הרי הדולומיטים, איטליה. ShutterStock
הרי הדולומיטים, איטליה/ShutterStock

זהו ללא ספק החלק עוצר הנשימה של איטליה

בשיתוף פגסוס

5.2.2020 / 8:40

מוונציה ועד פירנצה, החלק הצפוני של ארץ המגף מספק שילוב מדהים של נופים מרהיבים, היסטוריה מפוארת ואמנות נשגבת. כל שנותר לכם הוא להחליט מתי ואיפה, כי ההנאה כבר מובטחת

יש בה הכול, באיטליה, מאוכל משובח ועד אופנה עילית, מהיסטוריה עשירה ועד ארכיטקטורה מרשימה. טיול באיטליה הוא משהו שבין מסע בזמן לתענוגות אינסופיות. הנופים המדהימים שארץ המגף מספקת, מהווים תפאורה מושלמת לאתרים ההיסטוריים והאטרקציות המהנות.

איטליה היא אחת המדינות המתוירות והאהובות ביותר בזכות השילוב המנצח שיוצרים מזג האוויר, הטבע והאנשים. ישנם אין ספור מסלולי טיול בארץ המגף ואחד המסלולים הכי יפים ומרתקים הוא טיול המקיף את צפון איטליה, אזור האגמים וטוסקנה.

גונדולה בתעלה המרכזית של ונציה. ShutterStock
עיר של רומנטיקה וחגיגות. ונציה/ShutterStock

מאות איים וגשרים ועיר רומנטית אחת

ונציה המופלאה היא נקודת פתיחה מושלמת. העיר הרומנטית וההיסטורית ידועה כ"עיר הגשרים" בזכות מאות הגשרים המחברים את בתי העיר, אשר בנויה על איים רבים, ויבניהם תעלות. ונציה הייתה עיר מסחר מיד עם הקמתה וצמחו בה אמנים רבים וידועי שם. בזכות השלטון המתירני ששרר בה ופתיחותה לעולם העיר משכה אליה את אצולת אירופה וקרנבל המסיכות השנתי בה נחשב לאחד ממאפייני ההדוניזם שלה. אז וגם היום, ונציה היא עיר של רומנטיקה וחגיגות.

בכיכר המפורסמת ביותר בעיר, כיכר סן מרקו היפהפייה, תוכלו לראות את הבזיליקה, את ארמון הדוג'ים ואת גשר האנחות ולאחר מכן לשוט בגונדולה. שיט אל האי טרונקטו יחשוף בפניכם את יופייה מזווית אחרת וכדאי לבקר גם באזור הגטו היהודי. כן כן, בוונציה היה גטו יהודי מאז המאה ה-16 והמילה (ג'טו הוא בית יציקה באיטלקית) הפך למונח רווח לתיאור כל רובעי היהודים באירופה ובהמשך לתיאור אזורים שבהם גרים מיעוטים. על יהודי ונציה הוטלו עם השנים מגבלות שונות הנוגעות לחייהם בגטו. הם הורשו, לדוגמה, לצאת מתחומו רק משעת צלצול הפעמונים בבוקר והיו חייבים לחזור אליו עד חצות. בגטו נמצא בית הכנסת המרשים של ונציה ועד היום הוא מרכז חייה של הקהילה היהודית שבעיר.

אגם קארצה (Lago Di Carezza), הרי הדולומיטים, איטליה. ShutterStock
נוף דרמטי ומרהיב. Lago Di Carezza בהרי הדולומיטים/ShutterStock

יופיו הנשגב של חבל הדולומיטים

צפונית לוונציה נמצא אחד מחבלי הארץ היפים באיטליה ובעולם - הרי הדולומיטים. הנופים עוצרי נשימה ודרמטיים. מדובר ברכס הרים המשתרע עד לגבול עם אוסטריה ושוויץ ובו הרים תלולים, מצוקים אדירים, פסגות מושלגות, נחלים ואגמים, כפרים ציוריים ולא מעט נקודות תצפית מרהיבות, ממסלולי טיול ואתרי סקי.

אגם קארצה הוא דוגמה לאותו יופי מדהים. האגם (Lago Di Carezza באיטלקית) אינו גדול ואינו עמוק, אבל היערות וההרים המושלגים שסביבו הופכים אותו למיוחד ויפה. כינויו "אגם הקשת בענן" ניתן לו על שם הצבעים המשתקפים במימיו. פסו די סלה היא עיירה יפה ונעימה שבה תוכלו לטעום שטרודל תפוחים ולחוש את האווירה האוסטרית שבמקום. קורטינה וטרנטו הן הערים המרכזיות בחבל ארץ זה והן מוקפות שפע של אתרי סקי. אטרקציה נוספת שכדאי לחוות היא להעפיל בעזרת רכבל אל הר מרמולדה ולהשקיף ממנו על הנוף ההררי והמיוער ועל קרחון מרמולדה המרשים.

מהרי הדולומטים כדאי להמשיך אל ורונה, עיר האוהבים של רומיאו ויוליה. מרכז העיר הוא אינטימי ואלגנטי ובו אמפיתיאטרון גדול שבו נערכים קונצרטים והופעות חיות ומדרחוב חנויות. בוורונה נמצאת המרפסת המפורסמת בעולם - זו המשויכת לביתה של יוליה ומתחתיה חיזר אחריה אהובה רומיאו. סיפור האהבה המפורסם מכולם אותו כתב שייקספיר הפך את העיר לסמל הרומנטיקה ואחרי ביקור בה תוכלו ליהנות מבתי הקפה בפיאצה ברה (Piazza Bra) האלגנטית, לבקר במבצר קסטלווקיו הבנוי מלבנים אדומות או לטייל על גדות נהר אדיג'ה.

האגם הגדול ביותר בארץ המגף

ורונה היא החוליה המקשרת בין אזור מדהים אחד לאזור מדהים אחר. מהדולומיטים אל אזור האגמים שבצפון איטליה. מיליוני תיירים גודשים את האגמים קומו, מאג'ורה וגרדה, שהוא הגדול מבין השלושה. תמונות הנוף הנוצרת מהכחול של המים, הירוק של היערות וההרים ותכלת השמיים מתארת את היופי של המקום יותר מאלף מילים. פשוט תבואו, שבו שם והביטו סביב.

סביב האגמים יש שפע של מסלולי הליכה ודרכי נוף יפות. העיירה ריבה דל גרדה שעל שפת אגם גרדה, היא שובת עין. הבתים העתיקים והצבעוניים ויופייה הציורי הקנו לה את הכינוי "הפנינה של אגם גרדה". היא נמצאת בחלקו הצפוני של האגם והיא אלגנטית ושקטה לעומת העיר סירמיונה שבדרומו, אשר מושכת אליה תיירים רבים ונחשבת לתוססת יותר. בריבה דל גרדה תוכלו ליהנות משיט באגם והיא בסיס יציאה למטפסי הרים או רוכבי אופניים שבאים לאתגר את עצמם בהרי האלפים האיטלקיים.

רידה דל גרדה, אגם גרדה, איטליה. ShutterStock
הבתים העתיקים והצבעוניים ויופייה הציורי הקנו לה את הכינוי "הפנינה של אגם גרדה". ריבה דל גרדה/ShutterStock

אלו כנראה חמשת הכפרים היפים בעולם

בשלב הזה העין כבר יודעת שובע, אבל איטליה לא מרחמת. נדמה שכל פינה בארץ מופלאה זו היא היפה בעולם ואז ממשיכים לאזור אחר והוא מתגלה כיפה לא פחות. מדינה עוצרת נשימה. כשמדרימים מאזור האגמים ומילאנו אל הריביירה האיטלקית שבמחוז ליגוריה מגיעים אל שכיית חמדה נוספת - "חמש האדמות", או צ'ינקווה טרה, כפי שאותם חמשת כפרים מבודדים נקראים באיטלקית.

ראשית, הדרך אליהן על כביש מפותל מעל הים כשמצד אחד הגלים ומצד שני ההרים, זו חוויה בפני עצמה. ואז מגיעים אל הכפרים היפים והמבודדים, השוכנים על מדרונות תלולים של הרים המשתפלים אל המים ובתיהם הצבעוניים על רקע הנוף היפה יוצרים נוף ציורי שכל מה שצריך כדי ליהנות ממנו הוא להביט.

חמשת הכפרים הם מונטרוסו אל מארה (Monterosso al Mare), ורנאצה (Vernazza), קורניליה (Corniglia), מאנארולה (Manarola) וריומג'ורה (Riomaggiore). אונסק"ו הכריזה עליהם כאתר מורשת עולמית והגדירה אותן כ"יחסי גומלין הרמוניים בין האדם לטבע".

הכפר ורנאצה (Vernazza), צ'ינקווה טרה, איטליה. ShutterStock
העין לא יודעת שובע. הכפר ורנאצה באזור צ'ינקווה טרה/ShutterStock

לטייל בתוך ציור של הטבע

נסיעה דרומה תוביל אל האזור באיטליה שאפשר לתארו במילה אחת - "ציור". חבל טוסקנה הוא פורה, עשיר, יפה ועתיר בגפנים, היסטוריה, תרבות ואמנות. יופיו הפך אותו למחוז חפצם של מיליוני תיירים ברחבי העולם אשר רוצים לחוות את החיים הטובים של איטליה במלוא עוזם.

המרחבים הכפריים, בתי האבן, השדות והכרמים וערי ימי הביניים שבהם פעלו גדולי אמני הרנסנס, הופכים את טוסקנה למוקד משיכה עולמי. ביקור בסן ג'ימיניאנו המכונה "מנהטן של טוסקנה" בשל המגדלים הרבים המצווים בה יחשוף אתכם לטכניקת הבנייה המתקדמת מלפני מאות שנים. אה כן, היא גם תחשוף אתכם לגלידה מקומית מעולה בכיכר העיר.

סיינה היא עיר ימי ביניים מרשימה אשר נדמה שהזמן קפא בה מלכת. ברחובותיה הצרים עוד תוכלו למצוא ליד מפתני הדלתות את החישוקים אליהם היו קושרים את הסוסים ובכיכר המרכזית בעיר, פיאצה דל קאמפו, נערך מדי קיץ מרוץ הסוסים המסורתי. העיר העתיקה נחשבת לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואל תחמיצו את הביקור בדואומו.

אוהבים יין? אתם במקום המושלם. טוסקנה ידועה ביקבים המעולים שבה אשר במשך מאות שנים מייצרים יין שתהילתו נודע ברחבי תבל. טיול בין כרמי גפנים בדרך הקיאנטי המפורסמת, כולל כמה בקבוקים וכמה גבינות טובות, יספקו לכם אתנחתא קולינרית נעימה וטעימה. את הדרך תוכלו לחתום בביקור באייקון הארכיטקטוני הכי נטוי בעולם - מגדל פיזה המפורסם שבוהק בלובנו ומספק תצפית יפהפייה על האזור.

פירנצה, איטליה. ShutterStock
אקורד סיום מושלם לטיול שכולו שירה צרופה של טבע, תענוגות ואטרקציות. פירנצה/ShutterStock

פירנצה מהווה אקורד סיום מושלם לטיול שכולו שירה צרופה של טבע, תענוגות ואטרקציות. ערש הרנסנס מציגה יצירות אמנות מפורסמים דוגמת "לידתה של ונוס" של בוטיצ'לי, פסל דוד של מיכאלאנג'לו ויצירות רבות המוצגות בגלריה אופיצי. כמובן שמרכז העיר הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו וכמובן שמיליוני התיירים הפוקדים את העיר מדי שנה לא מחמיצים ביקור בדואומו המפואר, נהנים ממופעי הרחוב בפלאציו וקיו ומצטלמים על פטנטה וקיו, הגשר הישן והאייקוני שמעל נהר הארנו השליו. בית הכנסת בעיר נחשב לאחד המפוארים באירופה ומומלץ לבקר גם בכיכר הרפובליקה הרחבה שבה דוכני קניות ובתי קפה ולטייל בגני בובלוי היפים, שמהווים את הפארק ההיסטורי של העיר.

איטליה מספקת אין ספור מראות יפים, טעמים מופלאים, אתרים היסטוריים ואטרקציות מיוחדות. בכל מקום שתבחרו לטייל בה תזכו להרפתקה מענגת. כל שנותר לכם הוא להחליט מתי ואיפה, כי ההנאה כבר מובטחת.

מעוניינים לקבל מידע נוסף? טיולים מאורגנים לחו"ל - פרטים באתר פגסוס

מערכת וואלה, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully