וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה באיטליה: זה התחיל בעונג קולינרי והסתיים בהרפיה לגוף (ולנפש)

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 8:29

הו איטליה: ארץ המגף מציעה נופים מרהיבים, פסטה שאין כמותה בעולם ותעשייה מפותחת של חומץ בלסמי גבינות ויין אבל מביקור ביעד כפרי ופחות מבוקש, מצאנו את החלק החסר לחוויה חושית מלאה שתתחיל עם מראה עיניים מלבלב, תמשיך עם קולינריה משובחת ותסתיים בפינוק לגוף ולנפש

טיפולים ייחודיים וחווית wellness/יח"צ חו"ל, אמיליה רומאניה

איטליה תמיד הייתה ותהייה יעד מבוקש, רומנטי וקולינרי המשלב כל מה שצריך לחופשה חלומית והקסם הגלום באזורים הכפריים שלה, אף מתעלה על כל חופשה אורבנית בעיר גדולה ומתויירת השוכנת בקרבה.

בביקורנו הפעם באזור פחות מוכר, מצאנו את החלק החסר להשלמת חוויה חושית מקסימלית, שתתחיל במראה עיניים מרהיב עם נופים ירוקים בשלל גוונים, תמשיך בעונג קולינרי עשיר ומגוון שייקלע לטעם של כולם, תציע פעילות אקסרים (להרפתקנים שבינינו) ותסתיים בריפוי והרפיה לגוף ולנפש.

איטליה, אמיליה רומאניה. וואלה!, מערכת וואלה!
אמיליה, המחוז הצפוני אמיליה-רומאניה שבאיטליה/מערכת וואלה!, וואלה!
אמיליה רומאניה איטליה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אזור אמיליה-רומאניה ממוקם בחלקה הצפוני של ארץ המגף/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

כפרי, אותנטי וכמעט בתולי

היעדים המבוקשים ביותר לחופשה באיטליה הם עדיין: רומא, מילאנו וונציה, כאשר בשנים האחרונות כבשה גם פירנצה הממוקמת בחבל טוסקנה הציורית, לבבות של מיליוני תיירים, יש שיאמרו בהשפעת רב המכר העולמי "החברה הגאונה" שהביא את היקף התיירות בה לשיאים חדשים.

כעת, עולה לתודעה חבל ארץ נוסף, כפרי, אותנטי וכמעט בתולי מהשפעות התיירות - מחוז אמיליה-רומאניה, שממוקם בחלקה הצפוני של ארץ המגף, בין נהר הפו שמצפון והרי האפנינים מדרום.

אמיליה-רומאניה הוא אחד המחוזות העשירים והגדולים באיטליה. ענף החקלאות בו הוא מהמתקדמים בעולם, התפאורה הטבעית על כל גווניה מרחיבה את הלב כשבין כל הירוק-ירוק הזה, משתלבות באופן קסום הטירות המבוצרות, המבנים העתיקים והכרמים רחבי הידיים.

שטח המחוז גדול יותר מישראל כולה, מתאכלסים בו כ-4.5 מיליון תושבים והוא מתגאה בהיסטוריה מפוארת, תרבות מפותחת, רצועת חוף תוססת, תעשיית רכב יוקרתית נוטפת סטייל ואוכל טוב (מאד).

עוד בוואלה!

אמיליה רומאניה: המקום שבו הומצא האוכל איטלקי

לכתבה המלאה
אמיליה- רומאניה, צפון איטליה. וואלה!, מערכת וואלה!
טירות, כרמים ובארות מים: נוף אופייני לאזור אמיליה-רומאניה שבצפון איטליה/מערכת וואלה!, וואלה!
אמיליה-רומאניה. ShutterStock
כפר מימי הביניים באמיליה-רומאניה/ShutterStock

החומץ הבלסמי והמוזיאון של פרארי

בולוניה, היא עיר הבירה של מחוז אמיליה-רומאניה והבית של האוניברסיטה הראשונה בעולם. היא ממוקמת היטב בין ונציה (מצפון) ופירנצה (מדרום), מציעה חיי רחוב ערים ובכל זאת, התיירים רואים בה יעד שולי אולי בשל הפיתויים שמציעה הסביבה הקרובה.

בין מאות הערים המיושבות במחוז, יש כמה ששווה להגיע אליהן: עיר הקייט רימיני השוכנת מזרחית לבולוניה, פארמה שהיא הבית המקורי של גבינת הפרמז'ן השוכנת צפון מערבית לבולניה ומודנה, שנמצאית ביניהן, היא היצרנית הבלעדית של החומץ הבלסמי ומזוהה בצורה כמעט אבסולוטית עם תעשיית רכבי היוקרה: פרארי, למבורגיני ומזראטי.

מודנה, שמכונה "עמק הרכבים" מתגאה ביליד המקום, אנזו פרארי, מייסד מרוצי ה"גרנד פרי" ויצרן המכוניות הנושאות את שמו. חובבי הרכב יוכלו לשלב במהלך חופשה באזור, גם ביקור במוזיאון פרארי שבעיירה מאראנלו [Maranello] ולמי שמחפש אקסטרים - תתאפשר נהיגה חווייתית ברכב פרארי עם מדריך.

רוצים המלצה? קחו לכם רכב וצאו ל-ROAD TRIP בלתי נשכח בין ערים והרים, גפנים וטירות - מקסימום, תלכו לאיבוד באזור הכפרי של גן עדן.

פרארי 296GTS. אתר יצרן
דגמי פרארי במוזיאון ונהיגה עם מדריך מלווה בעיירה מאראנלו/אתר יצרן

תעשיית המים התרמיים מהתקופה הרומית

בביקורנו האחרון גילינו, שבנוסף לכל הטוב שמציעה איטליה, מתפאר מחוז אמיליה-רומאניה, בתעשייה מפותחת של מקורות מים תרמיים בעלי סגולות רפואיות העולים מאות ואלפי מטרים מתחת לאדמה מעלה אל פני השטח.

מרחצאות טבעיים ואתרי הספא ידועים בקרב המקומיים עוד מהתקופה הרומית, ועכשיו הם מציעים נופש תרמי גם לתיירים שמעוניינים לשלב חוויות ספא מפנקות במהלך החופשה.

באתרי הספא בהם התארחנו, נוהגים לשלב בין טיפולי wellness לבין טיפולי שיקום ומרפא, בין שיכשוך בבריכות חמות עם מי מעיין טבעיים בעלי סגולות ריפוי לבין טיפולי גוף מענגים, כך שבשעות אחר הצהריים, כשתסיימו יום טיול מפרך עייפים ומרוצים, תוכלו להתרפק בנחת בתוך סאונה עם שמנים אתריים, לטבול בג'קוזי מבעבע עם מי מגנזיום או להפקיר את גופכם לטיפול בוץ משמר הנעורים.

ואם בבוץ עסקינן, אז לשם ההשוואה, אוצר הטבע הגלום של אמיליה-רומאניה (המים התרמיים) עשיר במלחים ומינרלים בריכוז גבוה פי 3 מריכוז המלחים בים המלח ופי 5 מזה המרכיב את מי הים התיכון. ביקרנו במספר אתרים וחזרנו עם רשמים:

מעיינות טבעיים הנובעים מבארות תהום. יח"צ חו"ל,
מעיינות טבעיים הנובעים מבארות תהום/יח"צ חו"ל

על טיפול בחומץ בלסמי כבר שמעת?

Salvarola Terme היא עיירת ספא מוקפת צמחיה השוכנת באזור מודנה, במרחק 15 דקות נסיעה ממוזיאון פרארי במראנלו. סגולות המים שלה ידועים עוד מימי הרומאים וכיום היא מציעה חווית אירוח מסורתית במלון Hotel Terme Salvarola לצד שירותי בריאות ויופי בספא מודרני Balnea Thermal Center המתפרס על שטח של 2,300 מ"ר עם חלונות גדולים המשקיפים לגן. לספא 5 אמבטיות תרמיות, בריכות בטמפרטורות שונות מצוידות בסילוני הידרו, סאונה גדולה וחמאם טורקי, חדר כושר מאובזר, אזור מנוחה פנימי או חיצוני בגינה מוקפת נופים, ואם תגיעו בחודשי הקיץ החמים תוכלו ליהנות גם מבריכה תרמית חיצונית.

הספא Balnea Thermal Center מציע טיפולים שמעולם לא שמעתם עליהם ואולי תרצו לנסות: אמבט יין בתוך חבית עץ גדושה במיצי ענבים המגיעים ישירות מהכרמים באזור וטיפולים פנים וגוף המבוססים על דובדבן אורגני, חמאה מובהקת וחומץ בלסמי.

מה מציעים אתרי הנופש התרמיים?

טיפולים ייחודיים וחווית wellness/יח"צ חו"ל, אמיליה רומאניה

עיירת הספא Salvarola Terme

פרוטוקול שיקום לצד טיפולי בוץ קלאסיים

אתר הנופש סלסומג'ורה טרמה (Salsomaggiore Terme) נמצא בפאתי העיר פארמה וסגולות הריפוי של מימיו המלוחים המופקים מבארות תהום בעומק של כ-1,200 מטרים מתחת לפני האדמה, ידועים מאז 1839.

באתר זה מוצעים טיפולים רפואיים בטכניקות שיקום פיזיו-תרפיות בשילוב טכנולוגיות חדשניות העושות שימוש במים התרמיים, שילוב שמבטיח התאוששות מוטורית יעילה ומהירה. לצד הפעילות השיקומית, הטיפולים התרמיים הקלאסיים באמצעות מים ובוץ, נותרו עמוד התווך של הספא.

אתר פורטה טרמה הממוקם על הגבול בין אמיליה לטוסקנה, ידוע מאד בזכות התכונות הטיפוליות יוצאות הדופן של מימיו.גאוות האתר היא הצוות המדעי שלו, הכולל מומחים מכובדים מהרפואה האיטלקית, המספק פרוטוקולים מקצועיים לטיפולי שיקום עם השילוב המוכח של מים תרמיים, ניסיון ומיומנות. סדרת טיפולים יעילה מצריכה בדיקות מקדימות ופגישה עם רופא להתאמה אישית של פרוטוקול הטיפול ולכך דרושים 3 ימי שהייה לכל הפחו.

מרחצאות Terme Berzieri אמיליה-רומאניה. ShutterStock
מרחצאות סלסומג'ורה טרמה. עיר עם סגולות ריפוי של מים מלוחים/ShutterStock
אישה בטיפול פנים אצל קוסמטיקאית. ShutterStock
טיפולי בוץ מסורתיים לצד פרוטוקולי שיקום מקצועיים/ShutterStock

10 דקות של שיכרון חושים

הדובדבן שבקצפת היה כפר הנופש התרמי, Villaggio della Salute Più, השווה ביותר שמצאנו באזור. צורתו כאמפיתיאטרון המורכב מגבעות ירוקות ואקלים עשיר בחמצן. הוא שוכן בעמק יוצא דופן בגבול טוסקנה-אמיליה ומתאים לנופש תרמי בכל עונות השנה.

מתקני הכפר כוללים 24 בריכות, 300 ק"מ של מתקני ספורט מים (מגלשות ואבובים) ומציע לאורחים מסעדות איטלקיות אותנטיות מצוינות ולינה בבתי חווה מסורתיים.

חווית ספא ייחודית שניסינו הייתה מופע יחיד של אמן בתוך סאונה יבשה שביצע כוריאוגרפיה עם מגבת, גחלים ושמנים אתריים - 10 דקות של שכרון חושים!

רוצים לתבל את החופשה בחוויה פוטוגנית ואקטיבית? תיעזרו ב-GREEN GUIDE (מדריך טבע) מטעם הכפר שיתלווה אליכם לטיול מודרך לבחירתכם, מבין עשרות המסלולים המוצעים באזור. הטיולים ברמות קושי שונות, אורכם ממאות מטרים ועד עשרות קילומטרים, רגלית או באמצעות רכיבה על אופניים - בהתאמה מלאה לנפשכם החפצה.

טיפולים ייחודיים שמציעים אתרי הספא האיטלקיים. יח"צ חו"ל,
חוויה משכרת: כוריאוגרפיה בסאונה עם שמנים אתריים/יח"צ חו"ל

הכותבת היתה אורחת באמיליה-רומאניה בהזמנת נציבות הסחר האיטלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully