וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בניו יורק: שדה תעופה ראשון בעולם לחיות

גם לחיות יש זכויות, ועכשיו גם בתעופה: טרמינל חדש יקום ב-JFK בקרוב וידאג לבקר, כלבים, עופות וסוסים שבעליהם יחליטו להטיס אותם. בין שירותי הקרקע יהיו גם וטרינרים שירגיעו את הנוסעים החמודים לפני המראה

שדה תעופה לחיות ב-JFK. צילום: The ARK at JFK, אתר רשמי
מתקנים מיוחדים ידאגו לבקר לפני המראה. הדמייה של שדה התעופה לחיות ב-JFK/אתר רשמי, צילום: The ARK at JFK

טסים לחו"ל וחוששים מה עובר על בעל החיים שלכם בבטן המטוס? בקרוב תוכלו להטיס אותו דרך טרמינל מיוחד לבעלי חיים, שייפתח בשדה התעופה JFK שבניו יורק כבר בשנה הבאה.

שדה המיוחד, שעלותו נאמדת ב-48 מיליון דולרים (כ-190 מיליון שקלים), יכלול מלונות, כלובי ציפורים וכמובן וטרינרים שירגיעו את הנוסעים החמודים לפני הטיסה. הטרמינל, שיתפרס על שטח של 16,536 מ"ר, מכונה "התיבה" (על-שם תיבת נ?ח) ועתיד להיפתח כבר בתחילת 2016. חוזה למשך 30 שנה כבר נחתם בין רשויות התעופה של ניו יורק לבין בוני התיבה, כשהפרויקט יצור עבור האוכלוסיה המקומית כ-110 מקומות עבודה.

בשדה התעופה יהיה שטח אווירי, שבו ימריאו המטוסים ויתארגנו לפני טיסה, ומאידך יהיה גם שטח קרקעי, שבו יהיו מקומות חנייה לרכבים, הסגר לחיות במידת הצורך וייבוא וייצוא של חיות גדולות כקטנות.

בין שאר הפונקציות שמציעה התיבה, יהיו גם שירותי הסעה ברכבים ממוזגים או מחוממים, תלוי במזג האוויר ביעד, משדה התעופה ועד ליעד, ויהיו גם שירותי מטען נוספים. שדה התעופה מיועד לקלוט בקר, עזים, חזירים וכבשים, שיופנו ממשאיות בעזרת מערכת שליטה מיוחדת שתוכננה על ידי פרופסור טמפל גרנדין (Temple Grandin), חוקרת אמריקאית למדעי ההתנהגות ומעצבת סביבות גידול לבעלי חיים.‏

קליף בולמן (Cliff Bollman), ארכיטקט שאחראי על תכנון השדה, אמר שהאתגר שלו ושל שותפו למלאכה הוא ליצור מקום שיקל על חיות ובעליהן את תהליך המסובך, לפעמים, של שינוע בעלי חיים במטוסים. "עבור חיות שעוברות דרך התיבה, כמו גם עבור לבעלים שלהן, טיסות עלולות להיות מבלבלות ומתוחות", אמר והוסיף שצוות השדה ערוך ליצור אווירה נעימה, בריאה לכולם.

הטרמינל אמור לטפל בהטסה של כ-70 אלף בעלי חיים בשנה.

שדה תעופה לחיות ב-JFK. צילום: The ARK at JFK, אתר רשמי
וטרינרים יפיגו את חששות החיות לפני הטיסה. הדמייה של "התיבה"/אתר רשמי, צילום: The ARK at JFK

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully