וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר להיתקע אז שם: זה שדה התעופה הטוב בעולם כרגע

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 11:07

עולם התעופה בכאוס הקיץ הזה, ובתוך כך דורגו 100 שדות התעופה הטובים בעולם לשנת 2022. בעשירייה הראשונה נרשם ייצוג בולט למדינות אסיה. אך האם נתב"ג בין 100 הטובים?

שדה תעופה צ'אנגי סינגפור/Jewel Changi Airport

בימים אלה של בלאגן עולמי בענף התעופה, שבו מבטלים מאות טיסות באירופה ושדות תעופה מגבילים את כמות הנוסעים בהם, דורגו נמלי התעופה הכי טובים על פני הגלובוס. שדה התעופה חמד בדוחה שבקטאר ניצב בראש רשימת שדות התעופה הטובים ביותר בעולם בתחרות השנתית World Airport Awards של חברת Skytrax, המתמחה במחקרי שוק בתחום התעופה.

הרשימה מבוססת על הצבעות של נוסעים, שנאספו מסקרי שביעות רצון בהם התבקשו הנסקרים לדרג את רמת המתקנים השונים ב-550 שדות תעופה ברחבי העולם.

נמל התעופה הקטארי כבש את המקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שנמל התעופה הסינגפורי צ'אנגי שלט בכיפה במשך שמונה שנים ברציפות. שני נמלי התעופה של טוקיו הגיעו לחמישייה הפותחת גם בשנה שעברה, ולעשרת הגדולים בארבע השנים האחרונות.

במקום השני, כאמור, שדה התעופה טוקיו האנדה ביפן, אחריו סינגפור צ'אנגי, במקום הרביעי טוקיו נאריטה וסיאול אינצ'און בדרום קוריאה סוג את החמישייה הראשונה בדירוג, שנשלטת ברובה על ידי מדינות באסיה.

שדה התעופה חמד בקטאר. ShutterStock
הכי טוב בעולם זו השנה השנייה ברציפות. שדה התעופה חמד בקטאר/ShutterStock
שדה התעופה אינצ'און שבדרום קוריאה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
סוגר את החמישייה הראשונה. שדה התעופה אינצ’און שבדרום קוריאה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

אל תחפשו את נתב"ג

את רשימת ה-100 סוגרים נמלי התעופה אליקנטה (Alicante) בספרד, קפלאוויק (Keflavik) באיסלנד ונמל התעופה פלמה דה מיורקה בספרד. ועבור מי שמחפש את שמו את נתב"ג בדירוג, יתאכזב לגלות כי נמל הבית שלנו לא נכלל ברשימת ה-100.

"בעוד שנמלי תעופה ברחבי העולם המשיכו להיות מושפעים מהמגיפה לאורך שנת 2021, נמל התעופה הבינלאומי חמד בקטאר שירת 17.1 מיליון נוסעים באותה שנה, והמשיך בתוכניות ההתרחבות שלו", אמר אדוארד פליסטד, מנכ"ל חברת Skytrax, שביצעה את מחקר השוק.

"אנו נרגשים מהעובדה שהשער הראשי של קטאר לעולם זכה שוב בתואר נמל התעופה הטוב בעולם בטקס פרסי התעופה העולמי לשנת 2022 - מה שמוסיף עוד הישג ואבן דרך להיסטוריה של נמל התעופה הבינלאומי חמד", אמר באדר מוחמד אל-מיר, סמנכ"ל התפעול של הנמל. "המחויבות והמצוינות שלנו בשירות ממשיכות להוות ציון דרך בתעשיית התעופה".

שדה תעופה צ'אנגי ג'ול החדש בסינגפור. Jewel Changi Airport, אתר רשמי
שדה התעופה של סינגפור במקום השני השנה/אתר רשמי, Jewel Changi Airport

10 נמלי התעופה הטובים בעולם לשנת 2022

1. דוחה חמד (Doha Hamad), קטאר
2. טוקיו האנדה (Tokyo Haneda), יפן
3. סינגפור צ'נגי (Singapore Changi), סינגפור
4. טוקיו נאריטה (Tokyo Narita), יפן
5. סיאול אינצ'און (Seoul Incheon), דרום קוריאה
6. שארל דה-גול (Charles de Gaulle), פריז צרפת
7. מינכן, גרמניה
8. איסטנבול, טורקיה
9. ציריך, שוויץ
10. קנסאי (Kansai), יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully