וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בצפון: ב"שביל עגלות הקפה" כבר הייתם?

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 13:51

מזה 18 שנים מתקיים פסטיבל "טעמים בעמקים" בצפון, אבל השנה הוא מתרחב גם לגליל. הנה כמה מהמקומות והאטרקציות הקולינריות שיקיימו פעילויות מיוחדות החודש. לטייל ולנשנש על הדרך

נחל בית לחם/זיו ריינשטיין

זה לא סוד שהחודש הקרוב הוא כנראה התקופה הכי טובה לטייל בארץ. יש לא מעט אפשרויות ואזורים פורחים עתה, אבל איפה תוכלו לשלב בטיול שלכם גם אוכל מיוחד? לשם כך מתקיים מזה 18 שנים פסטיבל "טעמים גליל-עמקים" (עד 27.3.22), שמאחד את כל רשויות מרחב הגליל והעמקים. הנה כמה מהמקומות והאטרקציות הקולינריות שיקיימו פעילויות מיוחדות החודש.

פארק התבור בנוף הגליל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
קחו משהו לאכול וצאו לטבע. פארק התבור בנוף הגליל/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

קפה אתנחתא, קריית טבעון

הפוד-טראקים בארץ הפכו מזמן לדבר הקולינרי הבא, בטח באזור הצפון. לפני שלוש שנים הוקמה העגלה הקפה הראשונה בטבעון ומאז הוקמו עוד שלוש עגלות בפרויקט של "שביל העגלות" של טבעון, שבו מוקמו בטבע פוד-טראקים שונים, כי כל טבעון בעצם שוכנת בתוך ירוק של עצים ופריחה. "שביל העגלות" עובר בין כל ארבע עגלות הקפה והוא יושב על סינגל אופניים מקומי, כך שמכל מקום ניתן לרדת אל העגלה המועדפת עליכם.

"קפה אתנחתא", למשל, נפתח באוגוסט האחרון על ידי תמר דוידוביץ ונמצא בלוקיישן מטריף - בין שכונת קריית חרושת ורכבת העמק המשוחזרת לבין הכרמל שניצב ממול בתפארתו. עגלת הקפה ממוקמת על מדשאה טבעית, לא רחוק מנחל הקישון, ושולחנות וכסאות פזורים לידה. הנוף ביום שמשי פשוט מדהים ולרשות באי הקפה גם מחצלות, משחקים, כמו שש-בש, כך שאפשר להזמין וישר ללכת להתחרדן בשמש.

"הוויז'ן של המקום הוא חוויית לקוח, לשבת בטבע עם חברים, לשתות ולאכול משהו", מסבירה תמר החביבה שמתרגשת מכל לקוח שמגיע. לדבריה, התפריט הורכב מדברים שהיא אוהבת לאכול, ועל הדרך היא מפרגנת לעסקים בקהילה כמו נשים שמכינות מאפים, פשטידות, עוגות גבינה ותפוח ועוד. ויש גם בירות בוטיק של משפחת אלון בשם "קלוצמן" בטעם כמו קפיר ליים ועוד (כדאי לנסות). אבל מאכל הכי פופולרי אצלה הוא כריך גבינת מנצ'גו (28 שקלים). על קפה תשלמו 15-12 שקלים, כל שהמחירים בהחלט סבירים.

בניגוד לעגלות אחרות בשביל העגלות שעובדות רק בסופ"שים, אחנחתא פתוחה במשך כל השבוע ובימי שבת תוכלו ליהנות במקום גם משני דוכנים של פוקצות בתנור ודוכן שמגיש בשר, כמו המבורגרים. אבל תמר לא עוצרת פה ומתכננת להקרין סרטים לילדים באמצע השבוע כדי "להחיות את השכונה", לדבריה. במסגרת הפסטיבל בימי שישי, יהיו דוכנים של מציגות מקומיות עם פריטי אומנות וכמובן מאכלים שונים אוכל.

קפה אתנחתא. פתוח עד 18:00, מאפריל עד 20:00. 052-3718288.

עוד בוואלה!

המקום הכי ירוק בישראל מחכה לכם, אבל לא לעוד הרבה זמן

לכתבה המלאה
קפה אתנחתא בקריית טבעון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עגלת קפה כחלק מ"שביל העגלות" בטבעון. קפה אתנחתא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
סנדוויץ' בקפה אתנחתא בקריית טבעון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הסנדוויצ'ים באתנחתא פשוט מצוינים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
קפה אתנחתא בקריית טבעון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מתרגשת מכל מבקר שמגיע. תמר בקפה שלה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

קטופותי, בית לחם הגלילית

עד שנת 2011 גידל רמי חורב, חקלאי מבית לחם הגלילית, זרעים לירקות ופירות אבל חברת "זרעים גדרה" שעבדה עימו נמכרה, והוא חיפש מה לעשות, אז הוא שתל פטל, אוסנה ואוכמניות, וראה כי טוב. לאחר מכן שתל עם חבר מהמושב עגבניות, במיה, לוביה ועוד, ואחרי שלוש שנים הם החלו לנסוק עם שדה הירקות שלהם וכיום יש להם 40 דונמים. מחקלאות קשה כיום להתפרנס, אז רמי הקים את "קטופותי", שכבר עשה לעצמו שם כמקום לחוויה משפחתית של קטיף מהשדה ישר לפה.

"הכי אוהבים לקטוף פה תותים, תירס ובעיקר אפונת גינה שמתוקה דווקא בחורף", הוא מסביר, אבל בימים אלו תמצוא בשדות גם שומר, חסות, צנון, ברוקולי, סלק ועוד. למשפחות שיגיעו בשבת למקום שנמצא לא רחוק מ"חוות דרך התבלינים", יחכה טאבון שבו יוכלו לאפות פוקאצ'ות מבצק שירכשו, אבל הכי כדאי לפגוש ביהודית לוי, שמקיימת סדנאות לבישול ללא גלוטן בימי שישי בפסטיבל (250 שקלים לאדם), ותכין איתכם סלטים, מאפים וקינוחים מדהימים ממה שקטפתם בשטח. למי שסיים, ובעיקר לילדים, גשו למבוך החושים שבו טביעות רגליים של חיות וצינורות ומכיל גם קסילופון וצלילים.

קטופותי. 14:00-09:00, 054-5507480.

קטופותי, בית לחם הגלילית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מטיילות נאות קוטפות מהשדה לצלחת בשדות "קטופותי"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
קטופותי, בית לחם הגלילית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יש לו 40 דונמים של גידולים שמחכים שיקטפו אותם. רמי חורב בשדות שלו/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
סדנת בישולב קטופותי, בית לחם הגלילית. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יהודית לוי מקיימת סדנאות לבישול ללא גלוטן וכל מה שתביאו מהשדה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עליית הגג של ג'וד, קיבוץ הסוללים

לפני שש שנים הוקמה "עליית הגג של ג'וד" כגלריה מעל לבית של משפחת ויינמן. ג'וד, היא יהודית, תכננה בכלל שילדיה יגורו מעל, אבל כשהבינה שהם פחות בעניין החליטה למקסם את החלל להרבה דברים וטובים. למשל, יחידת אירוח של Airbnb, אבל אז הגיעה הקורונה.

אבל לא מדובר רק בעוד דירת אירוח רגילה. למעשה, כל הדירה הזו היא גלריית אומנות עם פריטים וריהוט - שהכל בה למכירה - מהסדינים שאתם ישנים עליהם ועד למגבות-פנים באמבטיה, או מגירת הלחם במטבח. לכל פריט מוצמד תג עם מחיר והכל ניתן לרכישה. בנוסף, במקום מתקיימות גם סדנאות אמן והרצאות, שגם הן הופסקו בקורונה, אבל אז פנתה ג'וד במסגרת הפסטיבל לגל יונה, כורם ממושב ציפורי, ולרוני לילה, אמן לחמי מחמצת ממצפה עדי, כדי להרים חוויה של פעם בחודש: "קפה גלריה עם חברים". האירוע מתקיים בכל שישי שני בחודש, ובו מוזגים יין חם וקר שמביא גל מהכרם שלו, רוני פותח מנות שהוא ואשתו עושים, והכל לצלילי מוזיקה והפנינג חברתי ברחבי הבית והחצר. החודש זה יקרה ב-11 במרץ (15:00-10:00).

עליית הגג של ג'וד. 052-2230988.

עליית הגג של ג'וד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הכל כאן למכירה. עליית הגג של ג'וד/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
עליית הגג של ג'וד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
טעמים ואנשים חברו למיזם נהדר. מימין: רוני, גל וג'וד/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
עליית הגג של ג'וד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
גם Airbnb וגם מקום למפגשים חברתיים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עושים שוק (בעמק)

לסיום, בירת העמק, AKA עפולה, היא לא משהו שאולי תגדירו כפנינה קולינרית. אבל בשקט-בשקט התפתחה בה בשנתיים האחרונות סצנה קולינרית מהמגניבות בארץ, בטח בעמק יזרעאל בואכה גלילה. מכירים את סצנת האוכל בשוק הפשפשים של יפו? אז משהו בסגנון, רק בשוק של עפולה.

הכל החל עם בר-המסעדה "שוק 34", שנפתח שבועיים לפני הקורונה והיה הסנונית הראשונה לפתיחת הסצנה הקולינרית בשוק שהתאפיין במשך שנים כמקום לעסקים קטנים, בעיקר מספרות, שקיימות עד היום. אבל בלילה לא קרה שם כלום. גם ביום בעצם. "שוק 34" הצליח להניע את רחובות השוק השוממים ולייצר סצנה מגניבה גם בשעות אחר הצוהריים ולהוות תחליף קולינרי לעובדי המשרדים באזור, שנהגו לנשנש פלאפל או סביח באחת ממסעדות הפועלים המקומיות.

עם הזמן, במקום החנויות העזובות, החלו להיפתח דוכני אוכל, כמו "האשכנזי" שמגיש בשר, "סטלה וקנין" האיטלקית ועוד. ומיום חמישי ועד כניסת השבת בשישי (וגם במוצ"ש) תמצאו בשוק סצנה קולינרית שמחה, צבעונית ועם ציורי גרפיטי ברחובות השוק, אבל גם בצוהריי אמצע השבוע כשעובדי הייטק ואחרים באים לאכול את הלאנצ' שלהם.

שוק עפולה, רחוב החשמל 1.

שוק עפולה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
קיבל קצת צבע. שוק עפולה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שוק 34 עפולה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
הכל התחיל מפה. "שוק 34"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מנת תירס ב"שוק 34" עפולה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
זה לא "מורתי התמנונית". מנת תירס ב"שוק 34"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
שוק עפולה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
סצנה קולינרית מגניבה בעמק. שוק עפולה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully