וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשית את זה במטוס?" דברים שלא אומרים לדיילת

20.1.2015 / 0:01

למה את לא מחייכת? תוכלי לשים עין שנייה על התינוק? אפשר רגע ללכת לשירותים לפני שממריאים? ושאר משפטים שאסור לכם לומר לצוות האוויר בטיסה, אם אתם רוצים שהיא תעבור חלק

: צוות אוויר דיילים דיילת. ShutterStock
כבר לא "מלצריות מעופפות". דיילת אוויר/ShutterStock

הזמנים השתנו, ובימינו דיילות הן כבר לא "מלצריות מעופפות" שתפקידן הוא רק להיראות ייצוגיות ולפנק את הנוסע שהואיל בטובו לטוס עם החברה.

בימים אלה של פוליטיקלי קורקט יש להעניק לדיילים ודיילות יחס ראוי ומכובד, ואתר yahoo בחר מספר משפטים שלעולם אסור לנוסעים לומר להם, אלא אם כן ברצונך להוציא אותם מדעתם.


עוד על דיילות בוואלה! תיירות:
נא להדק בגדי-ים: צפו בסרטון הבטיחות הנועז של הדיילות
צפו בסרטון הנועז שגרם לפיטורי דיילת אוויר
לעוף עליה: איך להתחיל עם דיילת במטוס?

1. "אבל בפעם הקודמת הרשו לי לעשות את זה"

כן, אולי בטיסה הקודמת הצלחתם איכשהו לכופף את החוקים ולתחמן ולתמרן את אנשי הצוות המותשים, שנכנעו לנוסע הטרחן והבכיין, אבל זה לא אומר שכולם צריכים להיכנע, כי דיילות, מה לעשות, עדיין עובדות תחת חוקי תעופה בינלאומיים נוקשים מאוד. "אנשים חושבים שאנחנו נאיביים", אומרת דיילת ותיקה, "זה מעליב".

2. "עשית את זה פעם בשמיים?"

לא רק שזה "משפט פתיחה" עלוב ונמוך, לא רק שהוא מנוגד לחוקים, לא רק שזה לא הולם ולא ראוי להתייחס ככה לאיש שירות. לא רק, שלמעשה, לקיים יחסי מין בשירותים זה לא נוח ולא סקסי ובעיקר מסוכן - העובדה היא שאם יתפסו אתכם עושים דבר כזה, תיענשו בחומרה, ואיש חוק יחכה לכם מיד עם הנחיתה.

עוד באותו נושא

דיילת פוטרה עקב צילומים נועזים שלה במגזין

לכתבה המלאה

3. "תחייכי!"

"אין לכם מושג כמה אנשים אמרו לי שאני צריכה לחייך יותר בזמן שאני מדגימה את הוראות הבטיחות", מספרת דיילת, "זה כל כך גס רוח, כי אין לאנשים איזה יום עבר עליי, או עד כמה רציני הדבר שאני מסבירה ושהם צריכים להקשיב". כדאי לזכור - אומנם דיילים ודיילות עושים את המיטב כדי לדאוג לנוחות הנוסעים ולהעניק להם שירות נעים, אבל תפקידם הראשוני הוא להיות אחראי לביטחונם. לבקש מהם לחייך בזמן העבודה זה לא לעניין.

דיילת שירות בטיסה אירופלוט דיילים מטוס. ShutterStock
"לאנשים אין מושג איזה יום עבר עליי". לא תמיד בא לדיילים לחייך/ShutterStock

4. "אפשר רגע ללכת לשירותים לפני שממריאים?"

אנשים לא תמיד יכולים לשלוט על השלפוחית שלהם, אבל כדאי שיבינו - אסור להשתמש בשירותים לפני המראה וזה עלול ליצור עיכובים וסיבוכים. "זה מטריף אותי כשנורת האזהרה דולקת, ונאמר לאנשים לשבת, ועדיין יש מישהו שמתעקש ללכת לשירותים", אומר דיילת, "ברור שזה לא זמן טוב, כי אסור לנו להמריא לפני שכולם יושבים. חוץ מזה, הייתם עכשיו שעות בטרמינל, למה לא נכנסתם לשירותים לפני שבאתם למטוס?". בקיצור, תתאפקו.

5. "לא, זה בסדר, זה ייכנס"

דיילים ודיילות יודעים יותר טוב מכולכם מתי תיק יכול להיכנס לתא שמעל המושב, ומתי המזוודה שלכם גדולה מדי ואתם מתאמצים לחינם. "אם תגידו 'זה נכנס' למרות שהמציאות מוכיחה שלא, רק ירגיז אותנו יותר", אומרת דיילת, "אנחנו יודעים יותר טוב מכם, אבל אנשים עקשנים ומסרבים להאמין". שלא להזכיר כי ההתעקשות הזאת יוצרת תור ועיכוב.

6. "תוכלי לשים עין שנייה על התינוק?"

לא, דיילת היא לא בייביסיטר ולא אומנת. "זה משגע אותי כשאנשים מבקשים ממני להתעסק עם הילדים שלהם", אומרת דיילת, "יש לי מטוס שלם על הראש שמלא באנשים תובעניים, כך שלא ברור למה אנשים חושבים שאני העוזרת האישית שלהם". כן, אימהות ואבות, זה תפקידכם להשקיט את הילד הבוכה שלכם.

תינוק ישן במטוס. ShutterStock
דיילת היא לא בייביסיטר ולא אומנת. תינוק ישן במטוס/ShutterStock

7. "זה הצבע הטבעי שלך?"

מה זה עניינך? למה להטריד עם שאלות אישיות? אומנם תפקיד הדייל/ת הוא לתת שירות, אבל זה לא מצדיק חדירה לפרטיותם. "אנשים מרשים לעצמם קצת יותר מדי", אומרת הדיילת, "זה גורם לי לאי נוחות".

8. "תוכלי לפנות את החיתול המלוכלכך הזה?"

נכון, דיילים/ות הם אנשי צוות מיומנים שיודעים כיצד לפנות אשפה מורכבת, אבל שוב, הם לא בייביסיטר, אז אל תבקשו מהם לפנות חיתולים מלוכלכים, מטליות או טישו. "זו חוצפה לחשוב שאנחנו צריכים לזרוק את האשפה האישית שלך", אומרת דיילת, "אחת ל-20 דקות אנחנו עוברות עם שקית אשפה, תמתינו בסבלנות ותשליכו את הפסולת שלכם בצורה מסודרת".

9. "יש לי אבולה!"

או "יש לי פצצה", או כל "התלוצצות" שכוללת איום או הפחדה, שמקורם בבדיחה אומללה ולא ראויה. הבעיה היא שדיילים/ות צריכים לדווח בשיא הרצינות על כל הערה שכזאת, שעלולה לגרום לכם לקנס כספי כבד וחקירה במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully