וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות וירטואליים ומיטה זוגית: הצצה אל מטוס נוסעים שיגיע מלונדון לניו יורק ב-90 דקות

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 13:11

עם נופים שמוקרנים על מסכים, פינות אוכל מעוצבות ומינימום רעש מבחוץ: כך נראה מבפנים מטוס הנוסעים שיגיע למהירות של כ-3 מאך. כמה תעלה טיסה? הרבה, אבל בסוף זה ישתלם

מטוס הנוסעים העל-קולי Spike S-512/(צילום: Spike Aerospace)

מזה מספר שנים מצפים בעולם התעופה לטיסת הבכורה של ה-Spike S-512, מטוס נוסעים על-קולי שיוכל להגיע מלונדון לניו יורק ב-90 דקות בלבד, עם יכולת להגיע למהירות מרבית של כ-3 מאך. ועד שזה יקרה, נחשפו לאחרונה הדמיות שמגלות למה יוכלו לצפות הנוסעים המאושרים שיעלו לטיסות אלו.

בתצלומים ששחררה החברה לפרסום נראה מרחב ישיבה מרכזי ומעוצב, שאותו ניתן להסב בקלות לחדר שינה עם מיטות שטוחות ולאזורים המיועדים לסעודות, כמו גם לישיבות עסקיות.

מטוס נוסעים על-קולי Spike S-512. Spike Aerospace, אתר רשמי
מהירות מרבית של כ-3 מאך. מטוס הנוסעים העל-קולי Spike S-512/אתר רשמי, Spike Aerospace

רעש המטוס - פחות מקול שיחה בין אנשים

במטוס, שיכיל לא יותר מ-18 מושבי נוסעים, לא יהיו חלונות, וזאת בשל לשפר את מבנהו האווירודינמי. נוסף על כך, הימצאות חלונות משמעה תוספת רעש מנועים החודר אל תא הנוסעים. התוצאה: מטוס מהיר, חסכוני ושקט יותר.

"מטוס הקונקורד (מטוס על-קולי מהיר שהיה בשימוש בסוף המאה ה-20), היה רועש באופן מגוחך", אומר ויק קצ'וריה, מייסד ומנכ"ל חברת Spike Aerospace. "ברוב מטוסי הנוסעים, רמת הרעש מבחוץ עומדת על 85 דציבלים. מרבית השיחות בין אנשים, הן ברמה של 75-65 דציבלים. במטוס שלנו, רמת הרעש תהיה 60 דציבלים בלבד - נמוך יותר מזו של דו-שיח בין אנשים".

מטוס נוסעים על-קולי Spike S-512. Spike Aerospace, אתר רשמי
ניתן להסב את המטוס בקלות לחדר שינה או מקום לסעודה/אתר רשמי, Spike Aerospace
מטוס נוסעים על-קולי Spike S-512. Spike Aerospace, אתר רשמי
"רמת הרעש תהיה 60 דציבלים בלבד - נמוך משיח בין אנשים"/אתר רשמי, Spike Aerospace

"גם מסך שטוח עלה פעם עשרות אלפי דולרים"

במקום חלונות, יוטמעו בתא הנוסעים מסכי ענק שטוחים, שידמו נופים פנורמיים על פי בחירה. בפרסום אחר, עליו דווח לפני מספר שנים, צוין גם כי ניתן יהיה לבחור האם לצפות בנופים וירטואליים או במתרחש מחוץ למטוס בזמן אמת, באמצעות מצלמות שיוצבו על גוף המטוס.

המטוס יאכלס מטבח מצויד, שבו מכונת קפה משובחת, כיור מובנה, דלפק עבודה ומקרר גדול. ה-Sun מדווח כי מחיר הטיסות עדיין לא נקבע, אך הן בהחלט לא יהיו זולות. עם זאת, הצפי הוא כי בעתיד הרחוק יותר, המחירים יהיו דומים לאלו שבמחלקת עסקים רגילה.

"כזכור, כמעט כל חידוש טכנולוגי היה בהתחלה מיועדים לעשירים ביותר: מכוניות, טלפונים, מחשבים ועוד. טלוויזיות בעלות מסך שטוח עלו בשנות ה-90 כ-25,000 דולר. היום אפשר להשיג אותן ב-200 דולר", מוסיף קצ'וריה.

כזכור, טיסת נוסעים על-קולית היתה משאת ליבם של רבים, ובשנת 1976 הושקו מטוסי הקונקורד, שבאמצעותם ניתן היה להגיע מלונדון לניו יורק בשלוש שעות וחצי. עם זאת, מטוסי הקונקורד הוצאו משירות בשנת 2003, לאחר תאונה קטלנית שאירעה בפריז בשנת 2000.

מטוס נוסעים על-קולי Spike S-512. Spike Aerospace, אתר רשמי
במקום חלונות, יוטמעו בתא הנוסעים מסכי ענק שטוחים/אתר רשמי, Spike Aerospace
מטוס נוסעים על-קולי Spike S-512. Spike Aerospace, אתר רשמי
המטוס יכיל לא יותר מ-18 מושבי נוסעים/אתר רשמי, Spike Aerospace

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully