וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא השיאים: המטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות

2.2.2016 / 0:20

ה"אנטיפוד", הוא מטוס חדש שעוצב על-ידי מעצב קנדי בסיוע של מהנדס מנאס"א, ומתעתד לטוס פי 12 מהר יותר מהקונקורד ובמהירות של 20 אלף קמ"ש, מה שאומר שתהיו בארה"ב תוך 11 דקות מההמראה בלונדון. מתי זה יקרה? גם אנחנו שואלים

צילום: CPI

בווידאו: צפו במטוס השקוף של העתיד

הרצון, ואולי גם היכולת, לקצר את זמן הטיסה שלנו בעולם לא מפסיק להמציא פטנטים לדשים, כש"הצעקה האחרונה" בענף המטוסים המהירים מציעה להביא נוסעים מלונדון לניו יורק ב-11 דקות בלבד!


עוד מטוסים מטריפים בוואלה! תיירות:
מדהים: המטוס שייקח אתכם מניו יורק ללונדון בשעה
הקונקורד החדש? לטוס מאירופה לארה"ב ב-3 שעות
צפו: איך זה לטוס במטוס נוסעים ללא חלונות
הכירו את "מטוס הלואוקוסט" החדש של בואינג


המעצב הקנדי הנודע, צ'ארלס בומברדייה, שעיצב לא מכבר את הסקירמר - מטוס שעתיד לטוס במהירות של 12,345 קמ"ש (פי 5 מהר מהקונקורד) ולהביא נוסעים מאירופה לארה"ב בחצי שעה, עיצב עתה מטוס חדש העונה לשם "אנטיפוד" (Antipode), שיכול לשאת עד עשרה נוסעים ואמור לשבור את שיא השיאים: לטוס פי 12 מהר יותר מהקונקורד ובמהירות של 24 מאך, ובעברית: במהירות של 20 אלף קמ"ש.

איך זה יעבוד? ובכן למטוס החדש של בומברדייה יהיו כנפיים שאליהן יותאמו מאיצים שיעלו את המטוס לגובה של 40 אלף רגל ויאפשרו לו להגיע למהירות של 5 מאך. בדומה למטוס הסקרימר, המנוע של האנטיפוד דוחס את האוויר מחוץ למטוס, להבדיל ממיכל דלק שבמטוס עצמו. המנוע הזה שורף חמצן מהאטמוספירה במקום לשאת בתוכו מיכלי חמצן כבדים.

אנטיפוד מטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות. : Imaginactive, אתר יצרן
יגיג למהירות של 20 אלף קמ"ש. האנטיפוד/אתר יצרן, : Imaginactive
אנטיפוד מטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות. : Imaginactive, אתר יצרן
אנטיפוד מטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות/אתר יצרן, : Imaginactive

"זה הכל קשור לחדשנות"

עם זאת, שני נושאים שקשורים לטכנולוגיה של המטוס עדיין נמצאים בגדר שאלה: הרעש שיהיה מעל אזורים עירוניים בעקבות שבירת מהירות הקול של מטוס על-קולי, וגם נושא החימום של חלקי המטוס עדיין לא פתיר, היות ומטוס שעובר מהירות של 5 מאך מגיע לחום של 980 מעלות צלזיוס ויש הגבלה לטמפרטורה שחלקי המטוס יכולים לעמוד בה.

אבל בומברדייה מאמין שהוא מצא פיתרון לבעיות הללו, בעזרתו של מהנדס שעובד עבור נאס"א ומשרד ההגנה האמריקני בשם ג'וזף הזלטין (Joseph Hazeltine), שבעזרת טכניקה מיוחדת תחובר צינורית לאף המטוס, שתקרר את פני שטח המטוס וגם תפחית את הרעש.

אמנם נשמע מסובך, וגם הטכנולוגיה הזו עתידנית ביותר, אבל בומברדייה נשמע בטוח בהמצאה שלו: "זה הכל קשור לחדשנות", אמר בוידאו באתר שלו. "תחלקו את הרעיון שלכם וזה יפתח דלתות למעצבים אחרים להישען עליו".

אנטיפוד מטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות. : Imaginactive, אתר רשמי
אנטיפוד מטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות/אתר רשמי, : Imaginactive
אנטיפוד מטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות. : Imaginactive, אתר יצרן
אנטיפוד מטוס שיטוס מלונדון לניו יורק ב-11 דקות/אתר יצרן, : Imaginactive

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully