וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרוזים חוזרים: מומחים מזהירים מהמקום המסוכן ביותר בספינה

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 19:15

מסתבר שהמקום הכי מסוכן בשיט תענוגות נמצא דווקא מחוץ לספינה. מומחי תיירות מסבירים על הסכנות בנמלי היעד, וגם על דברים שמומלץ לכם להימנע מהם כאשר אתם על הספינה

ספינת הקרוזים EPIC של נורוויג'ן קרוז ליין/צילום: גלעד לוי

מבין כל סוגי החופשות, הקרוז הוא מהסוג שמי שאוהבים אותו - חוזרים אליו שוב ושוב. הסיבות ידועות: קל לתכנן חופשה מסוג זה, חוויית הטיול פשוטה למדי ויש לכם את היכולת לראות מקומות רבים בזמן קצר יחסית ובמסלול יעיל. מאידך, יש מי שרואים בקרוז כסביבה העלולה להיות משופעת בסכנות כגון זיהומים נגיפיים ושאר סיכונים.

לא משנה מה אתם באופן אישי חושבים על קרוז, כדאי מאוד לדעת מה יש למומחים לומר על הסכנות במהלך הקרוז. אלו רואיינו לצורך כתבה שפורסמה באתר Best Life.

"חברות השיט הגדולות מציעות חוויה בטוחה להפליא בזמן שאתם מצויים על הספינה", מסביר ג'רמי קאמוסה, מחבר הספר Cruise Hacks. "בנמל היעד, לעומת זאת, אתה לבדך". הוא מסביר שלמרות שרוב היעדים המצויים במסלול נמלי השיט בטוחים מאוד, במיוחד כאשר אתם קרובים למרכז העיר, "ככל שתרחיקו יותר ויותר מהטרמינל, סביר להניח שהסיכון שלכם יגדל. ככל שתתרחקו מהספינה, כך תהיו בטוחים פחות", הוא אומר. לדבריו, הדבר נכון הן מבחינת הבטיחות והן מבחינת הגעה לספינה בזמן שנקבע.

קרוז בוונציה. Shutterstock, ShutterStock
ש מי שרואים בקרוז כסביבה משופעת בזיהומים נגיפיים ושאר סיכונים/ShutterStock, Shutterstock

הליכה לאיבוד והנוכלים שבדרך

סטף שוסטר, מנכ"ל מגזין השיט DCL מסכים כי יעדים אלו טומנים בחובם סיכונים פוטנציאליים לנוסעי ספינות שיט. "אם אתה לא מכיר את אזור הנמל, ויוצא החוצה לעיר מבלי לנקוט באמצעי זהירות, הדבר יכול להוביל למצבים בעיתיים", הוא אומר. "מצבים אלו כוללים שיטוט מקרי אל חלקים מסוכנים של העיר, מפגש עם נוכלים או אפילו מצבים שבהם אתה מוצא את עצמך רחוק מדי מהספינה ללא מספיק זמן או אפשרויות תחבורה כדי לחזור אליה בזמן".

ואם במקרה החמצתם את המועד והספינה עזבה בלעדיכם, כדאי לדעת כי מדיניות חדשה תקשה עליכם גם במצב זה. כך למשל, כחלק מאמצעי בטיחות אל מול מגפת הקורונה, הודיעה לאחרונה חברת השיט רויאל קריביאן כי לא תאפשר עוד לנוסעיה שהחמיצו את העלייה לספינה, לעלות עליה בנמל העגינה הבא שלה.

כמו כן, יש לתת את הדעת לכך שמחלת הקורונה, לצד מצבים רפואיים נוספים, מביאים אף הם סכנות כאשר יורדים בנמל יעד כזה או אחר. כך למשל, אם תרדו מהספינה בנמל זר, ייתכן שלא תוכלו לקבל טיפול רפואי נאות במקרה חירום.

עוד בוואלה!

לשוט במטריקס: קרוז בספינה הכי מטורפת בעולם

לכתבה המלאה
ספינת הקרוזים EPIC של נורוויג'ן קרוז ליין. -,
במיוחד בימי הקורונה, לא כדאי לפספס את מועד החזרה לספינה/-

אל תשתו ותישענו

באשר לספינה עצמה - גם בה מצויים מקומות שטומנים בחובם סכנות. שימו לב למשל לנושא הגבהים, במיוחד אם שתיתם אלכוהול או אם מזג האוויר בעייתי. יועצת הנסיעות ג'ודי טיודור אומרת כי "הסכנה הגדולה ביותר נובעת מהישענות על מעקה המרפסות או כל סוג של מעקה המשקיף אל עבר האוקיינוס, במיוחד כאשר אם שותים או אם הים גלי או סוער".

וגם בספינה עצמה, יש מקום של "כבוד" לסכנת הקורונה, מאחר שהתפרצות הנגיף בספינה מבודדת וצפופה, עלולה לגרום להדבקה מהירה. שוסטר מוסיף כי האזור הכי פחות בטוח בספינה עשוי להיות בפשטות, המקום שבו נמצאים נוסעים נגועים - מהמרפאה של הספינה ועד ללחצני המעליות.

לדבריו, מומלץ מאוד גם להימנע מלרדת עם כולם לחוף, בעת שגרמי המדרגות גדושים בנסעים האחרים. עדיף להמתין מעט ולרדת אל הנמל בניחותא, ללא דוחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully