וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שטסה לארץ וביקשה מטייסיה להיות דיילים

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 11:24

כתוצאה ממחסור חמור בצוותי אוויר בבריטיש איירווייס, במיוחד לקראת הקיץ העמוס, מציעים בחברה הטבות רבות לטייסים שיהפכו לדיילים למשך חודשיים. אך אנשי הקוקפיט לא ממש מתלהבים

מטוס איירבוס A350-1000 של בריטיש איירווייס/יח"צ בריטיש איירווייס

בריטיש איירווייס, חברת התעופה הלאומית של בריטניה, מתמודדת עם משבר כה חמור עד שהיא הגיעה למצב שבו פנתה לטייסים ולסגל המשרדי שלה, בכדי לשכנעם לעבוד כצוות אוויר לתקופה של עד חודשיים וחצי. כך חושפים מסמכים פנימיים שבהם מפורטת התוכנית.

טייסים ועובדים נוספים בחברת הבת CityFlyer של בריטיש איירווייס, כבר התבקשו להירשם לתוכנית שחברת התעופה כינתה Take to the Skies. בתוכנית זו, הם יעברו הכשרה בסיסית של צוות האוויר וישמשו כממלאי מקום.

מטוס בואינג דרימליינר 787 בריטיש איירווייס. BA Israel, מערכת וואלה! NEWS
רוצים שהטייסים יעבדו כצוותי אוויר עד חודשיים וחצי. בריטיש איירווייס/מערכת וואלה! NEWS, BA Israel

שיווק פנימי: "לטייל במגוון יעדים"

אתר Paddle your own Kanoo מדווח כי היוזמה שנויה במחלוקת, בשל העובדה שחברת התעופה כבר השתמשה בתוכנית דומה בשנת 2010, כחלק מניסיון משותף לשבור שביתת צוותי אוויר, לאחר מחלוקת על השכר ותנאים נוספים. מאז אותה עת, היחסים בין שני הצדדים נותרו מתוחים.

היוזמה החדשה שווקה לעובדים כדרך "לפגוש אנשים חדשים בתחום" וגם "לטייל במגוון רחב של יעדים", תוך כדי קבלת תובנות באשר ל"איך זה באמת להיות חלק מצוות האוויר".

על פי התוכנית, ברוב המקרים יצטרכו משתתפי התוכנית לטוס כצוות אוויר רק פעם ב-90 יום, כדי לשמור על רישיונותיהם, אך בריטיש איירווייס מתמודדת עם מחסור כה חמור בכוח אדם, עד שהיא מבקש מהעובדים לעבוד במשרה מלאה כצוות אוויר עד לסוף חודש מאי השנה. עוד נמסר כי במקרים מסוימים, יתבקשו חלק מאנשי הצוות החדשים להתקדם ולעבוד בעתיד במשרה מלאה כאנשי צוות אוויר.

עוד בוואלה!

נוסע ניסה לפרוץ לתא הטייס; הדיילת דפקה לו קנקן קפה בראש

לכתבה המלאה
דייל בריטיש איירווייס. ShutterStock
היוזמה החדשה שווקה לעובדים כדרך "לפגוש אנשים חדשים בתחום". דייל בריטיש/ShutterStock

אין ארוחות (בוקר) חינם

בימים אלו, צוותי האוויר הנוכחיים של החברה מצויים במחלוקת עם ההנהלה, בשל הפגיעה בתנאיהם עקב מגפת הקורונה העולמית, פגיעה שהפכה להיות קבועה. החברה סירבה להחזיר לעובדים הטבות שונות, בהן ארוחות בוקר ללא תשלום בבתי המלון שבהם הם מתארחים במסגרת עבודתם. עם זאת, טייסים שיירשמו לתוכנית, יחליפו את מדיהם במדי דיילים, אך ימשיכו להרוויח את התעריף השעתי הרגיל שלהם. מקורות בחרה טוענים כי טייסים רבים סירבו לתוכנית, בשל "סולידריות עם צוותי האוויר".

לאחר קיצוץ בכוח האדם שלה בשיא המגיפה, ולמרות תוכנית תמיכה ממשלתית נדיבה, בריטיש איירווייס מצויה כעת במרוץ לאיוש וחיזוק מספרי צוותי האוויר, לקראת הקיץ העמוס. חברת התעופה מעוניינת לגייס עד 3,000 אנשי צוות אוויר לקראת הקיץ ואף הציעה לצוותים הנוכחיים תמריץ בדמות בונוס של 300 ליש"ט עבור שכנוע חברים ובני משפחה להירשם לתפקיד. כתמריץ נוסף, העובדים החדשים יזכו לקבל טיסות במחיר מוזל מרגע תחילת ההכשרה שלהם, ולא לאחר שישה חודשים, כפי שנהוג בחברה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully