וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלולים למשפחות: 10 טיולים לילדים במיוחד לסוכות

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 14:47

יער אלונים אפלולי, טיול מים לסוף הקיץ, תצפיות מנצחות בגולן, טיול לאור ירח במדבר והמון חוויות לילדים. קבלו 10 מסלולי טיול שמתאימים במיוחד לקטנים בסוכות השנה

נחל ארבל/אסף דורי, רשות הטבע והגנים

סתיו ישראלי. הוא עדיין חם מדי, אבל מצד שני - אפשר כבר לחוש פה ושם את הבריזה. לכבוד חגי תשרי, שמביאים עמם ימי חופש ארוכים במיוחד, הכנו לכם 10 המלצות למסלולי טיול שמתאימים לכל המשפחה. רק זכרו להצטייד בהרבה מים ובאפליקציית ניווט שטח או מפת סימון שבילים, יחד עם "סיפור דרך" מפורט של כל מסלול.

מסלולי המשפחות הכי טובים בישראל

יער אלוני ברעם

בשולי כביש הצפון, חבוי בין אטרקציות מוכרות ממנו, ממתין לכם היער עם האווירה הכי אירופית בארץ. כן, גם בימי סוף הקיץ הלוהטים. היער, המשתרע על פני אלפי דונמים, מאכלס בתוכו יער נוסף המהווה שמורת טבע. זהו יער אלוני ברעם, שבו מסלולי טיול שייקחו אתכם אל לב הסבך אפלולי, הרחק מתופת הטמפרטורות שנמצאות שם בחוץ. רק שימו לב בעת תכנון הטיול, שאתם אכן מגיעים ליער אלוני ברעם, שמהווה רק חלק מיער ברעם הגדול יותר. המסלול מתחיל ונגמר באזור חניון רבין.
אורך המסלול: כ-3 ק"מ (מעגלי)
בווייז: חניון יער ברעם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יער אלוני ברעם. איל שפירא
האווירה הכי אירופית בארץ. יער אלוני ברעם/איל שפירא

גן לאומי תל דור

הוא כבר לא חדש, אבל עדיין - גן לאומי תל דור מציע רצועת חוף נפלאה שרבים עדיין אינם מכירים. עם כל הכבוד לשמורת דור-הבונים הסמוכה, הרי שתל דור מתהדר בעושר נופי מרוכז על שטח קטן יחסית, מה שהופך אותו לקלאסי לטיול משפחות. יש בו מפרצונים חבויים וציוריים, שרידים קדומים של עיר נמל עתיקה, נקודות תצפית שמציגות את הים בפרספקטיבה חדשה ושאר הפתעות.
אורך המסלול: כ-2 ק"מ (מעגלי).
בווייז: גן לאומי תל דור. החוף עצמו אינו מוכרז והרחצה אסורה.

גן לאומי תל דור. טל כרמי, רשות הטבע והגנים
רצועת חוף נפלאה שרבים עדיין אינם מכירים. תל דור/רשות הטבע והגנים, טל כרמי

נחל קטיע - פארק נשר

מסוג המסלולים שילדים לא ישכחו בזמן הקרוב - לא בגלל הנוף הטיפוסי, שמאפיין חלקים ניכרים מאזור הכרמל, אלא בעיקר בזכות שני הגשרים התלויים מעל אפיקו המחורץ של נחל קטיע. כאן, בפארק נשר, הילדים לא יסכימו לרדת מהגשרים, שאורך כל אחד מהם הוא כ-70 מטרים. מומלץ "להגדיל" ולצאת למסלול המלא שמסומן בשטח, הכולל את ערוץ הנחל וחולף בחורש המוצל.
אורל המסלול: כ-2.5 ק"מ (מעגלי).
בווייז: פארק נשר הגשר התלוי"

נחל קטיע בפארק נשר. איל שפירא, מערכת וואלה!
להגיע בזכות שני הגשרים התלויים מעל אפיקו. נחל קטיע/מערכת וואלה!, איל שפירא

לילה בנחל חווארים

טיול בלילה שונה באופן מהותי מטיול ביום. לא רק בגלל שחשוך, אלא בזכות האווירה האינטימית שנוצרת בו. אחד ממסלולי הטיול המדבריים הקלאסיים, הוא טיול לאור ירח מלא בנחל חווארים, סמוך למדרשת שדה בוקר. כאן, סלעי החוואר הבהירים מחזירים את אור הירח בעוצמה, מה שכמעט מייתר את השימוש בפנס. המסלול יורד בקניון פוטוגני ומגיע לעומק בקעת צין. המסלול קווי ונדרש רכב הקפצה, אבל אפשר גם לצעוד בו עד שנמאס ולחזור באותה הדרך. בחודש ספטמבר, הירח יאיר בשיא עוצמתו בתאריכים 12-9. יש להצטייד באפליקציית ניווט או מפת סימון שבילים וללמוד היטב מראש את תוואי המסלול.
אורך המסלול: כ-3.5 ק"מ (קווי).
בווייז: "בור חווארים". נקודת הסיום בכביש המוביל לגן לאומי עין עבדת - החיבור עם נחל צין.

סיור לילה בנחל חווארים. זיו שרצר, בית ספר שדה שדה-בוקר,
מסלול קלאסי בנגב. טיול לאור ירח מלא בנחל חווארים/זיו שרצר, בית ספר שדה שדה-בוקר

שמורת טבע ארבל

מצוק הארבל נכנס לרשימה זו מאחר שלצד מסלול התצפיות הקליל שבו, הוא מציע גם מסלול אתגרי יותר (מבצר המערות), לילדים מגיל 7 שאוהבים ללכת. תגיעו - ותחליטו כשתראו את המסלול. יש לנו תחושה שגם אם אתם בעניין של טיול באיזי, לא תוכלו לסרב למסלול המעט אתגרי. הגרסה הקלילה והקצרצרה תביא אתכם אל נקודות תצפית נהדרות לעבר הכנרת שם למטה, כמו גם מרחבי הגליל והגולן. לעומתו, המסלול האתגרי ממש יטמיע אתכם בנוף, תוך ירידה וטיפס באמצעות יתדות. כיף גדול.
אורך המסלול: כ-2 ק"מ. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד).
בווייז: שמורת טבע ארבל.

גן לאומי ארבל. איל שפירא
מסלול מעט אתגרי אבל שווה את הנוף. גן לאומי ארבל/איל שפירא

הר ברקן בגלבוע

מספר פסגות מאכלסות את מה שאנו קוראים לו בשם הכולל "הגלבוע". אחת מהן עונה לשם "הר ברקן", ונכון שבחורף ובאביב הכי יפה פה, אבל גם כטיול סתווי, יש לו את החן שלו, בזכות הנוף המרהיב, הכולל את עמק יזרעאל, הכרמל, עמק בית שאן, הרי הגלעד וכל מה שביניהם. פסגת ברקן מצויה בגובה של 497 מטר מעל פני הים, והמסלול עצמו מסומן באדום. בעבר הוצב בה מגדל תצפית של קק"ל, שכבר אינו נוכח, אבל הנוף יפה גם בלעדיו. מומלץ מאוד גם לשלב טיול ברכב ב"דרך נוף גלבוע", ולאתר לצדה פינות מצוינת לפיקניק.
אורך המסלול: כ-2.5 ק"מ.
בווייז: חניון הר ברקן.

הר ברקן בגלבוע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כיום מגדל התצפית כבר לא שם, אבל הנוף עדיין יפה. הר ברקן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

הר בנטל ויער אודם בגולן

הסתיו עדיין לא כאן במלואו, מה שאומר שטיול-תצפית יתאים למזג האוויר כעת, במיוחד אם אתם עם ילדים קטנים. הר בנטל שבגולן, שמתרומם לגובה של 1,165 מטרים מעל פני הים, מציע תצפיות פנורמיות לעבר סוריה השכנה, תעלות קשר צבאיות נושנות, פסלי מתכת יפהפיים ועוד. רוצים לחלץ עצמות באמת? המשיכו אל יער אודם, וצאו למסלול המעגלי הקליל "הג'ובה הגדולה".
אורך המסלול: כמה מאות מטרים מהחנייה (בנטל), כ-2 ק"מ (הג'ובה הגדולה).
בווייז: הר בנטל.

הר בנטל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
טיול-תצפית שמתאים למזג האוויר כעת, גם אם אין שלג. הר בנטל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

בניאס תחתון

תוכלו להתייחס אליו כאל טיול מים אחרון לפני בוא החורף: בחלקו התחתון של נחל חרמון (בניאס) ממתין לכם מסלול מים קצר ורדוד. אך יש לזכור כי לא מדובר באתר רחצה מוסדר, לכן השגיחו היטב על הילדים. תחילת המסלול באזור שדה נחמיה וסופו לצד גשר יוסף. שימו לב: באמצע המסלול יש מפל לא גבוה אך מסוכן לחצייה. מומלץ לצאת מהמים, לצעוד במקביל לנחל ולשוב אליו לאחר המפל.
אורך המסלול: כ-1.5 ק"מ (קווי). יש לצעוד עם כיוון הזרימה ולא נגדה.
בווייז: "חניון האקליפטוס" בווייז (ליד שדה נחמיה).

טיול מים בניאס תחתון. איל שפירא, איל שפירא
טיול מים אחרון לפני בוא החורף. בניאס תחתון/איל שפירא, איל שפירא

גן לאומי עינות תלם

עצלנים בקטע טוב? זה המקום שלכם. גן לאומי עינות תלם, בלבו של עמק הארזים הנושק לירושלים, מציע לכם שילוב שובה לב של טבע יחד עם שעשועים לכל גיל. מדובר בשדה משחקים שבו אלמנטים מן הטבע, כגון סלעים, תלוליות ועוד, היוצרים שפע של אפשרויות - מלוחות אבן למשחקי שש בש ומנקה ועד מבוך ומרחבי דילוגים. מומלץ לקנח לצד מבנה האבן הנושן באתר או אפילו לטפס קלות במעלה נחל חלילים, ולמצוא פינת מסתור במערת חלילים היפהפייה.
אורך המסלול: כמה מאות מטרים. תוספת למערת חלילים: כקילומטר לכל כיוון.
בווייז: גן לאומי עינות תלם.

עינות תלם. איל שפירא, מערכת וואלה!
שילוב שובה לב של טבע יחד עם שעשועים לכל גיל. עינות תלם/מערכת וואלה!, איל שפירא

נחל קדש

הבטחנו טיולים קלילים, אבל לא יכולנו להתאפק ושילבנו בהמלצות החג גם את המסלול הנהדר הזה, שהוא אמנם אתגרי, אבל החוויות שהוא מציע שוות את הכל. חלק ניכר מהמסלול מוצל, כך שאתם מסודרים בעניין של ראשית הסתיו. האתגר כאן מגיע בדמות טיפוס על מפלי סלע, שנעשה לעתים בעזרת יתדות ברזל. הילדים ירגישו כמו מטפסי הרים, ואתם תהיו עסוקים בלהשגיח עליהם ולצלם אותם בו-זמנית. אז קחו בחשבון שרמת המסלול היא בינונית פלוס. המסלול יורד בתלילות אל עומק הנחל, ושם הסבך האפלולי יגן עליכם מהשמש עד לסיום הטיול.
אורך המסלול: כ-3 ק"מ (קווי, אך נקודת ההתחילה והסיום סמוכות יחסית, כך שניתן לשלוח נהג תורן).
בווייז: מצודת יש"ע. נקודת ההתחלה היא במצודת ישע (מצודת כ"ח) שלצד כביש 899. נקודת הסיום לצד השלט "נחל קדש", דרומית לקיבוץ יפתח (כביש 886). ניתן לחנות ליד קיבוץ יפתח. ניתן לבצע את המסלול גם בכיוון ההפוך.

נחל קדש. איל שפירא
אמנם אתגרי, אבל החוויות שהוא מציע שוות את הכל. נחל קדש/איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully