וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזגן זה לפקידים: 6 מעיינות לצינון הגוף והנפש ביום שרבי

27.5.2015 / 0:10

שרב כבד הוא דרכו של הטבע לומר לכם: "היי, הבריזו מהעבודה ובואו לבקר במעיין צונן". ועם הטבע לא מתווכחים. אז קבלו 6 מעיינות שווים במיוחד, שיצננו לכם את הגוף המיוזע ואת הנפש הדואבת ביום הלוהט הזה

נחל ומפל הג'ילבון/צלם: זיו ריינשטיין עורך: רן צימט

הביטו החוצה. זה בדיוק היום לברוח מהעבודה. ביום כזה, שבו אתה תולה כביסה על החבל, מסיים את התלייה ומוריד אותה יבשה מהצד השני - אסור לעבוד.

תנו תירוץ לבוס. תגידו שיש לכם שפעת קיץ נפוצה. תגידו שיש לכם זיבה. העיקר שתצאו אל הדבר האמיתי: מים בטבע. וכמה שיותר חם בחוץ - ככה הצעקה שלכם תהיה קולנית יותר כשתיכנסו למים. ככה זה: הפרשי טמפרטורות גבוהים - אם הם לא יהרגו אתכם - הם יגרמו לכם לצעוק.

ואז לחייך.

ואז גם להבין שהבריחה מהעבודה היתה הדבר הכי טוב שיכולתם לעשות למען עצמכם היום.


עוד טיולי מים בוואלה! תיירות:
המג'רסה: הילדים שלכם יזכרו את הטיול הזה לעד
מצאנו את עולם המים: רק 80 דקות מתל אביב
טבילה בעין מבוע: המים הכי קרים בגלקסיה


כעת קבלו שישה מעיינות ומקורות מים מרעננים וטובים לגוף, לנפש ולסלפי. כל הטיולים כאן מתאימים לילדים (אם במקרה החלטתם שגם הם מבריזים מבית הספר). רק אל תשכחו להביא בגדי ים, הרבה מים לשתייה, ערכת קפה וים של נשנושים - אתם עומדים לבלות במים הרבה זמן. לפחות עד שיישבר השרב.

עין שרונה

מתוך מבנה בזלת קשיש ולא מרשים במיוחד נובע פלג מים קטן אך עיקש, העושה את דרכו לאורך כ-20 מטורים עד שהוא נשפך אל תוך בריכת שכשוך קטנה, אליפטית ורדודה יחסית. אבל ביום חם, אפשר להמיר את השכשוך בשכיבה בתוך המים הקרים, ולשכוח מהעולם. תופסים ספסל קטן, תופסים תצפית נוף יפה אל אזור בקעת יבנאל, ואתם מסודרים. אפשר גם לחקור את בית המעיין (עם פנס וסנדלים להליכה במים), ולצפות במקור הנביעה. בקיצור, אתר קטן, צנוע ומבודד יחסית שעושה היטב את העבודה.

הגעה: מכביש 767, מזרחית למושב שרונה, מחפשים את השילוט למעיין. הדרך תוביל אתכם לחניון מסודר.
זמן הליכה מהרכב: 5 דקות.
לפני שחוזרים הביתה: טיול תצפיות קליל על פסגת הר תבור.

מעיין עין שרונה. איל שפירא,
קטן, אבל שעושה את העבודה. עין שרונה/איל שפירא

עין קדם

ברוכים הבאים אל אחד ממעיינות הניקבה היפים מסוגם. מעבר ליופיו, יש למקום הזה יתרון גדול: הטבילות נערכות בצל, תחת לגג אבן, במעמקי הניקבות. היתרון הזה גדול שבעתיים, בהתחשב בעובדה שלהגיע לכאן נדרשתם לצעוד ברגל כמעט חצי שעה, תחת קרני השמש הזדוניות.

בעין קדם יש שתי ניקבות. אחת לאנשים רגילים, והשנייה לאנשים גמישים במיוחד שהצטיידו בחברים חסונים. הסיבה: הכניסה לניקבה השנייה דורשת השתרבבות מתוך פתח גבוה בחומת אבן. ילדים ייהנו, מבוגרים יקללו בשקט. אם יש לכם בעיות גב, תמיד תוכלו להיכנס (עם פנס) לניקבה הסמוכה, בעלת הפתח הגבוה, לצעוד כמה מטרים ולהגיע לבריכת טבילה חשוכה שעומקה כמה עשרות ס"מ. יופי של בריחה רומנטית.

הגעה: מחנים בקצהו המזרחי של רחוב החרוב בטירת הכרמל, הולכים מזרחה על שביל מסומן בכחול, פונים שמאלה לשביל שחור, חולפים לצד נחל נדר המעטר בעצי זית עתיקים, ומגיעים למעיין.
זמן הליכה מהרכב: 25 דקות.
לפני שחוזרים הביתה: שקיעה בחוף נווה ים.

מעיין עין קדם נחל נדר. איל שפירא,
אחד ממעיינות הניקבה היפים מסוגם. עין קדם בנחל נדר/איל שפירא

עין עמיקם

הנה מקום שיוצר בקרב מבקריו תחושה של גילוי ארצות. אתה צועד לצד נחל, לא ממש רואה את המים, ואז, בלב סבך של צמחי קנה ופטל - מופיעה בריכה נהדרת, צלולה וקרה.
עין עמיקם שבנחל תנינים (קרוי גם "עין חדוד") יוצר בריכה שעומקה כחצי מטר ויותר, ואם אתם דוחים את ההגעה שלכם לשבת, עדיף לבוא מוקדם, לפני המטיילים האחרים, ולתפוס את הזולה הנכונה.

הגעה: מכביש 654 (רגבים-גבעת עדה) מצפינים לכביש 6533. מעט לפני הכניסה ליישוב עמיקם פונים שמאלה (אחרי שרואים גשר קטן) ונוסעים לצד הנחל כמה מאות מטרים. עוצרים בחנייה קטנה וצועדים לבריכת המים.
זמן הליכה מהרכב: 8 דקות.
לפני שחוזרים הביתה: שיטוט במדרחוב של זיכרון יעקב.

מעיין עין עמיקם נחל תנינים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
בלב סבך של צמחי קנה ופטל - מופיעה בריכה נהדרת. עין עמיקם/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין טייסים

הר טייסים הגבוה (797 מטרים מעל פני הים) מציע לא רק נוף מרשים של הרי ירושלים אלא גם בריכה אחת, לא גדולה, אך שווה בהחלט. מדובר בעין טייסים - קומפלקס של מערה חצובה, ניקבה צנועה ובריכה כיפית שעומקה כמטר וקצת. הקרקעית מעט חלקלקה ולעיתים בוצית, אבל המים נהדרים לשחייה ושכשוך. האזור כולו שופע בפינות זולה החבויות בחורש המוצל. טובלים, מנשנשים, טובלים, מנשנשים, וסוגרים את היום.

הגעה: בכביש 395, מול הכניסה לקיבוץ צובה, יש שלט חום המכריז על הדרך לעין טייסים. דרך עפר מעט קופצנית תביא אתכם אל חניון המעיין בתוך כעשר דקות. מהחניה מטפס שביל רגלי קצר עד למים.
זמן הליכה מהרכב: 8 דקות.
לפני שחוזרים הביתה: קפה מול הנוף בסטף.

מעיין עין טייסים. איל שפירא,
ניקבה צנועה ובריכה כיפית שעומקה כמטר וקצת. עין טייסים/איל שפירא

עין פלוטית

כנראה המעיין עם השם הכי מטופש בעולם. מצד שני, שם החיבה שדבק בו הרבה יותר מזמין: "מעיין האהבה". למה קוראים לו כך? אם תגיעו בזוג ותהיו כאן לבד - תבינו.

מעיין קטן ואינטימי זה, באזור דרום ים המלח ובקרבת נאות הכיכר, מציע טבילה נעימות לצד שיחים צפופים ועצי דקל גבוהים - מפלט מעולה מהעולם. למעשה, מעיין זה כה חבוי, כך שרק כאשר מגיעים ממש אל המים - מגלים אותו.
ומי זו פלוטית? מסתבר שמדובר בלא אחרת משאר ביתו של לוט. אנחנו מעדיפים להישאר עם "מעיין האהבה".

הגעה: מכביש 90, ליד לצומת הערבה, פונים לכיוון דרום-מזרח אל כביש 2499 ונוסעים בהתאם לשילוט.
זמן הליכה מהרכב: 30 שניות.
לפני שחוזרים הביתה: תצפית בין-ערביים מפסגת הר סדום.

מעיין עין פלוטית. איל שפירא,
מעיין קטן ואינטימי באזור דרום ים המלח. עין פלוטית/איל שפירא

עין קלט

נחל פרת, אולי היפה מבין נחלי מדבר יהודה, מציע כמה מעיינות שנראים כמו גני עדן קטנים, הממזגים מדבר, מים וצמחייה עשירה. עין פרת הוא ה"מסודר" שבהם, עין מבוע הוא המפתיע מביניהם ועין קלט הוא הפראי שבהם.

עין קלט הוא הנביעה התחתונה של נחל פרת (ואדי קלט), וכאן נותן הנחל יופי של פינאלה בדמות ערוץ קניוני, בריכה יפה, מצוקים מרשימים ומפל חמוד. הרגשתם ביס ברגל? זה בסך הכל דג קטן שנוסף למשוואה.

הגעה: נוסעים מירושלים מזרחה על כביש 1 עד ליישוב מצפה יריחו, פונים שמאלה ונוסעים לפי השילוט לחניון התחתון של עין קלט.
זמן הליכה מהרכב: 20 דקות (הדרך חשופה לשמש).
לפני שחוזרים הביתה: פסיפסים במוזיאון השומרוני הטוב (על כביש 1, מזרחית למעלה אדומים).

ואדי קלט עין קלט. זיו ריינשטיין,
בריכה יפה, מצוקים מרשימים ומפל חמוד. עין קלט/זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully