וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייר הגרמני שהתאהב בנו, החל ללמוד עברית ורוצה לעבור לתל אביב

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 10:28

לוקה פרדמנגס מגרמניה רק בן 21 אבל טייל כבר ב-106 מדינות. כשהגיע לישראל לראשונה - הוא פשוט התאהב בה, התחיל ללמוד עברית ועתה מתכנן לעבור לגור פה ולבקש אזרחות. "חשבתי לעבור לתל אביב, זו לבטח העיר המועדפת עליי בעולם", הוא אומר

לוקה פרדמנגס תייר גרמני בתל אביב/באדיבות: Luca Pferdmenges

לא הרבה פעמים שומעים על תייר שהגיע לארץ, התאהב כולו בישראל, התחיל ללמוד עברית ומקווה לקבל אזרחות ולגור בתל אביב.

כזהו לוקה פרדמנגס (Luca Pferdmenges), בלוגר טיולים מגרמניה, שביקר כבר ב-106 מדינות וכשהגיע לישראל פשוט התאהב בה, ובעיקר בעיר תל אביב. לוקה, בן 21 בלבד, נולד וחי (כשהוא לא מסתובב בעולם) בעיר מנשנגלדבך שבמערב גרמניה. במקצועו הוא אמן קרקס ובעיקר מג'אגל (מלהטט) עם כדורים ואף מחזיק בחמישה שיאי גינס בתחום הלהטטנות. למשל, לג'אגל עם שותף ו-16 כדורים.

עוד על תיירים בישראל ומה הם חושבים עלינו

בעקבות השתתפותו בפסטיבלים של להטטנות בעולם, יוצא לו לא פעם לתור את המדינות שאליהן הוא טס, כך שהוא פתח בלוג טיולים בשם "The German Travel Guy", שבו הוא מספר על חוויותיו והוא אף מקווה להיות האדם הצעיר ביותר בעולם שביקר בכל 195 המדינות על פני הגלובוס. על הדרך, הוא למד שפות כמו ספרדית ועברית, ולאחרונה החל ללמוד ערבית.

לוקה פרדמנגס תייר גרמני בתל אביב. Luca Pferdmenges, תמונות גולשים
התאהב בנו ורוצה לקבל אזרחות. לוקה פרדמנגס בתל אביב/תמונות גולשים, Luca Pferdmenges
לוקה פרדמנגס תייר גרמני בישראל. Luca Pferdmenges, תמונות גולשים
לוקה מחזיק ב-5 שיאי גינס בלהטטנות. מג'אגל בכבישי העיר/תמונות גולשים, Luca Pferdmenges
לוקה פרדמנגס תייר גרמני בישראל. Luca Pferdmenges, תמונות גולשים
לוקה טייל בלא מעט מקומות בארץ/תמונות גולשים, Luca Pferdmenges

"מעריץ של אנה זק"

לוקה הגיע לראשונה לישראל ב-2018 ביחד עם שני חברים עבור כנס להטטנות. "אנשים לא יודעים זאת, אבל בישראל יש את כנס הג'אגלינג השני הגדול בעולם, אחרי האירופי", הוא אומר בשיחה לוואלה! תיירות, "ולמעשה הוא אחד המפורסמים בקהילה שלנו ומאוד נהננו לבלות בירושלים ובתל אביב".

בכנס עצמו הוא פגש בחורה ישראלית ועקב כך החל ללמוד עברית. "הקשר לא נמשך זמן רב, אבל המשכתי ללמוד עברית והיו לי המון חברים מישראל בזכות קהילת הג'אגלינג, כך שהתחברתי לתרבות ולמוזיקה ישראלית ואפילו מעריץ של אנה זק".

לאחר מכן הוא המשיך להגיע לארץ והעברית שלו השתפרה, ובקורונה הוא לא הגיע בכלל כי ישראל נסגרה לזרים. לאחרונה ביקר שוב בארץ עבור כנס הלהטוטנים הישראלי. "חשבתי לעבור לתל אביב, אני לא חי בה רשמית כי אני לא יהודי, אבל זו לבטח העיר המועדפת עליי בעולם. אני אוהב את כל המסעדות הטבעוניות בה, אני אוהב את כל המקומות המגניבים בה, אני אוהב את רחוב דיזינגוף בלילה, את חוף הים. אז אני מתכנן, אם זה אפשרי, לעבור לישראל בחודשים הקרובים".

מה בדיוק אתה אוהב כל כך בתל אביב?
"אני אוהב את הוויב שאתה הולך ברחוב בבוקר ורואה את האנשים יושבים בבתי קפה ועובדים עם הלפ-טופ שלהם. זו אווירה צעירה, זה תחושה של משהו מתקדם מאוד".

עוד בוואלה!

תייר הולנדי בארץ: "לא היו לי ציפיות גבוהות מישראל, אבל כנראה שטעיתי"

לכתבה המלאה
לוקה פרדמנגס תייר גרמני בישראל. Luca Pferdmenges, תמונות גולשים
בגרמניה הוא לא מכיר שלטים כאלה. ברמת הגולן/תמונות גולשים, Luca Pferdmenges
לוקה פרדמנגס תייר גרמני בישראל. Luca Pferdmenges, תמונות גולשים
"אני אוהב את רחוב דיזינגוף בלילה, את חוף הים". לוקה בטיילת תל אביב/תמונות גולשים, Luca Pferdmenges

"אני מתכוון להפוך את תל אביב לבסיס שלי"

איך התחלת לטייל בעולם?
כיוון שאני חבר בקבוצת הג'אגלינג 'ג'אגליסימו', יוצא לנו להופיע במקומות שונים בעולם. ובאיזהשהו שלב חישבתי שאני יכו להיות האדם הצעיר ביותר בעולם שטייל בכל מדינה בגלובוס. ולכן בשנתיים האחרונות אני מתרכז בזה, אבל עדיין חסר לי בסיס במקום מסוים כי אני מתגעגע למקום יציב שבו אחיה בסופו של דבר, ואני מתכוון להפוך את תל אביב לבסיס שלי".

אבל לא רק תל אביב בפוקוס של לוקה. למעשה, הוא טייל בלא מעט מקומות בארץ, גם בזכות החברים שרכש בביקוריו, והגיע למקומות שלא תמיד תיירים מכניסים ל"טו דו ליסט" שלהם. למשל, חדרה.

מהו המקום המועדף עליך בישראל?
"זה יהיה חייב להיות משהו בתל אביב, אני חושב שרחוב דיזינגוף. תלוי בשעה של היום. אני אוהב גם להיות בקו החוף של תל אביב שהוא די מדהים. והגעתי פעמים רבות לבקר את חבריי בישראל, אז ביליתי זמן מה בחדרה, באר שבע, בחיפה, נצרת כמה פעמים. אבל אני פשוט אוהב את תל אביב, זה המקום המועדף עליי".

לוקה פרדמנגס תייר גרמני בישראל. Luca Pferdmenges, תמונות גולשים
לוקה נמנה עם 30 המבטיחים מתחת גיל 30 של פורבס/תמונות גולשים, Luca Pferdmenges
לוקה פרדמנגס תייר גרמני בישראל. Luca Pferdmenges, תמונות גולשים
עם ראש עיריית ירושלים משה לאון/תמונות גולשים, Luca Pferdmenges

"אם הייתי פוגש את הנשיא, הייתי מבקש ממנו אזרחות"

במאי האחרון הגיע לוקה לכנס הצעירים המשפיעים הגלובלי של פורבס שנערך בירושלים, שם פגש את ראש עיריית ירושלים משה לאון ושמע את נאומו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. "זה היה מעורר השראה לשמוע את הנאום של הנשיא ולהבין איזו 'סטארט-אפ ניישן' היא ישראל", הוא אומר.

לוקה כבר עזב את ישראל והמשיך לאוסטריה והולנד במסגרת קבוצת הג'אגלינג שבה הוא חבר. "האירוע של פורבס היה די מדהים, למרות שלצערי לא הצלחתי לפגוש את הנשיא. אם הייתי פוגש אותו, הייתי אולי מבקש ממנו אזרחות", הוא מוסיף בחיוך ולא מתכוון לוותר. "התוכנית שלי בסופו של דבר היא לעבור לתל אביב ולשפר את העברית שלי. אני מתכוון להתמקד בלהמשיך לתור את מדינות העולם ולתחזק את הבלוג שלי ולאחרונה יצרתי כמה סרטונים בעברית. אבל הדבר הכי מצחיק הוא שהחשבון הרשמי של ישראל עוקב אחרי בטיקטוק ואינסטגרם. הם לא העניקו לי עדיין אזרחות, אבל לפחות הם עוקבים אחריי", הוא מסכם בחיוך.

בואו לעקוב אחרי לוקה:
באינסטגרם
בטיקטוק
בבלוג
ביוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully