וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה התעופה בעיר הקדושה קיבל את הקוד GAY

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 10:42

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), נתן לשדה התעופה של העיר גאיה (Gaya) שבהודו, את הקוד GAY (באנגלית הומו). עכשיו פוליטיקאים במדינה דורשים לשנות אותו מהסיבה שמדובר בקוד מעליב לעיר הקדושה. ביאט"א לא "עושים קולות" שהם הולכים לשנות אותו

בווידאו: פיילוט בפינלנד - כללבים מאתרים חולי קורונה/צילום: רויטרס

כמירים את שלוש האותיות שמרכיבות יעדים בעולם? למשל TLV מתייחס לשדה התעופה בתל אביב, JFK לשדה התעופה בניו יורק, CDG לשדה התעופה שארל דה גול בפריז ועוד.

הקודים הבינלאומיים ניתנים על ידי ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), אז הכירו את העיר שהשדה שלה קיבל את הקוד GAY (באנגלית כינוי להומו). מדובר בעיר גאיה (Gaya) שבבמדינת ביהר בצפון-מזרח הודו. עתה רוצים פוליטיקאים בהודו לשנות את קוד השדה, וטוענים שהוא פוגעני ומביך עבור עיר קדושה שכזו. "גאיה היא עיר קדושה וייתכן שהמקומיים ימצאו את הקוד פוגעני או מביך, שהעיר שלהם מוכרת בקהילה הבינלאומית בשם הקוד 'GAY'. זה לא הולם ולא מתאים ולכן אנו ממליצים לממשלה ולחברת התעופה אייר אינדיה להשלים את כל ההתייעצויות והפורמליות הנדרשות, כדי לשנות את הקוד של שדה התעופה של גאיה מ-GAY לכל קוד מתאים אחר", כתבה הוועדה לעניינים ציבוריים במדינה, כפי שפורסם באתר The Hindu.

לפי הוועדה, שהגישה את פנייתה לשינוי השם כבר בינואר 2021, היא מציעה לשנות את קוד שדה התעופה ל-YAG, שהוא בעצם היפוך של האותיות ולא מעביר את האינטואציה של גיי.

שדה התעופה גאיה בהודו. ShutterStock
הקוד GAY לא הולם להם. שדה התעופה גאיה בהודו/ShutterStock
שדה התעופה גאיה בהודו. ShutterStock
בהודו מציעים לשנות את קוד שדה התעופה ל-YAG/ShutterStock

הומופוביה אינה סיבה מספקת לשינוי הקוד

באופן כללי, קודים של שדות התעופה הם קבועים, ויאט"א שוקלת שינויים בקודים רק אם יש הצדקה לכך, היות ומה שעומד לנגד עינה הוא קודם כל נושא הביטחון התעופתי - זיהוי קל וייחודי של היעד, בנוסף להפעלה חלקה ומהירה של מאות יישומים אלקטרוניים שקשורים בקוד, כמו זיהוי ורישום כבודה. עקב כך, למרות שהפוליטיקאים ההודים מרגישים שמדובר בעלבון, לא בטוח שיאט"א מחשיבה הומופוביה כסיבה מספקת לשינוי הקוד.

עם זאת, הוועדה לעניינים ציבוריים במדינה מעודדת את אייר אינדיה והממשלה לדחוף לשינוי זה. "יש לעשות את כל המאמצים להתייחס לעניין עם יאט"א, שכן הנושא כרוך בכינוי קוד לא הולם של שדה תעופה של עיר קדושה של המדינה שלנו", הוסיפה הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully