וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונקורד החדש? לטוס מאירופה לארה"ב ב-3 שעות

28.9.2014 / 0:29

מטוס חדש, שמתוכנן בימים אלו בשיתוף יצרנית המטוסים איירבאס, יטוס במהירות על-קולית של כ-2,000 קמ"ש ויביא אתכם מלונדון לארה"ב ב-3 שעות. האם אנו עדים לשובו של "הקונקורד"? צפו במטוס המרהיב שעלותו כ-360 מיליון שקלים

יח"צ - חד פעמי

טיסה מלונדון לארה"ב ב-3 שעות? כנראה שבקרוב. מטוס חדש מתוכנן לטוס במהירות מדהימה של 1,958 קמ"ש (לעומת מטוסים רגילים שטסים בין 770 ל-930 קמ"ש) ולהקטין את משך הטיסה בין יעדים בעולם.

המטוס, העונה לשם "Aerion A-S2", הוא פרי של שיתוף פעולה בין יצרנית המטוסים האירופית איירבאס וחברת Aerion האמריקנית שבסיסה בנבאדה, ארה"ב. לדברי יצרני המטוס, שיפעל בתצורה של מטוס עסקים, טיסות הניסוי יחלו ב-2019 ועלותו מוערכת בכ-360 מיליון שקלים.


עוד על מטוסים בוואלה! תיירות:
מדהים: צפו איך זה לטוס במטוס נוסעים ללא חלונות
הכירו את "מטוס הלואוקוסט" החדש של בואינג
איך בונים מטוס? ביקור במפעל הגדול בעולם


המטוס, שמהירות טיסתו תתקרב למהירות הקונקורד (2,330 קמ"ש), שהיה מטוס הנוסעים המהיר בהיסטוריה ויצא מכלל שימוש ב-2003, יהיה עשוי מתרכובת של סיבים פחמניים ויכיל 12 מושבים מפנקים, שיתפרסו לאורך המטוס בעל 9.2 המטרים.

ה-Aerion A-S2, שיטוס בעיקר בין ערים גדולות בעולם, ייקצר את זמני הטיסה מאירופה לארה"ב ל-3 שעות ומלוס אנג'לס לטוקיו ל-6 שעות. המטוס תוכנן כך, שהכנפיים שלו יפחיתו 20 אחוזים מכוח הגרר שלו ובכך יצרוך המטוס פחות דלק, ועם זאת טווח הטיסה שלו יגדל.

רוברט מ. באס, יו"ר חברת אריון, אמר בהודעה: "זהו צעד גדול עבור אריון, מעמיד את החברה בצורה חזקה לקראת מטרתנו: לספק את מטוס העסקים הסופר-סוניק הראשון בעולם ב-2021". באס, שהוא ביליונר בעל שאיפות, לא הסתיר את כוונתו לייצר את מטוס העסקים הראשון שיעבור את מהירות הקול בפרויקט שהחל כבר בשנת 2002.

רשויות התעופה האמריקניות אוסרות אמנם על ביצוע של טיסות אזרחיות במהירות שחוצה את מהירות הקול (בערך 950 קמ"ש), וזאת עקב רעשים ופיצוצים על-קוליים, אולם ה-A-52 יטוס במהירות תת-קולית עד שיגיע לאוקיינוס ואז יגביר את מהירותו. מעל אירופה רשאי המטוס לטוס במהירות על-קולית, אז עכשיו נותר לראות בכמה זמן יטוס מהיבשת לישראל.

מטוס סילון Aerion AS2. Aerion,
גם דומה לקונקורד וגם אמור לטוס כמוהו/Aerion
מטוס סילון Aerion AS2. Aerion,
12 מושבים מפנקים לנוסעים במטוס המתוכנן/Aerion
מטוס סילון Aerion AS2. Aerion,
טיסות הניסוי ייצאו לדרכן ב-2019/Aerion
מטוס סילון Aerion AS2. Aerion,
עלות מטוס אחד שיטוס במהירות הקול - כ-360 מיליון שקלים/Aerion
  • עוד באותו נושא:
  • מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully