וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירת מגרמניה: "נהגי המוניות שפגשנו היו נוראיים"

5.6.2017 / 9:06

"מעולם לא ראיתי ארץ עם כל כך הרבה אוטובוסים! לכן חשבתי שאולי אין לכם כאן רכבות", אומרת אנטוניה שמידט מגרמניה, שחושבת שנהגי המוניות פה שונאים את העבודה שלהם, "אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהגות שלהם". והיא גם מעניקה ציון מיוחד לחופי תל אביב

אנטוניה שמידט (Antonia Schmidt), בת 25, יועצת עסקית מגרמניה

תיירים מגרמניה למדור ביקורת דרכונים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"הגעתי עם חברים שמטיילים איתי". שמידט וחבריה בנמל יפו/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

היי אנטוניה, מאיפה הגעת אלינו?
"מגרמניה, ברלין".

זה מסקרן. אני פוגש לא מעט תיירים בארץ, ורבים מהם גרמנים. איך את מסבירה את זה?
"אנחנו עם שאוהב לטייל. כמו הישראלים. בכל מקום שבעולם אתה יכול למצוא גרמנים. אני אישית חובבת טיולים מושבעת. כבר הייתי ברחבי אירופה, ארה"ב, דרום מזרח אסיה, דרום אמריקה... אני חושבת שכשאתה צעיר, לפני שיש לך מחויבויות - עדיף לטייל כמה שיותר".

ומה את עושה פה, בנמל יפו, בבוקר של יום שישי?
"האמת היא שהגעתי עם חברים שמטיילים איתי. בדיוק סיימנו טיול ארוך באופניים לאורך חוף הים. היה מקסים".

ואת בוודאי ראית כמה וכמה חופים בחייך, עם כל הטיולים האלו בעולם. רוצה לתת ציון לחוף התל אביבי?
"בעיניי, רצועת החוף התל אביבית היא אחת היפות שראיתי. אחד החברים שמטייל איתי אמר שזהו החוף היפה ביותר שהוא ראה. יש חוף מדהים גם בסידני שבאוסטרליה וגם בברצלונה. אבל שם הוא צפוף מדי. גם החול רך ונעים והמים טובים. בכל מקרה, בקרוב החברים שלי יחזרו מאיזה סידור ונלך להסתובב בנמל יפו. יש פה גלריות קטנות ונחמדות".

את יודעת לאן בדיוק להגיע?
"כן, הגעתי לישראל עם עוד ארבעה חברים, ואחד מהם היה פה לפני שנה, אז הוא מכיר. למעשה, כל הטיול הזה בזכותו - הוא חזר מישראל וסיפר לכולם עד כמה הוא נהנה כאן וידע שהוא יחזור שוב. אז הנה, הוא אכן חזר והביא איתו חברים. עם זאת, הייתי מגיעה לישראל בכל מקרה. כבר שנים שאני רוצה לעשות זאת".

תיירים מגרמניה למדור ביקורת דרכונים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
"בעיניי, רצועת החוף התל אביבית היא אחת היפות שראיתי"/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

אומרים שברלין מאוד דומה לתל אביב. מסכימה עם האמירה הזו?
"מאוד. נראה שבתל אביב כיף לא רק לבקר אלא גם לגור. וגם בברלין זה כך. אבל תשמע, למרות שיש לי בסך הכל פרספקטיבה של תיירת, אני חושבת שקלטתי משהו שיש בתל אביב שאין בערים אחרות בעולם".

תל אביבים?
"גם... אבל זו לא עיר שאתה עושה בה סיור אטרקציות תיירותי וזהו. זו עיר שיש בה המון רבדים והמון שכבות. זו עיר עם סיפור. צריך הרבה זמן כדי להכיר אותה לעומק".

גם ברלין, לא?
"אולי, אבל בתל אביב זה יותר מובהק. מה שכן, בברלין לפחות הרבה יותר זול".

כבר הספקת לעשות השוואת מחירים?
"בערך. תשמע קטע מוזר: נחתנו בנמל התעופה בן גוריון וגילינו ששתי מזוודות שלנו חסרות: שלי ושל עוד חבר. מה הסיכוי שזה יקרה? אז אפשר להגיד שאת היום הראשון שלי בישראל ביליתי בקניון, ברכישה של בגדים במקום אלו שהיו במזוודה. אז כן, ראיתי את המחירים. והם גבוהים".

עוד באותו נושא

זוג פינים בת"א: ויכוחים בשוק ואופניים חשמליים שטסים על המדרכות

לכתבה המלאה
תיירים מגרמניה למדור ביקורת דרכונים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
על ת"א: "זו עיר שיש בה המון רבדים והמון שכבות"/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

הספקת לטייל קצת בארץ?
"היינו שלשום בירושלים. הנה, זו עיר שאתה מסתובב בה וממש מרגיש את הקונפליקט, אותו קונפליקט שעליו שומעים במהדורות החדשות בעולם. אתה ממש מרגיש את זה באוויר".

כן, ירושלים יכולה להיות קשה, כבדת ראש. גם הירושלמים מאוד שונים מהתל אביבים. הרבה תיירים מעדיפים את התל אביביים.
"מה פתאום? להיפך! הירושלמים שאנחנו פגשנו הרבה-הרבה יותר נחמדים מהתל אביבים שפגשנו. בלי ספק בכלל!"

די, את לא אמיתית.
"בחיי. תשמע, בירושלים הסתובבנו הרבה באזור השוק של העיר העתיקה וגם ברובע היהודי. הכל שם מסובך להתמצאות והתבלבלנו המון. ובכל פעם שנעצרנו כדי להבין לאן צריך ללכת, הגיע מישהו ששאל אם אפשר לעזור או לכוון. גם יהודים חרדים. היה בחור אחד, חרדי, שקלט שאנחנו לא מסתדרים ומיד הציע עזרה. הוא אפילו המליץ לנו ללכת לאכול חומוס באיזו מסעדה סמוכה. זה היה כל כך נחמד".

מעניין. אז היתה לך חוויה ירושלמית טובה.
"כן. רצינו מאוד להיות ב'יד ושם' אבל נשאר לנו מעט זמן, אז ויתרנו. כי אני חושבת שבמקום כזה אתה צריך להיות לפחות חצי יום, לא פחות. זה חשוב לדעתי. בכל מקרה, בדרך חזרה מירושלים לתל אביב עמדנו בפקק הכי ארוך שאני זוכרת מזה זמן רב. למה אין פה רכבות? בגרמניה אנחנו מתלוננים הרבה על מערכת הרכבות שלנו, אבל פה אפילו את זה אין".

יש רכבות. הן מחברות בין כמה ערים ראשיות. אבל לא ברמת פריסה כמו אצלכם.
"באמת? לא ידעתי. זה מצחיק, אני רואה פה המון המון אוטובוסים. גם בעיר וגם מחוץ לעיר. מעולם לא ראיתי ארץ עם כל כך הרבה אוטובוסים! לכן חשבתי שאולי אין לכם רכבות. ונהגי המוניות שפגשנו היו נוראיים. אני חושבת שהם שונאים את העבודה שלהם. אחרת אי אפשר להסביר את ההתנהגות שלהם. אבל אני רואה שגם בתל אביב הפקוקה יש פתרונות אקולוגיים מדליקים כמו האופניים החשמליים. רואים אותם כל הזמן. זה ממש חמוד".

זה קטע ענק, כי לפני זמן מה פגשתי זוג תיירים מפינלנד שטענו שהאופניים החשמליים כאן הם דבר נורא. ואת אומרת שזה חמוד. מצחיק איך כל אחד רואה דברים באופן שונה.
"למה הם אמרו שזה נורא?"

כי הם טסים על המדרכה. זה פתרון אקולוגי חמוד שדורס אנשים.
"אה. ובכל זאת, כיף לגלות עיר כה שוקקת חיים. הגענו לכאן בטיסה דרך אתונה. אתה הולך שם ברחוב והכל עצוב ועייף. כנראה שאלו הסממנים של המשבר הכלכלי. ופתאום אתה מגיע לכאן וכולם מבזבזים כסף בחנויות ובמסעדות וחיים טוב".

בערך מחצית מהישראלים נמצאים במינוס בבנק, רק שתדעי.
"באמת? זה מפתיע. טוב, לפחות אתם נהנים מהחיים. זה הכי חשוב, לא?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully