וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבלאגן באירופה, הישראלים בוחרים בלואוקוסט גם לקיץ הקרוב

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 10:56

הצמצומים בכוח אדם בענף התיירות לאחרונה משפיעים על ביטול של אלפי טיסות בעולם, אבל חברות הלואוקוסט בארץ עדיין משגשגות. הישראלים הבינו שלא צריך אוכל, מוזיקה, סרטים או "הכי בבית בעולם" אם יש מחיר טוב וזמינות, כדי לנפוש בחו"ל. קיץ 2022 לא יהיה אותו דבר בעולם

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

ההתאוששות בתנועה האווירית מישראל ואליה מפתיעה את הנהלת נתב"ג, חברות התעופה וסוכני הנסיעות. לפי הצפי העולמי, שניתן במהלך מגיפת הקורונה מגורמי מקצוע שונים בעולם, ההתאוששות בתעופה ובתיירות העולמית תתרחש בשלבים. האופטמים טענו שהתעופה והתיירות תחזור למספרים של 2019 במהלך שנת 2024, ואילו הערכות יותר זהירות דיברו על 2026. ההערכות של רשויות התעופה, שדות התעופה וחברות התעופה התבססה על הערכות אלו.

לעומת ההערכות שנעשו על בסיס מודלים מסחריים וכלכליים, צפון אמריקה, אירופה והמזה"ת מתנהגים באופן שונה לגמרי. הביקושים בחלק מהמקומות חזרו למספרים דומים לאלו שהיו בחודשים המקבלים בשנת 2019. שדות תעופה באיחוד האירופי, בריטניה, ארה"ב וקנדה הגיעו לנקודת חוסר ספיקה. אלפי טיסות בוטלו בשבוע האחרון בארה"ב, אלפים נוספים באיחוד האירופי ובבריטניה. נוסעים נדרשים להגיע ארבע שעות לפני טיסה לבידוק. מי שחפצים לטוס עם מטען מתבקשים "בהמלצה חמה" להגיע עם מטען יד בלבד. ההתאוששות המהירה היא בשורה טובה לתיירות ולכלכלה העולמית, אך הקיץ רק התחיל. עונת הקיץ 2022 תירשם כעונת הכאוס האווירי והתיירותי ברחבי העולם.

הסיבה המרכזית: כל אותם צמצומים בכוח אדם ובתשתיות שעשו בתעשיית התיירות. מחסור בעובדים בשדות התעופה, בחברות התעופה ובתי המלון קשה להשיג חדרנים/ות ומלצרים/ות. חברות השכרת הרכבים שהיו בפועל בפשיטת רגל ונאלצו למכור את מלאי המכוניות שלהן, מתקשות לקבל כעת רכבים חדשים בהתראה של שבועות. יש מחסור עולמי בצ'יפים אלקטרוניים ויצרני המכוניות מתקשים לספק את הדרישה.

וויז אייר וויזאייר. ShutterStock
בוטלו מאות טיסות לואוקוסט בימים האחרונים. וויזאייר/ShutterStock

הציבור הישראלי מעדיף בבירור את הלואוקוסט

עברתי על הדו"ח שפרסמה רשות שדות התעופה לחודש מאי 2022, ומעבר לגידול המרשים בפעילות ביחס לחודש המקביל בשנת 2021, הנתונים שקפצו לנגד עיניי היו נתוני חברות הלואוקוסט. החברות הללו המשיכו פעילות באופן די עקבי במהלך מגיפת הקורונה, צמצמו טיסות ויעדים אך בסך הכל שמרו על הקווים.

בחודש מאי נתח השוק של חברות הלואוקוסט עמד על 27.85 אחוזים, לעומת שלוש החברות הישראליות ביחד, שנתח השוק המשולב שלהן עמד על: 29.89 אחוזים. כשמחברים את הפעילות של כל חברות החסך (לואוקוסט) בנתב"ג במצטבר מחודש ינואר לחודש מאי כולל - הנתון מדהים: 1,553,205 נוסעים טסו בחברות המוגדרות כחברות לואוקוסט. מדובר בכ-29 אחוזים מכלל הטיסות מנתב"ג ואליו. במקום הראשון ריינאייר עם 459,923 נוסעים, במקום השני וויזאייר עם כמעט 300 אלף נוסעים, במקום השלישי איזיג'ט עם 290,830 נוסעים, במקום רביעי פגסוס עם 253,830 נוסעים ובמקום החמישי פלי דובאי עם 133,944 נוסעים. בהשוואה לשלוש חברות התעופה הישראליות: אל-על, ישראייר וארקיע - 1,632,176 מיליון נוסעים במצטבר מתחילת השנה ו-29.5 אחוזים מסך כל התנועה מנתב"ג ואליו.

המסקנה המתבקשת מהנתונים הללו, היא שהציבור הישראלי מעדיף בבירור את חברות הלואוקוסט ביעדים שאליהם הן טסות שבעה ימים בשבוע.

ככל שחברות הלואוקוסט יוסיפו עוד קווים, הן ימלאו אותם על חשבון חברות התעופה ה"רגילות". אלו הן טיסות זולות מנקודה לנקודה. לא צריך "הכי בבית בעולם" אם יש מחיר טוב וזמינות. לא צריך אוכל, מערכת של מוזיקה וסרטים, כסאות שאפשר להזיז לאחור ומזוודה בבטן המטוס.

עוד בוואלה!

מכירים את הפתרון החינמי שמקצר את התור בנתב"ג? מדריך לטסים

לכתבה המלאה
seperator

לסיום, כמה עצות שימושיות למי שמתכננים טיסות בקיץ הקרוב לחו"ל

  • תעשו בידוק מראש במחשב.
  • הגיעו לנתב"ג שלוש עד שלוש וחצי שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן.
  • השתדלו לטוס מנקודה לנקודה ולא בטיסות קונקשיין. אם בכל זאת החלטתם על קונקשיין, אז השאירו מרווח של שעתיים בין נחיתה לטיסת-המשך ואל תקחו אתכם מזוודות אלא רק תיקי יד וטרולי.
  • היו סבלניים בשדות התעופה - יהיה בלאגן גדול ואתם עלולים למצוא עצמכם ללא טיסות המשך.

בשנת 2022 לא יהיה לנו עוד "קיץ רגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully