וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"בייבי של הקונקורד": המטוס העל-קולי החדש שיטוס בעשור הזה

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 9:41

"זה כאילו שלקונקורד ול-747 נולד תינוק", אמר מנכ"ל חברת Boom, שחשפה את ה-Overture - מטוס נוסעים על-קולי - שיטיס עד 80 נוסעים בגובה של 18 ק"מ. "העולם יהפוך להיות נגיש יותר"

Overture, מטוס נוסעים על-קולי/צילום: חברת Boom

חברת ההזנק האמריקני Boom Technology, חשפה את העיצוב החדש של מטוס הנוסעים העתידי שלה, שיגיע למהירות של כ-2,100 קמ"ש. כאשר יבצע המטוס את טיסתו המסחרית הראשונה, הוא צפוי לעבור את הדרך בין לונדון לניו יורק בכשלוש שעות וחצי בלבד.

עיצובו של המטוס, שייקרא Overture, נולד לאחר מספר שיא של 26 מיליון שעות של הדמיות וסימולציות ממוחשבות, כמו גם חמש בדיקות אווירודינמיות במנהרות רוח. הוא נחשף לפני מספר ימים בסלון האווירי בפארנבורו (Farnborough International Airshow) שבאנגליה, והחברה תיארה אותו כ"מטוס נוסעים על-קולי בר-קיימא מבחינה כלכלית וסביבתית". בחברה מסבירים כי תצורת המטוס משלבת מספר חידושים הנדסיים בתחום האווירודינמיקה והפחתת רעשים. מנכ"ל ומייסד החברה, בלייק שול, מתאר את ה-Overture במילים "כאילו שלקונקורד ול-747 נולד תינוק".

Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
"מטוס נוסעים על-קולי בר-קיימא מבחינה כלכלית וסביבתית". Overture/אתר רשמי, חברת Boom
Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
עיצובם הייחודי של כנפיו נועד להגביר את הבטיחות והיציבות שלו בכל מהירות נתונה/אתר רשמי, חברת Boom
Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
המטוס החדש נחשף לפני מספר ימים בסלון האווירי בפארנבורו/אתר רשמי, חברת Boom

קל, חזק, יציב - וידידותי לסביבה

הדיילי מייל מדווח כי ה-Overture יופעל באמצעות ארבעה מנועים חזקים, המותקנים בכנפיו, המאפשרים לו לשייט במהירות של 1.7 מאך מעל שטחים ימיים וקצת פחות ממאך מעל שטחים יבשתיים. בהצהרה שפרסמה החברה נסמר עוד כי עיצובם של ארבעת המנועים מפחית את הרעש, תוך הפחתת עלויות עבור חברות התעופה, כאשר מיקום המנוע נבחר בהתאם לדרישות הבטיחות המחמירות ביותר. הוא אף יעמוד בתקנות הרעש הקפדניות של מטוסים שאינם מגיעים למהירות הקול.

המטוס יוכל לטוס בגובה של 60,000 רגל (כ-18 ק"מ) ולהוביל בין 65 ל-80 נוסעים. המטוס מתהדר בקוטר גוף עבה יותר בקדמתו, והוא הולך ונעשה צר יותר בחלקו האחורי במטרה לשפר את היעילות האווירודינמית. עיצובם הייחודי של כנפיו, נועד לא רק להבטיח ביצועים טובים יותר, אלא גם להגביר את הבטיחות והיציבות שלו בכל מהירות נתונה. לצד כל אלו, נמסר כי "גוף המטוס ישלב חומרים מרוכבים מפחמן, שהם קלים יותר, חזקים ויציבים מבחינה תרמית בהשוואה למתכות המשמשות באופן מסורתי במטוסי נוסעים". כל אלו יפחיתו את טבעית הרגל הפחמנית של המטוס, מה שיהפוך אותו לידידותי יותר לסביבה. "נושא הקיימות שזור בכל היבט - מהעיצוב והייצור ועד הטיסה עצמה והמיחזור שיתבצע בסוף חייו של המטוס".

עוד בוואלה!

מפחיד ומרגש כאחד: צפו במטוס השקוף של העתיד

לכתבה המלאה
Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
ה-Overture יופעל באמצעות ארבעה מנועים חזקים המותקנים בכנפיו/אתר רשמי, חברת Boom
Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
המטוס יגיע למהירות של כ-2,100 קמ"ש/אתר רשמי, חברת Boom
Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
המטוס יוכל לטוס בגובה של כ-18 ק"מ ולהוביל בין 65 ל-80 נוסעים/אתר רשמי, חברת Boom

יהיו גם "משימות מיוחדות"

ענף התעופה לא ראה זינוק כה גדול (מבחינה טכנולוגית) מזה עשרות שנים", אמר שול. "המטוס מהפכני בעיצובו, והוא ישנה באופן מהותי את האופן שבו אנו חושבים על מרחקים. עם יותר מ-600 קווי תעופה על פני הגלובוס, מטוס ה-Overture יהפוך את העולם לנגיש באופן דרמטי יותר עבור עשרות מיליוני נוסעים."

בנוסף, החברה הכריזה על הסכם שותפות עם חברת נורת'רופ גראמן (Northrop Grumman) המתמחה בין השאר בתעשיית הביטחון, למטרת פיתוח של מה שהוגדר כ"גרסאות משימה מיוחדות" עבור ממשלת ארצות הברית ובעלות בריתה.

"הזמן הוא יתרון אסטרטגי בתרחישים בעלי סבירות גבוהה, מפינוי חירום ועד לתגובות למצבי אסון", אמר שול. "שיתוף הפעולה הזה, בין בום ונורת'רופ גראמן פותח את הפוטנציאל של מטוס Overture לספק לארצות הברית ולבעלי בריתנו יכולת מהירות גבוהה ללא תחרות, בכל זמן ומקום שבו היא נחוצה ביותר".

Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
"המטוס ישנה באופן מהותי את האופן שבו אנו חושבים על מרחקים"/אתר רשמי, חברת Boom
Overture מטוס נוסעים על-קולי. חברת Boom, אתר רשמי
"גוף המטוס ישלב חומרים מרוכבים מפחמן, שהם קלים יותר, חזקים ויציבים"/אתר רשמי, חברת Boom

בשנה שעברה, הודיעה חברת התעופה האמריקנית יונייטד על עסקה לרכישת 16 מטוסי Overture, עם אופציה לרכישת 35 יחידות נוספות. המטוס צפוי להיחנך בשנת 2025, לטוס את טיסת הבכורה שלו בשנת 2026 ולהיכנס לשירות עד לשנת 2029. כדאי לדעת כי הקונקורד, מטוס הנוסעים העל-קולי האחרון, נכנס לשירות בשנת 1976 והמשיך לטוס במשך 27 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully