וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק וגם טעים: השביל החדש של עמק יזרעאל יפתח לכם את התיאבון

13.1.2019 / 15:00

לקראת ט"ו בשבט, חוגג פסטיבל "טעמים ועמקים" ט"ו שנים שבהן הוא מספק למטיילים את כל האפשרויות הקולינריות והתיירותיות שיש בעמק יזרעאל, כולל שביל טיולים חדש להליכה ורכיבה שעובר ליד נחל זורם. הצעה לטיול הכי טוב בחודש הקרוב

נחל בית לחם/זיו ריינשטיין

כולם בטרפת הטיולים לחרמון ולראות זרימות מים, וזה נהדר, אבל דווקא בדרך צפונה כדאי לעצור לרגע ולטעום משהו. והנה מגיע החודש פסטיבל "טעמים בעמקים" בעמק יזרעאל ופאתיו, שמבטיח כמה סופ"שים קולינריים אומנם, אבל הם רק תירוץ לטייל באזור המקסים הזה, שצבוע כולו בצעי ירוק וחום חקלאיים ומנוקד בפרחי החורף שכבר פורחים.

"טעמים ועמקים" חוגג השנה ט"ו שנים, ממש עם בואו של ט"ו בשבט. הכל החל לפני 15 שנים במסעדת "אוקטגון" הסמוכה לנהלל, שביקשה להסית את תנועת המטיילים לגליל ולגולן - גם לעמק יזרעאל. ולכן גוייסו כל הרשויות והמועצות האזוריות באזור (מגידו, רמת ישי, יקנעם ועמק יזרעאל) כדי ליצור את אותו פסטיבל של מאכלים וטיולים. "זה כמו רכבת העמק - כל אחד יושב איפה שהוא רוצה", אומרת מפיקת הפסטיבל רקפת עברי, כשהיא מתכוונת למסעדה.

אז אם בחרתם לטעום את העמק? הנה כמה "טעימות" ממה שתוכלו לקבל באירוע שיתקיים החל מהיום - 13 בינואר ועד ה-25 בינואר.

מעיין הסוסים עין יבקע בנחל ציפורי. אלון לויטה, רשות ניקוז ונחלים קישון,
שופץ ומוכן לפעילות. מעיין הסוסים בנחל ציפורי/אלון לויטה, רשות ניקוז ונחלים קישון

לפתוח ת'בוקר: אייה על כוס קפה, יקנעם

בית הקפה-מסעדה של איילת לביא מיקנעם הוא אופציה נהדרת לפתוח את היום. לאחר 12 שנים בהייטק, עשתה איילת הסבה למה שהיא באמת אוהבת - להאכיל בני אדם. בתחילה היא פתחה עגלת קפה בבית שבו גדלה, ועד מהרה ניצלה את חצר הבית למקום שבו היא מגישה ארוחות בוקר מצוינות.

איילת מכינה הכל בעצמה, מהלחם שנאפה במקום ועד השקשוקה שלה. "המטרה לתת אווירה ביתית ואישית", היא אומרת. מעבר לכך, האוכל כשר - מה שעונה על צורך עבור מטיילים שומרי הכשרות - באזור שלא משופע במסעדות כשרות. וזה אומר שתשכחו משבת וגם ראשון - שהוא יום מנוחה עבורה ועבור התארגנות. ארוחת הבוקר מלווה במטבלים שהיא מכינה במיוחד, כמו סלק עם אגוזים, זיתים וזעתר, גזר ועגבניות, ארטישוק עם פסטו ועוד. על ארוחת בוקר יישלם יחיד 65 שקלים, זוגי - 97 שקלים כולל קפה ושתייה קרה.

אייה על כוס קפה, יקנעם. מתי: שני עד חמישי 13:00-07:30, בשישי עד 14:00 טל': 054-8080227.

עוד באותו נושא

6 מקומות ואנשים שמרכיבים טיול מקסים בעמק יזרעאל

לכתבה המלאה
אייה על כוס קפה ביקנעם. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הפכה את חצר ביתה למקום של כיף. איילת ב"אייה על כוס קפה" ביקנעם/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
ארוחת בוקר אייה על כוס קפה ביקנעם. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המטבלים פשוט נהדרים. ארוחת בוקר של איילת/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

לטייל: נחל בית לחם

איזה כיף שיש מסלול טיולים חדש דנדש, ישר מהניילונים. הכירו את נחל בית לחם, שכשמו כן הוא מתחיל את דרכו מדרום-מערב למושב בית לחם הגלילית (לא רחוק מחוות התבלינים) וזורם דרומה דרך רמת ישי עד שהוא נשפך לקישון באזור כפר יהושע.

במקטע שבין רמת ישי לכפר יהושע, סללה המועצה המקומית רמת ישי בשיתוף רשות ניקוז קישון ובמימון של משרד התחבורה, שביל אופניים מבטון באורך 4.7 ק"מ. אחת המטרות בסלילתו, מעבר לאפשרות הטיול, היא להפחית את לחץ המכוניות בכביש 722 ואחרים בסביבה, שמגיעות לתחנת הרכבת כפר יהושע-יקנעם. פשוט לקחת אופניים מרמת ישי, שם ניתן להחנות את הרכב במרכז המסחרי והחניון הגדול שנבנה עתה כחלק מפיתוח כביש 6, ולדווש עד לתחנה בתוך שדות העמק המוריקים והנחל הזורם.

בעתיד, הכוונה לחבר את השביל עם בית לחם הגלילית, כך שחוויית הרכיבה תהיה ארוכה יותר ומהנה. רוצים לשכור אופניים בכפר יהושע? סיימון מרקוביץ' מ"אופק בשטח" מחזיק אופני עיר חדישים, כמו גם אופני שטח מעולים לבודדים ומשפחות.

איפה: מאזור התעשייה של רמת ישי, או מתחנת כפר יהושע.

טיול אופניים בשביל נחל בית לחם. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
חותך את העמק הירוק ועדיין לא מוכר. שביל נחל בית לחם/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
טיול אופניים סיימון מרקוביץ' מ"אופק בשטח". זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
אופניים - זה הוא. סיימון מרקוביץ' בתחנת כפר יהושע הישנה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

לאנצ': מסעדת "ללה"

מזה 12 שנה מתענגים המטיילים ותושבי העמק על הפיצה המעולה של "ללה", שכבר עשתה לה שם דבר באזור. המסעדה התחילה את דרכה בעפולה עם שני החברים מורן קורן והשף איתי קורנט, ועד מהרה עברה לצומת כפר ברוך, ממש ליד תחנת הדלק. "האוכל שלנו בלי משחקים ויומרות", מסביר מורן, ואכן אין שם יותר מדי תחכום, אבל מה שתקבלו - בין אם זה הסלטים, האנטי פסטי וכמובן הפיצות - הכל טרי, טעים וגם המחירים לא קורעי כיס.

וגם על הילדים חשבו שם, כשמנות הקטנטנים מכילות שניצל או חזה עוף, או פסטה עם שתייה והפתעה ב-44 שקלים. אבל, כאמור, "הפיצה היא ה'כוכב' שלנו, ואין כמעט מי שלא בא בערב ואוכל פיצה, וגם לוקח הביתה", מוסיף מורן. נושא אחר שהוא שם עליו את הדגש, הוא שהמסעדה הזו היא סביב נשים ועושה כבוד לנשים - ממנהלת המסעדה, עבור במנהלת המטבח ועד אחרונת המלצריות - גירל פאוואר קולינרי!

ללה, צומת כפר ברוך. א'-ה' 23:00-11:00, ו' 00:00-08:00, ש' 00:00-09:30. טל' טלפון: 04-6444030.

מסעדת ללה בצומת כפר ברוך. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מזה 12 שנה מאכילה את אנשי העמק והמטיילים. מסעדת ללה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מסעדת ללה בצומת כפר ברוך. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
באים בשביל הפיצות, אבל נשארים עבור הסלטים והאנטי פסטי. סעודת צהריים ב"ללה"/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

טיול אחה"צ: שביל הרקפות ביער מגדל העמק

מגדל העמק הפכה בשנים האחרונות למרכז ההייטק הגדול של העמק, ביחד עם זה של יקנעם. אבל בין בנייני המלט וחלונות המראה, הטבע עדיין נשמר על ידי מתנדבי "היער הקהילתי" בעיר.

"שביל הרקפות" הוא מסלול הליכה קצרצר ויפה בצפון העיר (כניסה מרחוב השרון שליד קריית רבין), ביער שננטע על ידי קק"ל ושימש את התושבים לאירועים, מפגשים וחגיגת חגים. היער הוזנח עם השנים וצבר לא מעט אשפה, לצערנו, אבל מתנדבי היער הקהילתי ו"נאמני היער" ניקו אותו ו"החזירו אותו" לתושבים ולציבור המטיילים.

בדיוק בתקופה זו היער כבר מלא בשלל רקפות בכל הצבעים, והמסלול המעגלי שאורכו 250 מטרים הוא פתרון מקסים לטיול קליל שמתאים לכל אחד.

איפה: רחוב השרון ליד קריית רבין, מגדל העמק.

שביל הרקפות יער מגדל העמק. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
250 מטרים של פריחה. שביל הרקפות יער מגדל העמק/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
פסל דירה להשכיר ביער פארק רבין מגדל העמק. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
תעלו עליו ותקבלו יופי של תצפית. פסל "דירה להשכיר" ביער פארק רבין במגדל העמק/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

דינר: גוסטינו, א.ת. רמת ישי

כל מסעדה איטלקית מתקבלת בברכה בארץ, בטח שזו מסעדה חדשה יחסית באזור שקולינריה איטלקית אינה נפוצה בו. "גוסטינו" היא פרי יצירתם של צמד אנשי הקפה אמנון ישכיל ואיתי אדוני, מקריית טבעון, שאולי מוכרים למטיילים מעמדת הקפה שהיתה להם בקניון אלונים במשך שנים. "חיפשנו להתקדם וראינו שכביש 6 עלול ליצור בעיה לבעלי העסקים באלונים", מסביר איתי על פתיחת גוסטינו באזור התעשייה של רמת ישי, היכן שפעל בעבר הביסטרו "אדלה".

אז השניים חברו לשף ליאון אלקלעי, שביחד איתם בנה את התפריט שמציע גם ארוחות בוקר בסופ"שים עם מעדנים כמו פריטטות, בריושים ביצים עלומות, פרנץ' טוסט עם פס מטבלים. בין המנות הראשונות (50-40 שקלים) שעליהן ממליצים במסעדה הן סופלה כדורי ריזוטו עם איולי פומדורו (52 שקלים), או מחבת שרימפס עם חמאה, שרי יין ושום-לימון. בעיקריות הניוקי ערמונים היה מצוין, אבל גם מנות דגים של סלמון ודניס מוצעות במחירים סבירים (90-60 שקלים). פסטה לסוגיה תעלה 80-45 שקלים. בא'-ה' יש עסקיות, בימי ב' פיצה 1+1 במקום בלבד. העיצוב החדש של המסעדה חם ונעים, והאוכל טעים.

גוסטינו, א.ת. רמת ישי. א'-ה' 23:00-12:00, ו'-ש' 23:00-08:30, טל' 04-9883300​.

מסעדת גוסטינו א.ת. רמת ישי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
האיטלקייה הגיעה גם לעמק. מסעדת גוסטינו/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מסעדת גוסטינו א.ת. רמת ישי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מנת פתיחה א-לה איטליה. סופלה כדורי ריזוטו עם איולי פומדורו/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
seperator

במסגרת פסטיבל "טעמים בעמקים" שיתקיים מה-31 ועד ה-25 בינואר, יתקיימו גם אירועים ללא תשלום:

19.1, יום שבת 15:00-09:00: הפנינג בעין יבקע-מעין הסוסים בנחל ציפורי, מופעי להקות מקומיות מכעביה, זרזיר, שמשית והרדוף.
25.1, יום שישי: בוקר של טעמים וטיול בשביל הרקפות במגדל העמק, כולל סיורים מודרכים של קק"ל ורשות ניקוז ונחלים קישון בחינם.
26.1, שבת ירוקה עם תחנות הפעלה לכל המשפחה ברמת ישי.

פרטים נוספים באתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully