וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלכת ביבשת: יעדי הסתיו היפים והלא מוכרים באירופה

מגרמניה ועד לפלנד, מסקוטלנד ועד רומניה - קבלו את 7 היעדים היפים ביותר לטיולי שלכת בצבעי זהוב, אדום וסגול. הכינו את האינסטגרם - כי זה גם מצטלם מעולה

טיול סתיו ושלכת בקופנהגן, דנמרק/צילום: זיו ריינשטיין

הנה שוב מגיע הזמן הזה בשנה, שבו הלילות מתארכים, מעלות החום יורדות וריחות של סתיו עולים. זה כמובן נכון יותר לאירופה מאשר לישראל, וזו בדיוק הסיבה לתכנן כבר עכשיו את טיולי הסתיו והשלכת שלכם ברחבי אירופה. הצבעים העזים כלולים בחבילה, וכך גם ההקלה הצפויה בגלי החום. הנה שבעה יעדים מומלצים לטיול שלכת ביבשת.

אגם בלד, סלובניה

אגם בלד (Bled), המציע כמה מהנופים המרהיבים ביותר בסלובניה, הוא גם ביתו של האי הטבעי היחיד במדינה. טיול רגלי סביב האגם נמשך כשעה וחצי, וזה בהחלט זמן רב להתפעלות מצבעי הברונזה של השלכת. בעונת הסתיו, מי האגם קרים מכדי לשחות בהם, אבל בהחלט מומלץ לשכור סירת משוטים ולהגיע עמה אל האי הקטן שבלב האגם. זה הולך להיות שיט פוטוגני במיוחד.

אגם בלד בסלובניה. ShutterStock
ביתו של האי הטבעי היחיד במדינה. אגם בלד/ShutterStock

אזור האגמים, אנגליה

ביקור באזור האגמים (Lake District) שבצפון אנגליה, יבהיר לכם מדוע העניק האזור השראה לכל כך הרבה משוררים רומנטיים - מסמואל טיילור קולרידג' ועד וויליאם וורדסוורת'. הנופים באזור זה עוצרי נשימה, והם חלק מאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מאז 2017. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר לאגם באטרמיר (Buttermere), ואם מזג האוויר בהיר תוכלו ליהנות ממראה האגם דמוי המראה, שבו משתקפת עלוות הסתיו. משם כדאי להמשיך אל אגם קוניסטון ווטר (Coniston Water), ולצידו שילוב יפה של עצים ירוקי-עד ועצים נשירים.

אזור האגמים, אנגליה. ShutterStock
העניק השראה להרבה משוררים רומנטיים. אזור האגמים באנגליה/ShutterStock

פרת'שייר, סקוטלנד

זהו אולי המקום המתאים ביותר בסקוטלנד לטיולי סתיו. במחוז פרת'שייר (Perthshire) ממתינים לכם כמה מהנופים המרהיבים ביותר. באזור, שחלקו גבעות וחלקו מישורים, תמצאו בין השאר את Meikleour Beech Hedge - שמתהדרת בשיא גינס כגדר החיה הגבוהה והגדולה ביותר בעולם. בנוסף, בקרו בהרמיטאז' (Hermitage), רצועת יער מדהימה שהופכת בעונת הסתיו לחגיגת צבעים של זהוב עמוק ואדום. במקום זה ישנו גם מפל מים ושרידים מבנים רומנטיים להפליא.

ואם צבעי הטבע לא מספיקים לכם במצבם הטבעי, תוכלו להזמין כרטיסים לחזיון האורות Enchanted Forest הנערך ביער פיטלוכי (Pitlochry). מופע אור-קולי זה, מוסיף השראה ליער והוא פעיל בחודשים ספטמבר ואוקטובר.

יער פיטלוכי מחוז פרת'שייר, סקוטלנד. ShutterStock
המקום המתאים ביותר בסקוטלנד לטיולי סתיו. יער פיטלוכי מחוז פרת'שייר/ShutterStock

טירת נוישוונשטיין, גרמניה

טירת נוישוונשטיין (Neuschwanstein Castle) בבוואריה שבגרמניה היא בדיוק מה שחושבים עליו כאשר חושבים על טירות מהאגדות. הטירה הזו נראית כאילו היא לקוחה מסרט של דיסני (וגם היוותה השראה להקמת הפארק), עם צריחים מרשימים ויערות כתמתמים שמקיפים אותה. בסתיו, השלכת העוטפת את הטירה רק מוסיפה לדרמה הנופית. הטירה ממוקמת באלפים של בוואריה, ולמעשה מדובר בארמון שנבנה בסוף המאה ה-19 עבור המלך לודוויג השני. תוכלו לבקר בה רק במסגרת סיור מודרך. ואם אתם באזור עם רכב שכור, מומלץ לבצע את הנסיעה אל היער השחור (עניין של כחמש שעות). היער המפואר יציג בפניכם שפע של עצי אלון, אשור ואולמוס. ניגוד מוחלט לשפע עצי האורן שמאפיינים את אזור הטירה שבה ביקרתם.

טירת נוישוונשטיין, גרמניה. ShutterStock
צריחים מרשימים ויערות כתמתמים שמקיפים אותה. טירת נוישוונשטיין, גרמניה/ShutterStock

טרנסילבניה, רומניה

נכון, רבים מקשרים את טרנסילבניה (Transylvania) עם סיפורי ערפדים ואדריכלות גותית, אבל זהו גם אחד המקומות הטובים ביותר באירופה לראות צבעי סתיו מדהימים. יער מוצ'יאר (Mociar) הוא היער העתיק ביותר ברומניה והוא יעד מושלם לטיול גילויים במזג אוויר יפה. דרך נוספת ליהנות מנופי הסתיו היא נסיעה בכבישים הרבים של רומניה, במיוחד אלו המתפתלים בגבהים. כך למשל, כביש טראנספגרשאן (Transfagarasan), שכינויו הוא "הדרך לשמים", נמתח לאורך של 90 קילומטרים ומחבר בין טרנסילבניה לוולאכיה (Wallachia) ומגיע לגובה של 2,042 מטרים, מה שהופך אותו לכביש השני בגובהו ברומניה.

עוד בוואלה!

חורף ברומניה: מסע בשלכת אל האדום-כתום הזה

לכתבה המלאה
כביש טראנספגרשאן בטרנסילבניה, רומניה. ShutterStock
מתח לאורך של 90 קילומטרים. כביש טראנספגרשאן בטרנסילבניה, רומניה/ShutterStock

עמק הלואר, צרפת

עמק הלואר (Loire) בצרפת, הידוע במיוחד הזכות מוניטין היינות שבו, נראה יפהפה בעונת הסתיו. בין טעימות אחת לאחרת ביקבים, צאו לטייל בין הכרמים, בעת שהגפנים משנות את צבען לאדום וסגול עמוק. כל היופי הזה משתלב היטב עם הטירות המקומיות. נסו למשל את שאטו דה שומון-סור-לואר (Château de Chaumont-sur-Loire) הנראה במיטבו בסתיו, גם בזכות הצמחייה באזורו, הכוללת גידולי דלועים ממינים שונים.

עמק הלואר, צרפת. ShutterStock
כרמים בשלכת בעמק הלואר, צרפת/ShutterStock

לפלנד, פינלנד

למרות שלפלנד מתקשרת יותר אל החורף, כדאי לדעת כי היא מתעוררת באמת לחיים בעונת הסתיו. בראש ובראשונה, הזוהר הצפוני נראה מצוין בתקופה זו של השנה. בנוסף, עיר הבירה רובניימי (Rovaniemi) גדושה בעצים שנראים במיטבם. אמנם זהו לא הזמן שבו יורד שם שלג, אבל עדיין מדובר בימים קרים שבחלקם הטמפרטורה יורדת ומגיעה אף ל-2 מעלות צלזיוס. אז יהיה חכם מצדכם לארוז בגדים חמים.

רובניימי, פינלנד. ShutterStock
הזהור הצפוני ברובניימי, פינלנד/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully