וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיוחד לשבועות: טיולי מים שבהם עומדים מתחת למפלים

עודכן לאחרונה: 3.6.2022 / 0:04

הרעיון: לא סתם טיול מים, אלא טיול מים שבו תעמדו מתחת למפל שוצף. יותר רטוב מזה לא תשיגו בחג השבועות

נחל ערוגות/צילום: nadav_polak, shaked_h, visit2israel, world.by.gal

כמעט כולם אוהבים טיולי מים. חלק טובלים, חלק משכשכים רגל וחצי, חלק סתם יושבים ליד הנחל ומכרסמים חטיפים. אבל הפעם, נציע לכם לא סתם טיול מים, אלא כזה ששיאו הוא עמידה מתחת למפל. וזה לא משנה אם מדובר במפל של מטר ורבע או במפל גורד שחקים - כי ברגע שהמים נוחתים בעוצמה על הגולגולת ועוטפים את כל הגוף במין מערבולת חוץ-מימית - עולה תחושה נהדרת של, ובכן, התמכרות.

התמכרות בקטע טוב, כן?

מפל איוב: גם מפל, גם כנרת

אל תתנו לשם הקצת-מדכא להשפיע על מצב הרוח שלכם, כי מעיין עין איוב שבצפון הכנרת מייצר מפל עליז להפליא. למעשה, הוא יוצר צמד מפלים, המרוחקים כמה עשרות מטרים זה מזה. אבל מטעמי נוחות נקרא לו "מפל".

עד לפני לא מעט שנים, מפל איוב היה סוד כמוס, ורק ציידי מפלים נחושים הכירו אותו (וגם חצי טבריה). אבל מאז זרמו בו הרבה מים, וכיום בשבתות יהיה לכם קשה להתקרב. אז או שתגיעו ממש מוקדם בבוקר, או שתגנבו יום מהעבודה ותהיו כמעט לבדכם באמצע השבוע. האופציה השנייה מהנה כמובן הרבה יותר.

גובהו של המפל תלוי במפלס הכנרת, ובכל מקרה, מדובר בכמה מטרים טובים של מים שיורדים בעוז ישר על הראש המופתע שלכם. מי המפלים זורמים אל בריכות רדודות שמתאימות לקטנים, ומשם - מימיו מתמזגים על הכנרת הגדולה. גם מפל, גם כנרת. רק צל קצת חסר פה, אבל בואו לא נתקטנן.
להגיע: "עין איוב" בווייז.

עוד בוואלה!

במיוחד לחמסין: טיולים כיפיים שבהם הולכים בתוך המים

לכתבה המלאה
מפל איוב. איל שפירא, מערכת וואלה!
מפל איוב/מערכת וואלה!, איל שפירא

מפל גילבון: 40 מטר של מים על הראש

כדי לעמוד מתחת לאחד המפלים היפים בגולן, תוכלו לצעוד במסלול מעגלי שלם שאורכו כשלושה ק"מ, או שתלכו על גרסת ההלוך ושוב, הקצרה יותר. אנחנו תמיד נעדיף ללכת יותר, כדי לראות יותר, לחוות יותר ולחזור הביתה כמה שיותר מאוחר. בכל מקרה, המפל הזה נופל מגובה של כ-40 מטרים, ועוד לפני שמגיעים אליו, הוא נראה במלוא יופיו מראשה של נקודת תצפית יפה על השביל שלכם.

מכאן הדרך יורדת לצד הסבך, בתוך תפאורה ג'ונגלית מדליקה, עד שמגיעים לבריכות (העמוקות!) ואל המפל עצמו. העובדה שמסביב מתרומיים מצוקים גבוהים, רק מעצימה את תחושת הכיף.
להגיע: "מפל גילבון" בווייז. מהחנייה צועדים בשביל הכחול וממנו לאדום.

נחל גי'לבון מפל הג'ילבון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מפל גילבון/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

המפל הנסתר בנחל ערוגות: לא נסתר, אבל כן ממכר

עשו ניסוי: סעו בשבת בבוקר לנחל דוד שבשמורת טבע עין גדי. היכנסו לשמורה וצעדו לעבר המפל הראשון והשני. הצלחתם לעמוד מתחתיו? כנראה שלא. ככה זה שאתה ניצב בראש טבלת הרייטינג. אבל אל תתייאשו, כי באותה שמורת טבע, ממתין לכם גם נחל ערוגות. נכון, המסלול בו מאתגר יותר עבור משפחות, אבל בהחלט אפשרי. בתמורה, תקבלו נופים מרהיבים של נווה מדבר שוקק, עם הרבה פחות מטיילים. וכן, גם מפל נהדר העונה לשם "המפל הנסתר".

אם לא חם מדי, ואם יש לכם עוד כוח, שווה לעשות מאמץ נוסף ולפקוד את הבריכות העליונות של נחל ערוגות - קסם בפני עצמו. וגם אם לא - המפל הנסתר הוא נקודת הפסקה נהדרת שבה מומלץ לרבוץ שעה ארוכה. גם מתחת למים וגם לצדם. המרחק מתחילת המסלול ועד למפל הוא כשני ק"מ. מעבר לו, ההליכה עד לבריכות העליונות, מתאימה למשפחות עם ילדים גדולים שמורגלים בהליכה. בכניסה לשמורה מקבלים דפדפת מידע מפורטת ומפת המסלולים.
להגיע: "שמורת טבע עין גדי" בווייז. הכניסה בתשלום (28 ש"ח למבוגר, 14 ש"ח לילד).

נחל ערוגות. world.by.gal, באדיבות המצולמים
מפל ערוגות/באדיבות המצולמים, world.by.gal

מפל הזוויתן: כל הדרכים מובילות למפל

יש שתי דרכים לחוות מפל. הראשונה היא באמצעות מרפסת תצפית ייעודית המצויה מעליו או לצדו, והשנייה היא מגובה אפס, ממש מתחתיו. במקרה של הזוויתן, תחוו את שתי הדרכים. המפל עצמו, המהווה חלק משמורת טבע יהודיה שבגולן, מתהדר בגובה של כ-27 מטרים, וכדי להגיע אליו יש לשחות במים עמוקים. ניתן להגיע אליו כחלק ממסלול טיול מעגלי מלא (מסלול "זוויתן עליון", כ-7 ק"מ), שבו תוכלו לטבול בבריכות מים יפהפיות, שבהם יש מפלונים זעירים - רמז לבאות. מי שלא מעוניינים לבצע את המסלול המלא, יבצעו את גרסת ההלוך ושוב, הקצרה יותר, עניין של כ-3 ק"מ. בכניסה לשמורה מקבלים דפדפת מידע מפורטת ומפת המסלולים.
להגיע: "שמורת טבע יהודיה" בווייז. יש לחנות בחניון נחל זוויתן עליון. הכניסה בתשלום (22 ש"ח למבוגר, 9 ש"ח לילד).

מפל הזוויתן. איל שפירא, מערכת וואלה!
מפל הזוויתן/מערכת וואלה!, איל שפירא

המפל השחור בנחל אל על: מים בלב הגולן הפראי

סלעי בזלת שחורים, צמחייה שזה עתה הצהיבה, מרחבי קניוניים ונחל אחד שזורם אמנם בשלווה, אבל פה ושם עושה קצת דרמות באמצעות שני מפלים: המפל השחור והמפל הלבן. מסלול הטיול בנחל אל על שבגולן דורש שני כלי רכב, אבל ניתן לבצע בו מסלול הלוך ושוב חמוד אל המפל השחור בלבד, שגובהו כתשעה מטר. כאן, כמו ברבים מנחלי הגולן הזורמים, ממתינה לכם למרגלות המפל בריכת מים עמוקה. הדרך אל המפל אינה קצרה (קילומטר וחצי לכל כיוון), אך היא מתאימה למשפחות עם ילדים אוהבי לכת. לכאן באים לא רק בזכות המים, אלא גם בזכות הנוף הפראי, כמו שרק הגולן יודע לספק למי שמתמסרים אליו.

ואם שאלתם את עצמכם מהיכן נובע שמו של המפל, ובכן - שימו לב למשטח הסלעי הכהה שעליו זורמים המים.
להגיע: "המפל השחור" בווייז (מחנים בחניון המפל השחור). שימו לב: נכון לאמצע חודש מאי, נרשמו תוצאות חריגות בדיגום המים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחל אל על. אבל הדברים נזילים ומשתנים כל העת. מומלץ לבדוק באתר רשות הטבע והגנים לפני ההגעה.

המפל השחור בנחל אל על. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
המפל השחור בנחל אל על/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

מפל ריחניה ברמת מנשה: מפל ננסי לקטנטנים

בואו נתחיל בכך שהשם " ריחניה" עלול להטעות. אין קשר ליישוב הצ'רקסי ריחניה שבגליל העליון, אלא במעין הזורם הרבה יותר קרוב לאזור המרכז - ברמת השופט, במרחק צעקה מהאזור הידוע יותר של נחל השופט.

ואם כבר פתחנו עם הבהרות, הנה עוד אחת: כאן אין מפל. כלומר, במקום שבו המבוגרים אינם מבחינים במפל, הקטנטנים ייראו מפל מסעיר. הכל עניין של פרספקטיבה. עוד נגיע לזה.

הדרך תביא אתכם אל בריכת מים יפה (עין ריחניה) שהכניסה אליה אסורה, מאחר שמתקיים בה איזון אקולוגי עדין ורגיש. אנא, אל תטבלו בה ולו בוהן. פשוט המשיכו עם הדרך, עד שתגיעו לסבך של צמחי קנה, שבו מסתתרים מפלונים זעירים וחמודים, השוצפים על פני מפלוני סלע חלקלקים. והכל חבוי מהעולם כולו.
להגיע: מגיעים לרחבת חנייה ממזרח למושב עין העמק (על כביש 672). מחנים, צועדים לעמק בשביל אדום, חולפים על פני בריכת המים של עין ריחניה, ולאחר כ-750 מטרים מנקודת ההתחלה, תתחילו לחפש את הסוד הזעיר.

עין ריחניה. איל שפירא, מערכת וואלה!
עין ריחניה/מערכת וואלה!, איל שפירא

עין עקב: המדבר הרטוב

המפל הבא מיועד אך ורק לבעלי רכב שטח. מה לעשות, אין צדק. מצד שני, זו ההזדמנות שלכם להיזכר בחברים שלא דיברתם איתם שנתיים, אלה שמחזיקים פאג'רו בחנייה. לעין עקב, בשמורת טבע מצוק הצינים, לא הרחק ממדרשת שדה בוקר, מגיעים לא בגלל המפל, אלא בזכות בריכת המים העמוקה שלמרגלותיו. אבל אם אתם כבר משכשכים במים, לא תשחו עוד מטר וחצי כדי להתענג על המפל הזרזיפי שמזין את הבריכה, ונופל אליה מגובה מרשים של כעשרה מטרים? ברור שכן.

בכל מקרה, עין עקב הוא מקום שמגיעים אליו כדי לרבוץ בו שעה ארוכה. בכל זאת, מים בלב המדבר אינם עניין של מה בכך.
להגיע: "עין עקב" בווייז או באפליקציות ניווט השטח כגון "עמוד ענן".

מעיין עין עקב. איל שפירא,
עין עקב/איל שפירא
seperator

אתרי המים המוזכרים בכתבה אינם אתרי רחצה מוסדרים ואין בהם שירותי הצלה. חשוב לדעת זאת, במיוחד אם אתם עם ילדים קטנים. הכניסה למים על אחריות המטיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully