וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 250% בהזמנת חופשה לאירופה באביב; אבל איזה יעד הכי מבוקש?

עודכן לאחרונה: 3.2.2022 / 11:38

על פי נתונים המועצה העולמית לתיירות וטיולים, מספר ההזמנות לנסיעות ברחבי אירופה יעלה ב-250 אחוזים. המרוויחות הגדולות: ספרד וטורקיה. האם יש עדיין טעם בהטלת מגבלות על נסיעות?

העיירה פראסט, מונטנגרו/צילום: זיו ריינשטיין

התאוששות של ממש צפויה להירשם בחודשים הקרובים בכל הקשור לתיירות באירופה. כך עולה מנתונים שמפרסמת השבוע המועצה העולמית לתיירות וטיולים (WTTC), החוזה בין השאר עלייה של 250 אחוזים במספר ההזמנות לנסיעות ברחבי היבשת לקראת חג הפסחא, לעומת השנה שקדמה לה. בנוסף, מספר ההזמנות לנסיעות הצפויות בקיץ יעמוד על כ-80 אחוזים יותר מאלו של התקופה המקבילה בשנת 2021.

הנתונים לוקטו גם ממידע שפורסם ביריד התיירות FITUR שהתקיים לאחרונה במדריד. זאת, על רקע שחרור הרסן מצד מדינות רבות באירופה בכל הקשור למגבלות הקורונה. עוד חוזים במועצה כי הענף יתאושש במהרה ויתקרב לרמות שנרשמו לפני המגפה, לקראת קיץ 2019. לפי אתר Travel and Tour מדווח כי במקביל לפרסום הנתונים, קוראת המועצה העולמית לתיירות וטיולים להסיר את כל ההגבלות על נוסעים המחוסנים באופן מלא.

ג'וליה סימפסון, נשיאת המועצה העולמית לתיירות וטיולים ציינה כי "זן האומיקרון השפיע על המתרחש בתחילת השנה, אך למרות ההדבקות הנרחבות, התסמינים נותרו קלים, ואנשים שוב מזמינים חופשות".

מפת אירופה. ShutterStock
עלייה של 250 אחוזים במספר ההזמנות לנסיעות ברחבי היבשת. מפת אירופה/ShutterStock

"סגירת הגבולות היא חסרת טעם"

עם זאת, מהנתונים עולה כי הנסיעות הפנים-אירופיות הצפויות במהלך חג הפסחא והקיץ בשנת 2022, יוותרו מתחת לרמות שנרשמו לפני המגפה, ב-38 וב-45 אחוזים, בהתאמה. "הבעיות מתרחשות בעת שממשלות מגיבות (למגפה) בהטלת מגבלות נסיעה. ארגון הבריאות העולמי טען כי סגירת גבולות היא חסרת טעם, כאשר האומיקרון כה נפוץ. כל מה שמגבלות אלו גורמות הוא פגיעה בכלכלה ובפרנסה", אמרה סימפסון והוסיפה כי על-פי הנתונים המדעיים העדכניים ביותר, למרות רמת ההדבקה הגבוהה, אומיקרון פחות חמור ומוביל לפחות אשפוזים ומקרי מוות. "לכן, אנו קוראים לממשלות לצמצם את כל מגבלות הנסיעה ולאפשר לנוסעים מחוסנים באופן מלא לנוע בחופשיות".

בהקשר זה יצוין כי לפני מספר ימים דחק ארגון הבריאות העולמי (WHO) בממשלות להסיר או להקל את מגבלות הנסיעה וקרא לגישה מקלה יותר, מתוך ההבנה כי צעדים שמטרתם לבלום את התפשטות הקורונה - לא הועילו.

אתמול (רביעי) פורסם כי אזרחי האיחוד האירופי המחוסנים, יוכלו לנוע בחופשיות, ללא כל מגבלות.
על רקע זה, ברבעון הראשון של שנת 2022, נרשמה עלייה של 275 אחוזים בהזמנות לנסיעות פנים-אירופיות. כאשר בוחנים את מידת הפופולריות של היעדים שזכו לעלייה הגבוהה ביותר, ספרד ניצבת בראש הטבלה, עם עלייה של 320 אחוזים ברבעון הראשון של 2022, ואחריה ניצבת טורקיה.

על פי נתוני המועצה, לפני המגפה, בשנת 2019, תרם ענף הנסיעות והתיירות קרוב ל-9.2 טריליון דולר לכלכלה העולמית והיווה 10.6 אחוזים מכלל המשרות (334 מיליון מקומות עבודה). בשנת 2020, לאחר שפרצה מגפת הקורונה, אבדו 62 מיליון מקומות עבודה ותרומת הענף לכלכלה העולמית ירדה בכ-4.5 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully