וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן אוויר: המדינה שמכשירה טייסים אחרי 35 דקות טיסה

חלמתם תמיד להיות טייסים ואין לכם זמן לצבור 1,000 שעות טיסה? כדאי שתגיעו להודו, שם תקבלו רישיון טיס לחברות תעופה אחרי 35 דקות טיסה בלבד. אחד הטייסים שהוסמך: "במקרה חירום לא הייתי יודע איפה ואיך לנחות"

טייסים קוקפיט תא טיס. ShutterStock
הדרישה לטייסים והסבסוד הממשלתי מורידים את רמת הטייסים/ShutterStock

אם תמיד חלמתם להיות טייסים בחברת תעופה ולראות עולם, ישנו מקום אחד בעולם שייאפשר לכם לעשות זאת בדרך המהירה ביותר: הודו.


עוד על תעופה בוואלה! תיירות:
רק תבואו: חברת התעופה שהולכת לפנק את הישראלים
10 חברות התעופה הטובות בעולם שלא שמעתם עליהן
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?


בעוד רוב הטייסים בחברות תעופה בעולם נדרשים לכמות שעות טיסה מינימלית של 1,000 שעות לפני שהם מקבלים רשיון טיס, דיווח אתר בלומברג בשבוע שעבר על כך שבהודו נדרשים פרחי תעופה לטוס רק 35 דקות עבור קבלת הרישיון הנכסף.

לפי האתר, שראיין את אנופם ורמה (Anupam Verma), טייס הודי בן 25 שלאחרונה הוכשר לטוס וקיבל מהממשלה סבסוד במחיר קורס הטיס בסכום של 44 אלף דולרים, מאוד מפחיד לחשוב מה היה קורה במקרה חירום במטוס. "במצב כזה לא הייתי יודע איפה ואיך לנחות", אמר ורמה. "היינו הורגים לא רק את הנוסעים, אלא גם עלולים להתרסק בכפר ולהרוג אנשים נוספים".

לדבריו, רישיון הטיס שלו מראה שעבר הכשרה של 360 שעות טיסה, אולם בפועל הוא טס בסך הכל 35 דקות בכל תהליך הכשרתו.

טייס. ShutterStock
"מפחיד לחשוב מה היה קורה במקרה חירום במטוס". טייס הודי/ShutterStock

הסיבה שבתי הספר לטיסה נוהגים בצורה זו היא כפולה: ראשית, הסובסידיות של הממשל ההודי להכשרת טייסים גורמות לאנשים לההפך לטייסים פחות טובים. שנית, המנגנון שמתעד שעות טיסה הוא ידני בלבד, כך שההוכחה היחידה לכמות שעות הטיסה שטייס טס נעשית בעזרת עט ונייר. בארה"ב, להבדיל, ישנו מכשיר בשם מונה הובס (Hobbs), שמודד את מרחק הטיסה של טייס באופן אלקטרוני.

תרבות השקר לגבי שעות הטיסה של הטייסים בהודו, מחלחלת למטה עד למועדוני התעופה עצמם, שמכשירים את הטייסים. כך, למשל, שעות טיסה הוצמדו למטוס ללא מנועים ושאינו יכול בכלל לטוס, כך לפי יועץ בטיחות טיסה ברשות התעופה ההודית.

עם הצמיחה של חברות תעופה, בעיקר חברות לואוקוסט, שממלאות מטוסים בנוסעים ממעמד הביניים ההולך ומתעשר, הופך החיפוש למציאת טייסים קשה יותר (לאחרונה לא הצליחה חברת אייר אינדיה לאייש ולו טייס אחד לטיסה שהיתה פנויה). המצב הזה מוביל לסכנה גדולה בתחום התעופה בהודו, שבו טייסים שלא הוכשרו כהלכה מטיסים מטוסים מלאי נוסעים בשמיים.

ומי יודע, גם אם אתם נמנעים מלטוס עם חברות שבהן קיים חשש לטייסים לא מורשים, ייתכן שאותם טייסים עלולים גם לנחות בשדה תעופה שבו אתם נמצאים. נקווה שינחתו כמו שצריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully