וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיינות חמים: פינוקי הטבע החורפיים של ישראל

26.12.2017 / 10:16

גייזרים לוהטים עוד אין לנו, אבל גם בחורף הטבע קורא לכם לטבול במעיינות החמים הפזורים ברחבי הארץ. חלקם מוכרים, חלקם סודיים וחלקם אפילו מחתרתיים. טבילה חמה, מחוץ לאמבט

רשות הטבע והגנים

בווידאו: הצצה לחמת טבריה ובית הכנסת העתיק שבתחומו

אומרים "אין חכם כבעל ניסיון". ואנחנו אומרים: "אינך חם כבעל ניסיון". כי מי שמבין, יודע היטב איך לטבול בחוכמה במעיינות החמים: להתחמם בתנועות נמרצות באוויר הקר עוד לפני שמסירים את הבגדים, להשאיר את המגבת כמה שיותר קרוב למעיין, ואפילו להצטייד בשתי מגבות, לפחות. כי אחרי שיוצאים מהמים, די קר שם בחוץ.

בחוץ. כי בפנים נעים להפליא.

אז קבלו אותם: המעיינות החמים שאתם מכירים יותר או פחות ברחבי הארץ. חלקם מוסדרים ובתשלום וחלקם מחתרתיים וחינמיים. רק תבחרו.

חמת גדר: במיוחד כשיורד גשם

אל חמת גדר נחמד להגיע בכל ימות החורף והאביב, אבל החוויה שתזכרו יותר מכל היא טבילת ערב ביום חורפי וקר, ועדיף כשגם יורד גשם. למה? פשוט כי אפשר, וגם כי ייצא לכם מזה סלפי מנצח ומעורר קנאה.

אתר המרחצאות הפופולרי והמוסדר היה ידוע עוד בימים שהרומאים שלטו בארץ, והגיעו עד לכאן כדי לטבול במים התרמו-מינרליים, להם מייחסים תכונות ריפוי רבות.
כן ריפוי, לא ריפוי - כאשר יורד גשם ואתם רובצים בג'קוזי ששוצף בטמפרטורה של 42 מעלות, תחת כיפת השמיים, שום דבר אחר לא מעניין. כדאי לדעת כי במקום יש פינות ישיבה רבות, מדשאות, מתחמים לילדים (כולל פינות חי שבהם תנינים), מסעדות, מלחתות וכל מה שצריך כדי להעביר חצי יום של כיף.

הגעה: דרך כביש 98 שעולה מאזור הכנרת לרמת הגולן. מחיר: 107-99 שקלים לאדם. ילדים עד גובה מטר - ללא תשלום. טלפון 6393*.

עוד באותו נושא

מעיינות חמים בארץ: 6 הצעות לטבילה חורפית

לכתבה המלאה
מעיינות חמים חמת גדר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הרומאים היו פה קודם. בריכה חמה בחמת גדר/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

עין ג'ונס: חמת גדר האלטרנטיבית

"שווה ביקור, למרות שלא נקי". זוהי התגובה הפופולרית ביותר לשאלות המתעוררות בפורומי טיולים כאשר מדברים על עין ג'ונס. אבל עוד לפני שמגיעים לענייני היגיינה, שימו לב לאזהרה: אנחנו לא מעודדים אף אחד להגיע למקום הזה, הנושק לגבול ישראל-סוריה. הכל על אחריותכם. יש גם שלטי אזהרה צבאיים גדולים בדרך.

כאן, במרחק צעקה ממתחם חמת גדר המוסדר, יש בריכה של מים חמים, עשירים בגופרית, הנמצאת במבנה ששימש בימי הסורים כמעין בית מרחץ. עומקה כמטר וקצת, והכל נראה כמו תפאורה של סרט סוריאליסטי. למרות שלטי האזהרה, כנראה שלבד לא תהיו פה. מצד שני, מי שכבר מגיע הם חובבי מעיינות אמיתיים.

כדאי לדעת: יש פה מבנים ישנים, חלקם רעועים למדי, כך שיש לנהוג בזהירות רבה. מעת לעת הצבא חוסם את הגישה לאתר. רק שתדעו.

הגעה: נוסעים לכיוון חמת גדר, ובאחד העיקולים החדים שיורדים למתחם, ממשיכים בדרך עפר שלצדה שלט צה"לי גדול שמסביר כי הגישה על אחריותכם. לאחר שמבחינים במוצב צבאי, מחנים וצועדים לצד גדר כ-150 מטרים.

צפו בטבילה בעין ג'ונס

הסחנה שלא הכרתם

על מה אתם חושבים כאשר אתם חושבים על הסחנה? עכשיו תסירו את המוני בית ישראל מהתמונה שדמיינתם, ותקבלו מרחב קסום, כמעט ריק מאדם, במיוחד בימי חול.

כאן, במקום ששמו הרשמי "גן לאומי גן השלושה", תגלו פלגי מים יפהפיים, מפלים פוטוגניים, בריכות גדולות ועמוקות שנראות טבעיות להפליא וגם שרידים קדומים. כל אלו מתמזגים אלו באלו ויוצרים תמונה שלווה במיוחד. אה, כן - והמים. הם נובעים במשך כל ימות השנה בטמפרטורה קבועה: 28 מעלות. אז נכון, לוהט זה לא, אבל כאשר בחוץ יש 20 מעלות או פחות - מדובר בפינוק אמיתי.

אם אתם כבר כאן, אל תוותרו על המוזיאון הארכיאולוגי ועל שחזור אתר חומה ומגדל.

הגעה: לפי השילוט מכביש 669, בין בית שאן לצומת השיטה. 39 שקלים לאדם, 24 שקלים לילד. במקום יש שירותים ומקלחות. טלפון 04-6586219.

הסחנה, גן לאומי גן השלושה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
כן, דווקא בחורף. הסחנה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

ה"גייזר" של מאגר עורבים

עוד אתר מחתרתי-למחצה מגיע בדמות ה"גייזר" של מאגר עורבים, המכונה גם "גייזר שמיר". עד כמה זה מחתרתי? מצד אחד, כבר דיברו על זה בחדשות, מצד שני -רבים עדיין אינם מכירים.

מדובר בעצם בצינור רחב וגדול שפולט עודפי מים חמים, כחלק ממיזם חקלאי. זה אומר מקלחת חמה של מים מתפרצים, וגם כמה שכשוכים בין פלגי המים מעלי האדים, במיוחד בים קר.
כמו כל מקום לא מוסדר, גם לכאן אתם יכולים להגיע ולגלות שמישהו סגר את השיבר. מצד שני, הרווחתם יופי של טיול בגולן.

הגעה: צפונית לצומת האמיר, ומזרחית לכביש 978. המקום מהווה חלק ממסלול טיול נחמד וקצר יחסית (כ-3 ק"מ), המקיף את מאגר עורבים (מחנים לצד חורבת האמיר).

טבילה היסטורית בחמת טבריה

כמה פעמים הייתם בטבריה? המון, ברור. אך את גן לאומי חמת טבריה כבר הכרתם? נכון, הגן הקטן הזה ידוע בעיקר בזכות בית הכנסת הקדום שמצוי בשטחו, ומציג לראווה רצפת פסיפס מרשימה שבה מופיע הליוס, אל השמש, לצד דמויות נוספות - אבל יש פה עוד משהו.

מדובר במעיינות חמים הבוקעים מבטן האדמה בטמפרטורה של 60 מעלות, חלקם נשפכים לתוך בריכות קטנות שנבנו במרחב המטופח הזה. אז לשחות אי אפשר, כי זה רדוד וקטן, אבל מצד שני, מתי בפעם האחרונה צפיתם בכנרת הסמוכה בעודכם משכשכים רגליים במים חמים-חמים?

הגעה: ליד הכניסה הדרומית לטבריה (ניתן להגיע ישירות מכביש 90, לפי השילוט). 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד

חמי טבריה. איל שפירא, ספק 500
במעיינות חמים הבוקעים בטמפרטורה של 60 מעלות. גן לאומי חמת טבריה/ספק 500, איל שפירא

פינוק מול הכנרת בחמי טבריה

אם שכשוך הרגליים במים החמים של גן לאומי חמת טבריה פתח לכם את החשק, ואם אתם בקטע של התמסרות טוטאלית, לכו על חמי טבריה הסמוכים (המים, אגב, הם אותם מים). כאן יש בריכות של מים תרמו-מינרליים, אחת מהן תחת כיפת השמים, וגם צמד סאונות, מתחמי טיפולים ועיסויים, מסעדות ושאר פינוקים - במרחק נגיעה מהכנרת.

הגעה: שדרות אליעזר קפלן, טבריה. החל מ-84 שקלים לאדם. המחיר משתנה בהתאם לפעילות. טלפון 04-6123600.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במרחק נגיעה מהכנרת. חמי טבריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עין קדם: מבעבעים בים המלח

בשבתות חורפיות, הכי קל להגיע לעין קדם, שלחופי ים המלח: פשוט עוצרים כאשר רואים מקבץ גדול של מכוניות חונות בשולי הדרך, צפונית לעין גדי. כך הפך המקום הסודי לאתר פופולרי שמושך אליו מטיילים רבים. מצד שני, אווירת השאנטי עדיין נשמרת כאן, לחופי ים המלח ולצד נביעות חמות שבוקעות מבטן האדמה.

לפעמים זה חם מדי, אז שווה לטבול בוהן לפני שטובלים ישבן. וחשוב מכל: הביאו אתכם בקבוקי מים, כי מקלחות אין כאן, ואתם לא רוצים לחזור הביתה עם בוץ (אלא אם אתם ילדים קטנים).

בכל מקרה, המקום לא מוסדר והטבילה על אחריותכם. אין לרדת מהשביל לעבר מקומות חשודים כגון בולענים ושאר צרות שנגרמו לים המלח בגללנו, בני האדם.

הגעה: על כביש 90, קילומטרים ספורים מצפון לעין גדי. מחנים בזהירות וצועדים לכיוון בריכות המים לצד החוף.

מעיינות חמים עין קדם בים המלח. אסף יגבס, מערכת וואלה! NEWS
הביאו אתכם בקבוקי מים, כי מקלחות אין כאן. עין קדם בים המלח/מערכת וואלה! NEWS, אסף יגבס

בדרך דרומה עוצרים בחמי יואב

כמו אתרי מרחצאות צפוניים, גם אתר חמי יואב, בין אשקלון לקריית גת, מציע טבילה בבריכות שמקבלות את מימיהן מנביעות תרמו-מינרליות חמות, העשירות בגופרית. כאן מדובר ב-11 בריכות בגדלים שונים, בטמפרטורה של כ-38 מעלות. עוד במקום: בריכת מפלים, עיסוי מימי נעים, סאונות, ג'קוזי ואפילו ספא דגים. במקום יש אזור הסעדה, שירותים ומקלחות.

הגעה: הגעה לפי השילוט מכביש 35, בין אשקלון לקריית גת. 94-84 שקלים למבוגר, 60-50 שקלים לילד. טלפון: 08-6705600.

סאונה ספא אקויה חמי יואב. צילום: זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
11 בריכות בגדלים שונים. ספא אקויה בחמי יואב/מערכת וואלה!, צילום: זיו ריינשטיין

מים חמים וחוף פרטי בחמי עין גדי

אתם מכירים אותו בתור "חמי עין גדי", אבל מסתבר ששמו החדש מתהדר בניחוח בינלאומי: "חמי עין גדי Sea Of Spa". מדובר באתר מרחצאות גופרית ותיק ופופולרי ובו בריכות עשירות בגופרית ושאר מינרלים, לצד אפשרויות למגוון טיפולים, כולל חבישות בוץ. את הבוץ, אגב, ניתן גם למרוח עצמאית תחת כיפת השמים - וזה כיף גדול.

לאתר יש חוף פרטי, שאליו מגיעים בהסעה קצרה וכמובן מסעדה צמודה. חובבי מוצרים קוסמטיים ישמחו לגלות פה חנות שבה שפע מוצרים.

הגעה: על כביש 90, דרומית לקיבוץ עין גדי. 95 שקלים למבוגר, 78 שקלים לנער (16-13) ו-61 שקלים לילד (12-5), טלפון 08-6201030.

סי אוב ספא חמי עין גדי. צילום: פייסבוק הספא, צילום מסך
בריכות עשירות בגופרית ושאר מינרלים. חמי עין גדי/צילום מסך, צילום: פייסבוק הספא

לנסוע קרוב: מרחצאות געש

הכוונה ב"לנסוע קרוב" היא אם אתם מתגוררים באזור המרכז. במרחק קצרצר מתל אביב ומנתניה, ממתין לכם האתר הוותיק מרחצאות געש, השוכן בקיבוץ געש. המתחם חודש זה מכבר, והוא מציע מרכז ספא חדש שבו 14 חדרי טיפולים, המהווים השלמה לטבילה בבריכות התרמו-מינרליות, בחום של קרוב ל-40 מעלות. עוד במקום: סאונות, בריכת ג'טים מפנקת ושאר תענוגות.

הגעה: מכביש החוף, פונים לקיבוץ געש, צפונית לשפיים. 100-90 שקלים למבוגר, 90-80 שקלים לילד. טלפון 09-9529404.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בריכות תרמו-מינרליות בחום של כ-40 מעלות. חמי געש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully