הכנרת הסמוכה.

הטיול שלפני: טיול תצפיות ביער שוויץ הסמוך.
לדעת עוד: פתוח מדי יום בשעות 8:00-16:00 (בשישי עד 15:00).
מחיר כניסה: 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד. הגעה לפי השילוט מהכניסה הדרומית לטבריה (בין סימני הק"מ 412-413 בכביש 90).

חמת טבריה. גן לאומי חמת טבריה, אתר רשמי
17 מעיינות חמים מזינים כמה בריכות שכשוך. חמת טבריה/אתר רשמי, גן לאומי חמת טבריה

עין פלוטית: הכי אינטימי

טוב, חם זה לא. גם לא חמים. נתפשר על פושר. אז למה בכל זאת? כי בחורף הקר, גם פושר זו אופציה לא רעה. המעיין הקטן והאינטימי הזה שוכן בדרום ים המלח, ונדרש יום חורפי חמים יחסית כדי לזנק לתוכו. אבל ברגע שאתם בפנים - אתם מסודרים.

מקבץ תמרים יפה מסוכך על המעיין, שמימיו מלוחים יחסית, אבל לא יותר מדי, מה שאומר שיש בו דגיגונים קטנים שנוהגים לנגוס רגליים. זה מצחיק, ואפשר אפילו לשחק איתם תופסת. מדובר ב"נאווית המלחות", והם מסוגלים להתמודד עם מליחות קלה. ופלוטית? זוהי בתו של לוט, כן, אותו צדיק בסדום. אל תשכחו להביא נשנושים - זה יופי של מקום לבלות בו שעה ארוכה.

הטיול שלפני: נחל פרצים והר סדום.
לדעת עוד: מכביש 2499, קצת אחרי סימן הק"מ ה-5 מחפשים אחר השילוט. המעיין שוכן ממש לצד הכביש.

עין פלוטית. עין פלוטית, מערכת וואלה! NEWS
דגיגים קטנים שוחים במים החמימים. עין פלוטית/מערכת וואלה! NEWS, עין פלוטית

עין קדם: הכי היפי

פעם הוא היה סוד כמוס, היום הוא כבר מלא מפה לפה בשבתות יפות. אז החוכמה היא להגיע בשבתות פחות "יפות", ויותר סגריריות. קבלו את שפך נחל קדם, הנושק לים המלח, אתר פראי למחצה, שנחשב בעבר מקום מפלטם של טיפוסים אלטרנטיביים שרבצו בו ימים ארוכים.

המקום, הקרוי גם עין סדק, מאכלס נביעות חמות, גדושות מינרלים, שהתגלו לעולם בשל נסיכת ים המלח. האתר המיוחד הזה בהחלט לא מיועד למי שפוחדים מקצת בוץ. זהו חלק בלתי נפרד מהחבילה.

המים נובעים בטמפרטורה של 40 מעלות ויותר, אך כאן מגיעה אזהרה: במקום יש בולענים, חלקם מלאים במים בצבעים שונים ומשונים, ואין להיכנס אליהם בשום אופן.

הטיול שלפני: נחל סלוודורה הסמוך.
לדעת עוד: אל המעיינות עצמם היכנסו רק לאחר שדגמתם את המים. כבר נרשמו באזור זה בעבר מקרים של מטיילים שסבלו מכוויות. את המקום קל לזהות לפי המכוניות הרבות החונות לצד כביש 90. שפך נחל קדם נמצא כ-6 ק"מ צפונית לקיבוץ עין גדי. מחנים לצד הכביש, יורדים מזרחה ופונים צפונה לעבר הבריכות. ההליכה אורכת כ-10 דקות. אין להיכנס למים אם אינכם בטוחים שזהו המקום הנכון. למזלכם, תמיד יהיה פה מישהו שהגיע לפניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully