וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור הבלתי יאמן על הטייס שהרג 70 נוסעים בהתרסקות מטוס - רק כי התערב שיצליח לנחות בעיניים עצומות

27.12.2021 / 23:42

בתאונה טרגית שאירעה בברית המועצות לפני 35 שנים, 70 נוסעים נהרגו בהתרסקות מטוס לאחר שהטייס התערב עם טייס המשנה שלו שהוא יצליח להנחית את המטוס על עיוור

אסון טיסת 6502 של אירופלוט הכה גלים בכל העולם עקב טיפשותו ושחצנותו הבלתי נדלית של קברניט המטוס, אלכסנדר קלייב. בתאונה הטרגית שאירעה לפני 35 שנה, 70 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס בברית המועצות - רק כי הקברניט התערב עם טייס המשנה שלו, גנאדי ז'ירנוב, שהוא מסוגל להנחית את המטוס ביעדו כשהוא אינו רואה דבר.

האסון המחריד נשאר תחת מעטה חשאיות במשך שנים ע"י ה-ק.ג.ב. עד שתמונות - שהוברחו מההריסות על ידי מפקד מכבי האש, אלוף-משנה א.ק. קרפוב - צצו וחשפו את המחדל שהתרחש שם.

ב-20 באוקטובר 1986 המריא קפטן אלכסנדר קלייב מיקטרינבורג לכיוון גרוזני שברוסיה - עם 87 נוסעים ו-7 אנשי צוות. זמן קצר לפני הנחיתה התערב קלייב עם טייס המשנה שלו שהוא יצליח להנחית את מטוס ה-Tu-134-A על עיוור, ללא מחווני טיסה וכשחלונות תא הטייס מוחשכים, תוך שימוש רק בהוראות פיקוח הטיסה ובמכשיר ה-NDB שבידו.

בעודו בגובה 400 מטרים מעל הקרקע, הורה קלייב לכסות את השמשה הקדמית של תא הטייס ולהתעלם מאזהרות מערכת ההתרעה על קרבה קרקעית, שהמליצה לו לחוג באוויר כדי לנחות נכון כשהיה בגובה 62-65 מטרים.

ב-avgeekery דווח שהמטוס פגע באספלט של נמל התעופה קויבישב במהירות של 280 קמ"ש, התהפך ועלה בלהבות. 63 בני אדם נהרגו במקום ושבעה נוספים נפטרו בבית החולים. 70 מתוך 94 האנשים על המטוס נהרגו.

במשפט נחשף שקלייב ניסה לבצע את הנחיתה העיוורת כדי לבחון את יכולתו כטייס ולזכות בהתערבות. על פי הידווחים הוא נראה קר רוח ואפילו אדיש במהלך המשפט למרות שהתקשורת הסובייטית האשימה את ההתרסקות הטרגית בתחושת הביטחון העצמי המופרזת שלו. שנה לאחר מכן, ביוני 1987, נכלא קלייב ל-15 שנים על הפרת כל הכללים שהצתווה לציית לה. העיתון "רוסיה הסובייטית" דיווח שהוא שוחרר אחרי 6 שנים בלבד מתחילת ריצוי עונשו.

טייס המשנה שלו, גנאדי ז'ירנוב. אמנם לא עשה דבר על מנת למנוע את ההתרסקות אך הוא ניסה להציל כמה מהנוסעים הפצועים, לפני שהוא בעצמו מת מדום לב בדרכו לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully