וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של אירופה: סוגרת את השמיים לכל מטוס רוסי, כולל לאוליגרכים

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 14:10

המלחמה באוקראינה גובה מחיר מהמרחב האווירי במדינה, אז הנציבות האירופית החליטה לסגור את המרחב האוויר של 27 מדינות, בנוסף לבריטניה, עבור כל מטוס של חברה רוסית, כולל למטוסים פרטיים של האוליגרכים.

בווידאו: מפגש ראשון בין נציגי רוסיה ואוקראינה בבלארוס/צילום: רויטרס

הפלישה הרוסית לאוקראינה נותנת את אותותיה גם על התעופה העולמית, כך שרבות ממדינות אירופה סגרו את המרחב האווירי שלהן עבור חברות תעופה רוסיות.

כך למשל, אירופלוט נאלצה להסיט טיסות לאחר שהנציבות האירופית הטילה איסור על כניסת מטוסים רוסיים למרחב האווירי שלה. המהלך מכסה את הגוש האירופי שבו 27 מדינות וממשיך בעצם את הפעולה של בריטניה, שסגרה את המרחב האווירי שלה למטוסים רוסיים. איירופלוט, מצידה, מסרה כי היא מבטלת את כל הטיסות ליעדים באירופה עד להודעה חדשה.

הצעד האירופי הגיע לאחר שרוסיה אסרה על חברות תעופה אירופיות, כולל בריטניה, בולגריה, פולין וצ'כיה לטוס או לנחות בשטחה. המשמעות היא שטיסות לאסיה מבריטניה צריכות לעבור מסלול מחדש כדי להימנע מהמרחב האווירי הרוסי.

מפת הטיסות מעל אירופה ואוקראינה, 28.2.22. flightradar24, צילום מסך
אין המראות או נחיתות. כך נראה המרחב האוויר מעל אוקראינה, היום/צילום מסך, flightradar24

"המרחב האווירי שלנו יהיה סגור לכל מטוס רוסי"

גם חברת התעופה הרוסית S7 הודיעה כי תבטל טיסות לרבים מיעדיה באירופה עד ל-13 במרץ לפחות.

פינאייר ביטלה טיסות מהלסינקי לסיאול, אוסקה, טוקיו, שנחאי וגואנגז'ו באסיה ולמוסקבה וסנט פטרסבורג עד ה-6 במרץ. טיסות להונג קונג בוטלו בעבר עד סוף מרץ. עם זאת, פינאייר ממשיכה להפעיל טיסות נוסעים לבנגקוק, פוקט, סינגפור ודלהי, אך מנותבת כדי להימנע מהמרחב האווירי הרוסי, ומאריכה את זמני הטיסה בכשעה.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין הודיעה אתמול (ראשון) על חבילת צעדים נגד רוסיה, במה שהיא תיארה כ"קו פרשת מים". "ראשית, אנחנו סוגרים את המרחב האווירי של האיחוד האירופי לרוסים", אמרה פון דר ליין. "בנוסף, אנו מציעים לאסור על כל כלי טיס בבעלות רוסית, או כאלו שרשומים ברוסיה או בשליטה רוסית. המטוסים האלה לא יוכלו עוד לנחות, להמריא או לטוס מעל שטח האיחוד האירופי. זה יחול על כל מטוס בבעלות, בשכר או בשליטת אחרת של אדם פרטי רוסי.

"אז תנו לי להיות מאוד ברורה: המרחב האווירי שלנו יהיה סגור לכל מטוס רוסי - וזה כולל מטוסים פרטיים של אוליגרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully