וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה שלושת הדברים שהכי חשובים לישראלים בחופשה בשנת 2022

עודכן לאחרונה: 19.10.2021 / 9:02

מחקר עולמי שערכה "בוקינג" לקראת החופשות בשנת 2022, שכלל גם ישראלים, מצא שהחופשה הבאה שלנו תלויה בעיקר בשלושה גורמים: לא להפסיד כסף, היכולת לבטל והאופציה לשנות תאריכים בלי תשלום. נופש בעידן הקורונה

בווידאו: עם בדיקות קורונה והגבלות - אילת נפתחת לנופשים/צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

שנתיים קשות עברו על ענף התיירות העולמי והישראלי, אבל לאט לאט התיירות מתחילה לחזור ברחבי הגלובוס, ומדינות הבינו שאפשר להמשיך לחיות לצד הקורונה, בטח כשיותר ויותר בני אדם מחוסנים.

עם זאת, תחושת חוסר הוודאות תמשיך להיות חלק משמעותי מענף התיירות גם ב-2022. מחקר חדש והרחב ביותר שנעשה על ידי חברת הזמנת המלונות העולמית "בוקינג" לקראת שנת 2022, שכלל 24,055 אנשים מ-31 מדינות, בהם 502 מישראל, מצא ממצאים חדשים לקראת התאוששות הענף לשנה הקרובה בקרב תיירים בעולם.

כך למשל, שני שליש מהמטיילים הגלובליים (69%) ו-70% מהישראלים אמרו שהם ישמחו להשתמש בשירות חדשני שיחזה לאילו מדינות בטוח לנסוע, אפילו בטווח של כמה חודשים קדימה, או שיציע באופן אוטומטי יעדים שאפשר לנסוע אליהם כרגע בקלות על בסיס המצב הנוכחי של הקורונה.

לא משנה עד כמה מדויקות יהיו התחזיות שיספקו לנו טכנולוגיות למידת מכונה - כדי שכולם וכולן באמת יוכלו לחיות לצד אי הוודאות, מצב שהפך להיות השגרה החדשה, תעשיית התיירות כולה תצטרך להמשיך לתת עדיפות לנושא הגמישות. מבחינת המטיילים והמטיילות, אלה שלושת הגורמים החשובים ביותר עבורם לקראת החופשה הבאה: הביטחון שהם לא יפסידו כסף (גלובליים - 42%; ישראלים - 41%), האפשרות לבטל (גלובליים - 33%; ישראלים - 37%) והאופציה לשנות תאריכים בלי תשלום (גלובליים - 32%; ישראלים - 35%).

השכרת דירה חופשה Airbnb. Shutterstock, ShutterStock
גמישות היא מרכיב מרכזי בחופשות שלנו ל-2022/ShutterStock, Shutterstock

תחושה של פעם ראשונה

עוד לפי המחקר, תיירים מעוניינים לנצור כל רגע שהם יחוו 'לראשונה' במהלך החופשות שלהם ב-2022, ובעיקר רגעים קטנים ופשוטים שמשפרים את מצב הרוח, כשאצל רוב התיירים בעולם זוהי התחושה של השמש המלטפת (גלובליים - 77%; ישראלים - 66%), או בהזדמנות לראות מקור מים מכל סוג שהוא (גלובליים -82%; ישראלים - 84%).

שני-שליש ממטיילי העולם (58%) ו-46% מהישראלים העידו כי הם אפילו ייהנו מחוסר הוודאות שמתלווה לנסיעות בתחבורה ציבורית בעיר חדשה שבה מדברים בשפה זרה. אחרי תקופה כל-כך ארוכה שבה האפשרויות שלנו היו מוגבלות, הצורך לחוות מחדש את התחושה של 'הפעם הראשונה' ולהתמסר לכל רגע ורגע יהיה זה שיאפיין את חוויית התיירות בשנת 2022.

משפחה בחופש על חוף הים. ShutterStock
ב-2022 התיירים רוצים לראות מקור מים מכל סוג שהוא/ShutterStock

50% מהישראלים מעוניינים לשהות במקום עם חיי לילה

בשביל רבים מאיתנו, תקופת המגפה הייתה הזדמנות לבלות יותר זמן איכות עם החברים הכי קרובים והאנשים שאנחנו אוהבים. אבל בחופשות שנצא אליהן ב-2022 נוכל להרחיב את המעגלים החברתיים שלנו וליצור קשרים חדשים. שני-שליש מהמטיילים בעולם (60%) והישראלים (59%) רוצים לפגוש אנשים חדשים במהלך חופשה, ולכן נראה שתיירים צפויים לנצל את הנסיעות שלהם כדי להרחיב את המעגלים החברתיים הרגילים. 64% מהמטיילים ברחבי העולם ו-53% מהישראלים רוצים לנהל חיי חברה בטיול או בחופשה, ו-49% מהמטיילים הגלובליים, כמו גם 53% מהמטיילים הישראלים, מעוניינים לשהות באזור עם חיי לילה כדי שיוכלו לפגוש אנשים חדשים.

חיי לילה מועדון לילה בלגרד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
התיירים מעוניינים לנפוש במקום עם חיי לילה. מסיבה בבלגרד/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

לנפוש זה בריא

יותר משלושת-רבעי מהאנשים בעולם (79%) ומהישראלים (76%) אישרו שחופשות משפרות את המצב הנפשי והרגשי שלהם, יותר מאשר דרכים אחרות שבהן הם נוהגים לנוח ולהירגע. אחרי שבמשך שנה הוטלו שוב ושוב הגבלות כאלה ואחרות על התיירות, היום המטיילים מבינים את ההשפעות החיוביות שלה על הבריאות והשקט הנפשי שלהם. כמעט שני-שליש מהמטיילים הגלובליים (62%) ומעט פחות מהישראלים (60%) אומרים שהם לא באמת הבינו כמה האפשרות לנפוש חשובה לבריאות הנפש שלהם עד שהם לא יכלו לעשות את זה, כאשר 84% מהמטיילים בעולם ו-88% מישראל אומרים שעצם תכנון הנסיעה משפיע לטובה על המצב הנפשי והרגשי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully